Slovenija
398 ogledov

Milijoni evrov v prazna stanovanja

Savski breg Anže Petkovšek
Predrago. Stanovanja sklada bodo ostala prazna, ker so najemnine previsoke, ocenjujejo nepremičninarji. Neuspešno. Sklad je kupil 154 stanovanj za 11 milijonov evrov, oddal jih je le 54.

Ni povpraševanja, ker so najemnine absolutno previsoke,” pravijo nepremičninarji o stanovanjih Stanovanjskega sklada RS (SSRS), ki jih ta oddaja v najem. Na zadnjem razpisu jih je ponudil 382 (od teh jih je 154 kupil), oddal pa le 109. Kljub temu so na skladu z odzivom zadovoljni: “Povpraševanje je bilo večje, kot smo pričakovali.” Zdaj jih bodo oddajali vsakih 14 dni.

150 evrov dražje na mesec

Prepričani so, da so njihove najemnine ugodne v primerjavi z drugimi tržnimi najemninami. Drugače menijo nepremičninarji. SSRS na primer v Postojni oddaja dvosobno stanovanje, veliko 50 kvadratnih metrov, za od 310 do 330 evrov na mesec. “Najemnina bi morala biti od 250 do 270 evrov. Poleg tega je v teh blokih še en velik problem, za katerega domačini vedo. Zaradi plinskega ogrevanja je strošek tega 150 evrov na mesec, v starejših blokih s prenovljeno fasado pa le 60,” je pojasnil Boris Kaluža iz agencije Nepremičnine Land. To pomeni, da bi moral najemnik za skladovo stanovanje plačati 50 evrov višjo najemnino in sto evrov višje stroške.

Jernej Suša iz Ruj nepremičnin ni presenečen, da SSRS ni oddal niti enega stanovanja v Vipavi: “Cena 450 evrov za trisobno stanovanje je cena za Obalo, ne Vipavo.” Breda Doblšek iz slovenjgraške agencije Apolon ob visokih najemninah izpostavlja še nefunkcionalnost stanovanj, ki jih je sklad kupil v Slovenj Gradcu. Za enosobno stanovanje, za katerega Doblškova trdi, da je garsonjera, sklad zahteva 270 evrov: “Pravo enosobno stanovanje se odda za 250 evrov, ampak to mora biti funkcionalno in opremljeno.”

Analizo skrivajo

Čeprav je sklad v Postojni oddal le eno od 27 stanovanj, nakup teh ni bil napaka, meni Kaluža. “Za najem je namreč ogromno povpraševanja, a nimamo česa ponuditi,” je dejal, a hkrati opozoril, da morajo biti cene primerne. Številke sicer pričajo, da je SSRS izbral slabe lokacije za nakup in oddajo stanovanj. Le v Ljubljani je oddal vsa, medtem ko v sedmih od 20 mest ni oddal niti enega. “Nakup stanovanj je bil smotrn, ker državljanom omogočamo, da si bodo lahko primerno rešili stanovanjski problem, tudi ko bo nepremičninski trg oživel in bodo cene nepremičnin začele naraščati,” so pojasnili na skladu. Kupili so jih na podlagi analiz trga in anket, ki so jih naredili. Analize nam niso posredovali, ker je “poslovna skrivnost”.

Zgrešeni nakupi

“Nakupi stanovanj so bili zgrešeni, ker se ta niso kupovala tam, kjer so velike potrebe, ampak tam, kjer je bila cenovno ugodna ponudba. Zdaj jih je veliko ostalo praznih in bodo povzročala stroške,” je problem opisala Jožka Hegler, ki je 14 let vodila ljubljanski stanovanjski sklad. Na SSRS so ob tem dejali, da je njihov cilj zagotoviti stanovanja po vsej Sloveniji, ker tako poskrbijo tudi za razvoj vse države.

