Poveljnik 151. helikopterske eskadrilje, podpolkovnik Branko Rek, je z dežurno posadko in dežurno reševalno ekipo na vojaškem delu letališča Jožeta Pučnika na Brniku danes predstavil delo dežurne posadke helikopterja Slovenske vojske za reševanje. Ta je v reševalnih akcijah letos posredovala že 59-krat, od tega 38-krat pri reševanju v gorah in 21-krat pri nujni medicinski pomoči, pri tem pa prepeljala 60 pacientov in naletela 78 ur.
Opravili 2.366 intervencij
Helikopterska enota je v postopkih reševanja začela sodelovati leta 2003, do zdaj pa je z letalsko policijsko enoto v sklopu hitre nujne medicinske pomoči (HNMP) opravila 2.366 intervencij in obravnavala 2.390 pacientov. Povprečna intervencija od klica do vrnitve v bazo je znašala 1 uro in 50 minut, odzivnost v primerih gorskega reševanja pa je še hitrejša, saj helikopter na kraj nesreče prileti v 10–15 minutah od klica. Gorsko reševanje je večinoma v pristojnosti helikopterske posadke Slovenske vojske, ki je lani v njenem sklopu opravila 206 akcij in realizirala 394 ur naleta, HNMP pa v pristojnosti policije, medtem ko si v poletnih mesecih (od sredine junija do sredine avgusta) gorsko reševanje policija in vojska enakovredno delita.
Na Brniku sta po besedah Reka vedno dva helikopterja, ki sta opremljena z vitlom. En od njiju je namenjen nujni medicinski pomoči, drugi pa gorski reševalni službi. Za reševanje se večinoma uporablja helikopter bell 412, ki jih ima Slovenska vojska osem, poleg njih pa občasno tudi cougar, kakršni so v Slovenski vojski štirje. Komercialna cena ure reševanja znaša 3.208 evrov, reševalno ekipo, ki se odpravi na teren, pa po navadi sestavlja šest ljudi – pilot, kopilot, tehnik letalec, zdravnik reševalec letalec (teh je v Sloveniji le 14), gorski reševalec letalec in policist.
Plača le 950 evrov
"Pilotov zelo primanjkuje, letos pa se jih bo kar nekaj upokojilo," o težavah, ki pestijo dežurno helikoptersko posadko pravi Branko Rek, opremljenost letal in financiranje pa sta po njegovem mnenju dobra. Razlog za pomanjkanje pilotov Rek vidi predvsem v nezmožnosti zaposlovanja v javnem sektorju in plači pilotov, saj ta znaša le 950 evrov, in to po tem, ko kandidat za pilota konča strojno fakulteto, smer letalstvo, in nato še tri do štiri leta usposabljanja za pilota, ki ga mora delno opravljati tudi v tujini.
Me prav zanima, koliko računov izdajo za reševalne akcije ?Ker nekdo polomi nogo zaradi neprimerne obutve ponj prileti čopter in naredi za 3.000 € stroškov, ki jih krije država.