Avto > Testi
124 ogledov

Mazda s premium vsebino v srednjem razredu vozil

Mazda MZD connect
1/13
Saša Despot
Zmogljivi zabavno-informacijski sistemi z velikimi barvnimi ekrani, ki podpirajo navigacijo, internetno iskanje, prostoročno telefoniranje in glasovno ukazovanje, so danes del naprednih sistemov tudi v srednjem razredu vozil. Projekcijski zasloni (Head-up) se še uveljavljajo. Na testu smo preizkusili, kako delujejo v mazdi3.

MZD connect je oznaka za Mazdin večfunkcijski zabavno-informacijski sistem, ki poleg 7-palčnega samostoječega zaslona vključuje širok nabor opreme za različna funkcionalna področja: komunikacija (zvočnik s telefonijo z priključitvijo pametnega telefona), zabava (radio, spletni radio, CD predvajalnik, USB ključek) in navigacijo (standardna s spremljanjem prometnih informacij TMC na navigacijskih napravah). Sistem omogoča tudi glasovno upravljanje, 7-palčni zaslon na dotik je povezan s projekcijskim zaslonom (Head-up), ki omogoča spremljanje bistvenih informacij s strani voznika.

Že od druge stopnje opreme dalje

MZD connect je pri mazdi3 del standarne opreme od druge stopnje opreme (challenge) dalje, torej cenovnega razreda od 16.690 evrov pri kombilimuzinski mazdi3, ki smo jo imeli na testu. Pri MZD connect izpostavljamo tri posebne značilnosti strojne oprem. Prvi je head-up zaslon, ki je še vedno neobičajen za srednji razred vozil. Uporabljajo ga le redki proizvajalci (Peugeot, Citroën, tudi Toyota), bolj ga poznamo iz vozil premium znamk, predvsem BMW in Lexus.

Drugič, z zaslonom lahko upravljamo na dotik ali z večfunkcijskim nadzornim sistemom z vrtljivim gumbom (HMI), ki je nameščen med sprednjima sedežema. Vrtljivi gumb omogoča enostaven, hiter in intuitiven dostop do petih različnih glavnih menijev - audio naprava, navigacija, aplikacije, nastavitve, telefon. Meniji se na zaslonu prikazujejo v obliki vrtiljaka, kar je rešitev, ki jo je Mazda v tem razredu ponudila med prvimi. Že nekaj časa jo ima tudi renault megane, a ni tako sofisticirana, podobne rešitve pa so zelo značilne za znamke BMW, Mercedes-Benz, Audi in Lexus.

Mazda MZD connect | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mazda MZD connect | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Tretja značilnost MZD connect sistema pa je zaslon, ki je tako kot pri naštetih premium proizvajalcih samostoječ in nameščen na vrh armaturne plošče, kar prinaša boljšo preglednost, kot če bi bil zaslon pomaknjen nižje ali pogreznjen v armaturno ploščo.

Že omenjena posebnost je tudi možnost upravljanja z dotikanjem prstov, a to lahko zaradi varnosti počnemo zgolj do hitrosti 8 km/h, nato pa le še z vrtljivim gumbom ali pa prek obvolanskih gumbov upravljamo z določenimi funkcijami, kot sta audio in telefon. Predvsem s stališča varnosti se je to med testom izkazalo za zelo pozitivno izkušnjo. Zasloni na dotik, kot jih skušajo uveljaviti nekateri konkurentu, so namreč še vedno le povprečno odzivni in zamudni za voznika, ki se zato ne posveča pogledu na cesto.

Prečesali smo uporabne funkcije ...

Pri MZD connect velja omeniti še nekaj uporabnih funkcij, ki jih ne najdemo v vsakem vozilu z infotainmentom. Najprej je tu platforma Aha, prek katere je mogoče z različnimi aplikacijami povečati uporabnost infotainmenta. Predvsem je v mislih internetni radio in druge koristne aplikacije z informacijami, kamor sicer ravno Facebooka ne gre prištevati kot nujnega za udobno vožnjo. Uporabnik na svoj telefon le naloži aplikacijo za platformo Aha ali Stitcher, MZD connect pa to avtomatsko prepozna in omogoči uporabo dodatnih funkcij, kot je poslušanje digitalnih radijskih postaj prek podatkovne mobilne povezave. Že vgrajena je Mazdina aplikacija za spremljanje porabe ter za opozarjanje na redne servise. 

Mazda MZD connect | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Zanimiva posebnost pri navigaciji pa je podajanje zgodovinskih podatkov o gostoti prometa na poti za predvideni čas dneva, tako da lahko voznik predvideva, na katerih odsekih lahko pričakuje gostejši promet.

