Slovenija
146 ogledov

Ne joči, Peter pristal na znamki

Ne joči, Peter yt
V Društvu slovenskih filmskih ustvarjalcev so izvedli raziskavo, ki je pokazala, da se Slovenci med vsemi umetniškimi deli najbolj spominjamo filmov. Med temi je na zelo visokem mestu pristala prav partizanska komedija režiserja Franceta Štiglica Ne joči Peter iz leta 1964.

Priložnostna znamka omenjenega filma je izšla ob njegovi 50-letnici v seriji Slovenski filmi, v kateri so doslej izdali že znamke, posvečene filmom, kot so Na svoji zemlji, Vesna in V kraljestvu Zlatoroga.

Profesor Igor Koršič priljubljenost filma Ne joči, Peter ne pripisuje njegovi odličnosti, ki je sicer zanj nesporna, niti tematik. "Ob prihodu filma smo bili že naveličani partizanskih filmov," pravi.

Razlog za njegovo priljubljenost je po Koršičevem mnenju njegovo eksistencialno sporočilo oziroma nagovor otroku. Ta je v času vojn in revolucij moteč faktor ter obenem opomin vsem k človečnosti. "Na koncu gre vedno za človeka," je poudaril. Kot je dodal, smo tudi Slovenci padli v luknjo, iz katere moramo zlesti, za kar navdih gre morda iskati tudi v omenjenem zgodovinskem filmu.

Direktor ljubljanske poslovne enote Pošte Slovenije Evgen Zadnik je opozoril na poslanstvo znamk, ki daleč presega zgolj plačano poštnino. Znamke so navdih mnogim zbirateljem po vsem svetu, pomembne pa so tudi pri preučevanju časa.

Komentarjev 1
  • kapibara 18:38 06.december 2014.

    Ej kako pa znajo biti eni "profesorji" "pametni+ zateženi".. da si še wc školka oddahne ko se dvignejo..