S tem se ne strinja Andreja Cirman z ljubljanske ekonomske fakultete: “Tudi če je požar v Ljubljani, iz solidarnosti ne gasijo kar povprek v vseh regijah, ker bi jih skrbel enakomeren razvoj države.” Pravi, da so največji stanovanjski problemi pač v središčih, ker so tam cene stanovanj najvišje. Drugod pa je mogoče stanovanje najeti celo ceneje, kot bi znašala neprofitna najemnina. Da v teh krajih SSRS zdaj ponuja stanovanja za profitno najemnino, je po njenem mnenju nesmiselno.

Mesto Število stanovanj za najem Število prijav Število oddanih
Vipava 5 2 0

382 218 109
Komentarjev 13
  • Sašo 13:19 07.april 2013.

..... dolžni zagotoviti minimalne pogoje za življenje, če hočemo, da lahko brez skrbi ustvarjajo novo dodano vrednost v tej državi.Sedaj izračunajmo najemnino, kot je v navedenem primeru, vendar za naše razmere in to naj bi bil cilj naših »strokovnjakov«: ...prikaži več: dve plači po 800 eur je 1600 eur, četudi nima vsaka družina to srečo, da ima dve službi, pa vendar je to 1600:4 = 400 eur. Lahko ugotovimo, da je minimum za garsonjero 150eur do maksimauma 400eur za velika stanovanja. TO JE TO !

• Sašo 13:15 07.april 2013.

....... sva zvečer že bila v svoji prvi postelji ! Naslednji dan pa v službo.Po 30 letih in ne vem po kolikih stanovanjskih skladih, mi nimamo rešen stanovanjski problem mladih ? Ne morem verjeti, da se to dogaja po ...prikaži večo naključju, to nekdo namenom počne, ker v nasprotnem primeru bi nekdo te »samoimenovane strokovnjake » mogel vprašati za smiselnost njihovega početja. Vsa prazna stanovanja, ki so jih kupili«stokovnjaki« bi mogli obdavčiti za več kot takrat ko so oddana, pa bi bi se takoj stanovanjska problematika obrnila v pozitivo smer, kot se to dogaja ponekod kjer lastniki nepremičnin vneto iščejo ljudi za oddajo, najem ali prodajo svojih nepremičnin zato, da nimajo brezpotrebnih stroškov. Tukaj bi nadzorni sveti mogli odigrati veliko vlogo in preveritI godpodarnost takih »strokovnjakov«.Itak je čedalje manj ljudi pripravljenih sploh kaj delati za druge, ki jim celo pomagajo vzeti voljo do dela in ustvarjalnosti. Mladim ljudem polnim energije smo dolžni zagotoviti minimaln

• Sašo 13:11 07.april 2013.

Kako se nekateri samoimenovani » stanovanjski strokovnjaki » igrajo s tujim denarjem !Primer kako sta dobila stanovanje voznik Viličarja in trgovka v Kiosku, vendar ne pri nas:Pred 30 leti sem obiskal mladi par v Holandiji in uprašal kako ...prikaži več sta prišla do stanovanja. Začudeno sta me pogledala in mi razložila, kako je to pri njih. Zmenila sva se za službo ter dobila potrdila o zaposlitvi od jutri naprej ter odločbo o višini naše plače. Takoj za tem sva odšla na stanovanjski sklad in pokazala papirje o zaposlitvi in gospa je vprašala kje želimo stanovati in v kakšnem stanovanju. Opozorila je na četrtino obeh plač, ker je to maksimum do katereg lahko greva. Izbira je od garsonjer do vil, hiš in tn....Ker sva imela plačo cca 1500 guldenov x 2 = 3000 : 4 =750 guldenov(takrat, cca 670 mark) za kar se je dobilo v najem trosobno stanovanje ali pa manjša hiša ! Za začetek sva vzela dvosobno stanovanje brez opreme, ker sva hotela urediti po svoje in sva zvečer že bila v svoji prvi p