Avto
518 ogledov

Prenovljeno slovensko dirkališče smo krstili z najzmogljivejšimi miniji JCW

Mni
1/16
Saša Despot
JCW ali John Cooper Works je oznaka za najbolj športne Minije. Trivratni kombilimuzinski JCW in kabrio JCW izvedenki ter "karavanskemu" clubmanu JCW se je zdaj pridružila še najbolj uporabna različica s štirikolesnim pogonom countryman JCW. Vse smo preizkusili v enem dnevu, na panoramski vožnji in na prenovljenem slovenskem dirkališču Gaj v Cerkljah ob Krki.

Druga generacija Minija countryman je največja in najbolj uporabna različica v floti vozil britanskega proizvajalca vozil, ki stavi na tradicijo in moderen dizajn. Vrh ponudbe predstavlja različica John Cooper Works, s katero smo se zapeljali po podeželju in avtocesti. 

JCW prinaša vrsto posebnosti

Motor je enak kot v trivratni izvedenki JCW in clubmanu, to pomeni prisilno polnjeni dvolitrski bencinski motor, ki zmore razviti 170 kilovatov moči (231 KM). To je najzmogljivejši motor, ki so ga kdajkoli vgradili v Minija. Posebnost countrymana je, da se moč prenaša na vsa štiri kolesa, tako kot tudi clubamn. Za prenos moči skrbi bodisi standardni šeststopenjski ročni ali doplačljivi 8-stopenjski samodejni menjalnik, s katerim je bil opremljen countryman JCW, ki smo ga preizkusili na avtocesti od Ljubljane do Krškega in v panoramski podeželski vožnji med ovinki po Posavju.
Posebnost mini countrymana JCW je zelena "rebel green" barva z detajli v rdeči "chili red" barvi. V primerjavi s klasičnimi različicami modela se razlikuje po bolj agresivno oblikovani zunanjosti - prednji del ima večje odprtine za zajem zraka, standardni so LED žarometi, zadnji strešni spojler, večja so aluminijasta platišča, izboljšano je vzmetenje, dodali so zmogljivejše zavore, pod katere se je podpisal Brembo, športni izpušni sistem s kromiranimi cevmi in športno notranjost s športnim usnjenim volanom, pedalkami iz nerjavečega jekla, športne sedeže ...

Mni | Avtor: Saša Despot Saša Despot

V opremi je aktivni tempomat, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, sistem za samodejno zaviranje, head-up zaslon, 6,5-palčni zaslon, ki je del multimedijskega sistema (opcijsko je na voljo tudi 8,8-palčni zaslon). Cene se začnejo pri 40.990 evrih.

Manj agilen od manjših bratov, a gokart občutek ostaja

Prvi vtisi so pozitivni, pa čeprav zaradi večje oddaljenosti od tal, večje mase tudi na račun štirikolesnega pogona po dinamični plati ni enakovreden trivratnemu kombilimuzinskemu JCW, pa tudi clubmanu. Vseeno je zvok štirivaljnika dovolj športen, prepričajo pa tudi pospeški. Ne glede na izbiro menjalnika je pospešek od 0 do 100 km/h 6,2 sekunde, največja hitrost je 233 km/h.

Mni | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Krstili smo ga na dirkališču Gaj

Countrymana nismo mogli preizkusiti na dirkališču (zgodbo o dirkališču bomo objavili prihodnji teden), po katerem smo se zapeljali s countrymanom. Končno se nekaj premika tudi v Sloveniji, ki nujno potrebuje dirkališče za učenje voznih veščin in sproščanje adrenalina. Dvokilometrska steza je temeljito prenovljena, asfalt so preplastili, dodali nove ograje, uredili izletne cone, prenovili bankine ... Z minijem JCW smo jo prevozili v dobrih 40 sekundah. Čeprav ne omogoča v popolnosti spoznati vse vrline JCW vozil, pa so bili miniji pravšnji "testni zajčki" za premagovanje zaprtih ovinkov in šikan (dvojnih ovinkov). 

Mini je sprva JCW modele predstavil kot tržno nišo, zdaj pa so zaradi kombinacije dinamike, voznih lastnosti, pa tudi uporabnosti in udobja, postal to množičnejši model, ki vizualno dovolj izstopa od klasičnih minijev, da jih razlikuje tudi laik.

Mni | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Na cesti se vozi precej udobno, krmiljenje je izjemno natančno in veliko užitkov ponuja že vsakdanjih razmerah. Na dirkališču pa pokaže tudi svojo dirkaško plat. V načinu sport prilagodi odzivnost motorja in menjalnika, zadek pa postane igriv, a vozniku s poseganjem v elektroniko nikoli ne odvzame užitka. Pri velikih hitrostih je izjemno stabilen na cesti, pa čeprav na dirkališču Gaj trenutno hitrosti večje kot 130 km/h nismo mogli razviti. Motor vleče že od zelo nizkih 1.250 vrtljajev, ko se vključi prva turbina, pri 3.000 prevzame vajeti druga, najbolj noro postane nad 5.000 vrtljajev v minuti. Imel sem občutek, da motorju nikoli ne zmanjka moči, pa naj bo to, ko je treba pospeševati iz ovinka, ali na ravnini. A to ne pomeni, da si ne bi želeli še več moči.

Utrinke iz prve vožnje si lahko ogledate v fotogaleriji zgoraj.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.