Avto
28 ogledov

Mučenje avtomobilov na soncu in mrazu

Vročina in avtomobili Youtube
Kakšne ekstreme mora danes preživeti avtomobil, preden ga sploh izročijo kupcu? Hiter vpogled v zakulisje testiranj.

Če pobrskate po spominu, se boste spomnili avtomobilov strejših letnikov, pri katerih se je zunanje plastično okrasje iz črne že po letu ali dveh prelevilo v sivo barvo, odtenek nekovinske barve zunanjosti je namesto žive rdeče postal podoben odtenku stopljenega jagodnega sladoleda, volanski obroč armaturna plošča in oblazinjenje pa so cveteli kot dokaz vremenskih vplivov, predvsem kuhanja na soncu. Ali pa tisti mali poceni avtomobil neimenovane znamke, pri katerem so se po dveh ali treh letih zadnja svetila iz rdečih spremenila v svetlo roza in se je ob vsakem pritisku na zavorno stopalko zadaj vozečim zableščalo kot glavni žaromet.

Vroče in mrzlo statično mučenje

Furnace Creek in Arjeplogs sta dve naselbini, ki nista na radarju navadnih Zemljanov. Prvi se nahaja v Dolini smrti, zloglasni puščavi v ameriški Kaliforniji, od koder še danes prihaja rekord najvišje izmerjene temperature na planetu -56,7 stopinja Celzija. V senci, seveda. Že dihanje v takšnem vročem in izjemno suhem okolju človeku lahko povzroča veliko težav.

Na drugi strani sveta je Arjeplogs, kraj na Švedskem, le malo južneje od arktičnega kroga. Tu je povprečna temperatura pozimi -20 stopinj Celzija, kar je sicer precej "topleje" kot zna zebsti v kosti v Sibiriji, a vseeno ni ravno prijazen kraj za bivanje, zato tudi naključnih obiskovalcev ni veliko.

Oba kraja pa sta zelo znana avtomobilski industriji, saj tu številni proizvajalci opravljajo testiranja svojih prihodnjih modelov in ugotavljajo, kako se obnaša material v različnih temperaturnih ekstremih. Ali motorji lahko "dihajo" pri izjemni vročini in kako bo na zagon vplival polarni mraz. Kaj je s svetili, še posebej vse bolj razširjenimi LED različicami, ki se ne smejo pregrevati? Kaj na izjemno izpostavljenost na soncu ali mrazu pravi material armaturnih plošč, volanski obroč, oblazinjenje in koliko zdrži barva? 

Land Rover blizu šejkov, Hyundai in Kia v zaledju LA

Preden dobi kupec v roke ključe novega modela, je za slednjim že vrsta tovrstnih testov. Seveda proizvajalci testirajo tudi drugod po zemeljski obli, zelo priljubljen je denimo Dubaj, kjer sta Jaguar in Land Rover zgradila nov preizkusni center, na katerem ugotavljajo vpliv puščave na delovanje pogonskega sklopa. Še posebej je pomembno, da pesek niti v najhujšem puščavskem viharju ne pride v stik z vitalnimi deli avtomobila. Uspeh predvsem znamke Land Rover na Bližnjem Vzhodu tako nikakor ni naključen, tamkajšnji kupci zanesljivost na odročnih krajih postavljajo na zelo visoko mesto ...

Kia in Hyundai imata lastni center v ameriški puščavi Mohave nedaleč stran od Los Angelesa, kjer po lastnih trditvah za bodoče ameriške in evropske kupce preizkušajo tudi materiale, o katerih konkurenca naj ne bi vedela še nič. Tako različni senzorji bdijo nad stanjem parkiranih avtomobilov ali pa so po posebnih mizah, ki sledijo gibanju sonca, razstavljeni različni sestavni deli avtomobilov - svetila, odbijači, celotne armaturne plošče ...

Takšni testi lahko trajajo tudi po več mesecev, a so vseeno precej hitrejši in učinkovitejši, kot da bi na soncu pustili ležati celoten avtomobil. Na podlagi izsledkov nato razvojniki prilagajajo uporabljene materiale in s tem privarčujejo na desetine milijonov, ki bi jih sicer morala bodisi družba znotraj garancijskega obdobja bodisi lastniku po izteku garancije plačevati za popravila.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.