Avto
257 ogledov

Mercedes GLC coupe stavi na ljudi, ki si upajo

Mercedes-benz GLC coupe
1/25
Andrej Leban
Mercedes-benz GLC coupe ni avto za vsakogar, niti za vsakršne potrebe. Drzno podobo nadgrajujejo premium udobje, varnost in tudi terenske zmogljivosti. Cene za dizla se prično pri dobrih 52 tisočakih.

Mercedes-benz GLC coupe sodi v kategorijo avtov, za katere mnogi ne razumejo, zakaj sploh obstajajo. Zakaj križati uporabnost terenca in njegovega 4x4 pogona z obliko nizkega športnega kupeja? Zakaj se odpovedati uporabnemu prtljažniku in prostoru za visokorasle potnike na zadnjih sedežih? Zakaj plačati okoli pet tisočakov več od običajnega suva?

Vprašanj in navideznih nelogičnosti je kar nekaj. A tistim z drugačnim pogledom na svet, takšnim, ki v drznosti vidijo hkrati napredek in možnost izstopanja, je izziv všeč in če takšni avti uspejo tudi z vidika ekonomske računice, potem to za proizvajalce povsem zadostuje. Spomnimo se le nenadejanega poslovnega uspeha BMW X6, začetnika tovrstnega podrazreda, imenovanega sports activity vehicles (sav).

Mercedes-Benz je bavarskemu tekmecu najprej sledil z velikim modelom GLE coupe, z za velikostni razred manjšim GLC coupejem pa hoče primerljivega bavarskega tekmeca (X4) po prodaji pustiti že za seboj.

Zadek, ki naredi razliko

GLC coupe ima seveda do B stebrička veliko podobnosti z izvornim kompaktnim suvom. Ki je že sam po sebi lep. Spredaj se kupe vseeno loči po “diamantni” motorni maski z zgolj enojno lamelo, značilno za znamkine kupeje, drugačna so tudi vstopišča zraka. Strešni lok je kupejevsko razpet v za skoraj osem centimetrov podaljšan zadek, ki je posledica daljšega previsa. Krasijo ga vodoravna LED svetila po vzoru Mercedesovih kupejev zadnje generacije. Zaradi standardnega športnega podvozja je avto tudi za skoraj štiri centimetre nižji od GLC. 

Znotraj je prednji del potniške kabine identičen izvirniku, padajoča streha pa pusti posledice na zadnji klopi in v prtljažniku. Slednjega je za avto suvovskega kova nič kaj radodarnih 500 litrov (- 50 litrov v primerjavi z GLC), pri podiranju tridelnih naslonjal pa naraste na 1.400 litrov (-200 litrov). GLC coupe tudi ni ravno namenjen prevozu druščine košarkarjev, saj glava na stranskih sedežih hitro prične kriviti vrat, srednji sedež pa je tudi zelo zasilen.

Mercedes-benz GLC coupe | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
GLC coupe torej v prvo vrsto odkrito raje postavlja čustva kot uporabnost, prej željo po izstopanju kot tisočkrat prežvečene recepte. Čustva poleg zunanje oblike vse čas pomaga nežno božati tudi premium notranjost, kjer je tako vizuelno kot glede pripomočkov zelo veliko odvisnega od dolgega seznama dodatne opreme. A kar nekaj doplačil je nujnih, saj vendar ne menite, da sodi tak avto na cesto s klasičnimi halogenskimi žarometi? Ima pa GLC coupe že standardna elektrificirana zadnja vrata in najmanj zadnjo kamero, prav tako pa tudi najmanj 18-palčna platišča ter že omenjeno športno podvozje.

Za več osebnostnega pečata skrbita opremi AMG line (19-palčna platišča, športno nabuhel izgled) in “nočni” paket z veliko črnine okoli avta. Kombinacija obeh paketov je združena v opciji Edition 1, ki je na voljo prvim naročnikom. Varnostna in asistenčna oprema je tradicionalno za znamko vrhunska, kopica različnih sistemov skrbi, da avto samodejno prepoznava nevarnost, ne glede na stran, iz katere grozi.

Tudi AMG 43 in priključni hibrid

Pogonska tehnika je v največji meri že znana od izvirnika, vsaj še eno leto pa bo vsak GLC coupe imel štirikolesni pogon 4MATIC, kasneje naj bi bila tudi možnost cenejšega 4x2. Serijski je gumb za nastavljanje režimov delovanja pogona, podvozja in blažilnikov, med opcijami je zračno vzmetenje, ki avto lahko pred vožnjo po terenu dvigne za dodatnih pet centimetrov. Če se takšen “šminker” odpravi na teren, pride zelo prav tudi 360-stopinjski pogled kamer, pri čemer še posebej prva lahko pomaga vozniku pri vožnji na zahtevnih odsekih. Kako se vse skupaj obnese, bomo spoznavali, ko bo prišla priložnost za daljše druženje z GLC coupejem.

Je pa eden prvih njegovih uporabnikov že postal naš kuharski velemojster Tomaž Kavčič, ki je bil že doslej ambasador znamke. Čeprav je običajno on tisti, ki preseneča s svojimi kreacijami, so ga pri uvozniku za znamko Mercedes Benz tokrat na njegovem dvorcu Zemono presenetili oni s ključem novega GLC coupeja. 

Dizel 220 d za 52.250 evrov

Kaj pa pravi kupci? Ti morajo dati na stran najmanj 52.150 evrov, kolikor po ceniku stane bencinski 250. 220 d je dražji za sto evrov, močnejši štirivaljni dizel 250 d pa stane od 53.670 evrov naprej. AMG 43 je ocenjen na 78.690 evrov. Cene so v okviru tistega, kar nudi bavarski konkurent, in med štiri do pet tisoč evrov nad ceno modela GLC. A v ta pribitek je poleg oblike všteto tudi več serijske opreme. 

Prihodnje leto računajo na 35 kupcev v Sloveniji, za kaj več bo težavo predstavljala zelo zasedena proizvodnja, kjer ima prednost model GLC. Ta se bo pri nas v bodoče glede na coupeja prodajal v razmerju 3:1.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • Avatar @narhist
    @narhist 16:31 24.september 2016.

    A to so X6 kopiral?

  • francl12 13:28 24.september 2016.

    Moram pogledat v denarnico, če imam kaj drobiža, da ga grem kupit. Je hudič če imaš samo en bankovec, pa nič drobiža!