Sprejem telefonskih pogovorov prek bluetooth povezave je dober, upravljanje z osnovnimi ukazi takšen, da med pogovorom ni potrebno jemati pogleda s ceste. MZD connect sicer med funkcijami pozna tudi možnost pisanja SMS sporočil vključno s prednastavljenimi hitrimi odgovori, a ta funkcija v Evropi ne deluje. 

... in se prebijali skozi številne menije

MZD connect je razmeroma še nov sistem. Z njim je Mazda nedvomno naredila zelo všečen korak v pravo smer in najmanj ujela moderne trende, a ima sistem tudi nekaj napak. Predvsem gre omeniti mestoma preveč zakompliciran vmesnik, ki zna številne vsakodnevne nastavitve skriti globoko v podmenije.

Mazda MZD connect | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Zvočno prepoznavanje ukazov je sicer del sistema, a tako kot tudi pri drugih znamkah je tudi pri MZD connect le delno uporaben oziroma je največkrat precej hitrejše običajno upravljanje s prsti. Tudi nadzor nad priljubljenimi radijskimi postajami ni vedno logičen oziroma bi lahko bil bolj intuitiven.

Verjamemo pa, da bo teh napak z vsakim novim popravkom vse manj, saj je dobra lastnost sistema, da omogoča stalno posodabljanje programske opreme (v okviru rednih servisov), zato zlepa ne bo zastaral. Tako gre pričakovati, da bo kmalu znal govoriti tudi slovensko.

Head-up zaslon je uporaben in varen pripomoček

Aktivni vozniški zaslon (Active Driving Display – ADD) pod bolj razširjenim imenom head-up ali projekcijski zaslon poznamo že nekaj let. Na začetku je bil del opreme na seznamu doplačil premium proizvajalcev, Mazda pa je med prvimi, ki ga je ponudila v nižjem cenovnem segmentu. Na poseben zaslon pred vetrobranskem steklom se pred oči voznika projicirajo različni podatki vralnem času, ki so v pomoč vozniku.

Naenkrat se lahko na ekranu v pregledni zeleni barvi (premium proizvajalci poznajo že večbarvne head-up zaslone), izpisujejo podatki o trenutni hitrosti, hitrosti omejeni s tempomatom ali omejevalnikom hitrosti, navigacijska navodila po sistemu zavoj za zavojem, kot tudi podatki sistemov, ki so v pomoč vozniku: ali smo nenamerno zapeljali čez črtno oznako cestišča, v primeru, da je vozilo opremljeno z radarskim tempomatom tudi razdaljo do spredaj vozečega avtomobila in opozorilo o možnosti trčenja ter sistema za samodejno zaviranje v sili.

Mazda MZD connect | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Na zaslonu se lahko podatki prikazujejo kombinirano: trenutna hitrost in hitrost po tempomatu, oziroma podatki navigacije in trenutna hitrost. To vozniku omogoča, da za pridobitev ključnih podatkov za vožnjo pogleda ne usmerja drugam kot na cesto.

Head-up zaslon se po koncu vožnje pospravi v ležeči položaj. Hvalimo preglednost, tudi ko za volanom sedijo osebe različnih velikosti (moški-ženska), saj je s pomočjo izbire programa ADD v meniju zaabavno-informacijskega sistema možno prilagajati kot zaslona in s tem pogleda nanj, kot tudi osvetlitev (lahko jo nastavljamo ročno ali pa se nastavlja samodejno). Slednje se je v zimskih mesecih, ko se v sončnem vremenu in belini vse blešči, izkazalo za odlično - preglednost v vseh pogojih ostaja zelo dobra.

Še so rezerve

Je pa zaradi majhnega ekrana velikost projiciranja omejena, a v srednjem razredu nihče ne ponuja kaj boljšega. V višjem razredu se podatki pri znamki BMW projicirajo na veliko večjo površino, direktno na vetrobransko steklo, kar dodatno izboljšuje uporabnost in preglednost.

Pri Mazdinem sistemu smo na head-up zaslonu pogrešali prikazovanje podatkov o trenutnih omejitvah hitrosti, ki bi jih s pomočjo obcestnih znakov prepoznala kamera na vetrobranskem steklu.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 3
  • draman 07:16 19.februar 2016.

    Brez okusa si ti,poglej mazdo 6 l.2002 še kar je solidna za pogledat v primerjavi z drugimi znamkami l.2002. Ta nove so pa itak šikane v nulo. Hah kar se pa vzdržljivosti tiče ,pa vse pove poročilo iz avto bita ...prikaži več od l.2006 do l.2015. HAH.

  • maresem2 18:43 22.januar 2016.

    Brez okusa.

  • Miha Nemec 16:25 22.januar 2016.

    https://www.youtube.com/watch?v=GHIbEaetDxwhttps://www.youtube.com/watch?v=fMzWO41fQgghttps://www.youtube.com/watch?v=TPhFKfAUwsk