• Sob 20 do 29 °C
  • Ned 17 do 21 °C
več na vreme.net

Mobilni tednik

0 komentarjev

Majhen zaslon namesto velikih listov

"Majhen zaslon, velike zgodbe," je slogan prvega slovenskega mobilnega tednika Torek ob petih, ki vsak torek izide točno ob 17. uri. Zakaj je zgodbe mogoče prebirati le na mobilnih napravah, smo se pogovarjali z urednikom tednika Izakom Koširjem.

Barbara Eržen / Ljubljana

 

Tednik Torek ob petih je prvič izšel pred dobrim mesecem sredi novembra. (Foto: Zurnal24)

Od kod ideja za mobilni časopis? Kaj ima mobilna aplikacija, kar na primer navadna spletna stran nima?

Izok Košir je odgovorni urednik in direktor mobilnega tednika Torek ob petih.  
Ideja je nastala iz golega dejstva, da do spleta oziroma informacij ljudje vse več dostopamo prek mobilnih naprav - telefonov in tablic. Znotraj tega pa prek aplikacij in ne prek brskalnikov. Mobilni telefon je v tem prehitel celo osebni računalnik, ki zdaj igra nekakšno sekundarno vlogo. Uporabljamo ga, ko smo doma ali v službi oziroma ko imamo čas, ko nismo v "movingu". Telefon oziroma tablica pa nas spremlja vsepovsod - na avtobusu, v lokalu, na klopci v parku, po cesti. Konkretno aplikacija Tor5 nudi uporabniku izkušnjo, ki je prilagojena posebej za telefon in tablico. Gre za urbani tedenski časopis, ki ima za glavno platformo mobilno aplikacijo, spletna stran in družabna omrežja pa mu nudita zgolj podporo in arhiv. Lahko bi rekli, da smo stvari obrnili na glavo.

Sta pametni telefon ali tablica že nekaj tako samoumevnega, da vseh vsebin na "običajnem" spletu niti ne objavljate?

Tako je. Kot sem poudaril že prej, smo se medijskega projekta lotili tako, da bo aplikacija glavna platforma, spletni portal pa bo po enem tednu služil zgolj za arhiv prejšnjih številk. Nekatere vsebine, kot so kulturni napovednik, bomo sicer tudi na spletni strani pustili odklenjene že v začetku.

Torek ob petih bi le težko označili kot klasičen časopis, saj vsebuje več različnih medijev, kot so playliste, podcasti pa tudi klasična besedila. Je bila zmes različnih medijev vedno del ideje ali je nastala šele na podlagi sodelujočih z različnimi ozadji?

V osnovi je bila ideja zamišljena tako, kot nastaja danes - sicer ni še popolnoma razširjena, a tega se želimo lotiti premišljeno in postopoma. Uporabniku sem že od začetka želel ponuditi večplastno in celostno izkušnjo - da bo lahko hkrati bralec, poslušalec in gledalec. Živimo v digitalni dobi in nesmiselno bi se bilo omejevati, tudi pri ustvarjanju medijev. Tako poleg klasičnih novinarskih tekstov, kot so komentarji, recenzije, teme tedna, napovedniki dogodkov in intervjuji, ponujamo tudi branje odlomkov iz knjig, poslušanje svežih glasbenih novosti in poslušanje podcasta, ki je nekakšna manage a trois okrogla miza - debata z dvema gostoma o določeni temi.

Koliko ljudi pravzaprav sodeluje? Prispevke soustvarjajo tudi nekateri novinarji iz klasičnih medijev, jih je bilo težko pritegniti k sodelovanju pri takšni novosti?

Gre za spreminjajočo se tvorbo, številko sodelavcev in novinarjev se spreminja iz številke v številko. Imamo sicer osnovno uredniško ekipo, ki šteje tri člane, potem pa so tu še sodelavci, ki sodelujejo oziroma bodo sodelovali pogosto in pa tisti, ki morda gostujejo le enkrat - na naše povabilo. Zaenkrat je bil projekt vsem dovolj zanimiv in nekaj novega v našem prostoru, da za sodelovanje ni bilo potrebno nikogar posebej prepričevati, kar nam je, seveda, v veliko veselje. Kar se tiče tehnične podpore, že od samega začetka sodelujemo z IT-podjetjem Gora, ki že od same predstavitve trdno verjame v projekt in smo se tudi odlično ujeli.

 
Vsebine so na voljo brezplačno, to verjetno pomeni, da je večina novinarjev entuziastov, ki na projektu dela brezplačno, kajne? Ali je v dolgoročnem načrtu kakršnakoli monetizacija vsebin ali boste vztrajali pri klasičnem oglaševanju?

Za aplikacijo nismo hoteli zaračunati, to se nam v svetu brezplačnih informacij zdi nesmiselno. Zaenkrat nas poganja zgolj entuziazem - če ne štejemo vložka, ki smo ga vložili v mesece, ko smo projekt še gradili. Prvi mesec smo prestali uspešno, popravljamo še nekatere buge, uporabniku skušamo zagotoviti karseda "nebolečo" izkušnjo. Zaenkrat je načrt takšen, da bomo vztrajali pri klasičnem oglaševanju in morda nadgradili možnosti podpore z donacijami, sponzorstvom ali čem podobnim. Ne bomo pa šli v agresivne oglaševalske posege - oglasi ostajajo od uredniške vsebine strogo ločeni, v vsebino pa so umeščeni tako, da so del naše podobe, v črno-beli preobleki. Prijazni in nemoteči.

Medijski prostor se vsakič, ko se zazdi, da je že na tleh, spusti še stopničko nižje. Zakaj v tem času začeti z novim medijem?

Ravno zaradi vsega naštetega je čas za nekaj novega, za drugačen pristop. Krizni časi so vedno pravi čas za tveganja. Slovenski medijski prostor potrebuje temeljito prevetritev. Izgubil ni samo zaupanja bralcev, temveč tudi zaupanje novinarjev. Slovenski trg nima preveč medijev, temveč ima preveč podobnih medijev. Mobilni tednik Torek ob petih ne bo tekmoval z novičarskimi portali, tabloidnih vsebin se bomo izogibali. Želimo biti inovativni in drugačni ne le v tehničnem pogledu, temveč tudi v vsebinskem. In iskreno upam, da nam bo uspelo.

Vsebine, ki bi vas morda zanimale

Komentarjev (0)

Za oddajo komentarja morate biti prijavljeni!

Morda vas še zanima