Avto
7 ogledov

Ne znižanju hitrosti v naseljih

Cona 30 Saša Despot
V anketi, v kateri smo spraševali, ali se strinjate v znižanje hitrosti v naseljih s 50 na 30 kilometrov na uro (km/h) na račun varnosti, kar 92 odstotkov bralcev pravi, da se to ne bi smelo zgoditi. Glasovalo je 728 bralcev spletnega Žurnala.

Evropska kolesarska federacija namreč želi do 15. novembra zbrati milijon podpisov za znižanje hitrosti v naseljih s 50 na največ 30 kilometrov na uro. "To ne pomeni, da hitrost na nekaterih odsekih v urbanih naseljih, kot so vpadnice, ne bi smela biti tudi višja. To bi bilo v domeni lokalnih skupnosti, mest, vasi," pojasnjuje Janez Bertoncelj s Slovenske kolesarske mreže. Če bodo podpise zbrali, bo predlog obravnaval Evropski parlament.

Za mnenje o tej temi smo povprašali strokovnjaka za promet Andreja Brgleza: "Mislim, da se posploševati kar tako ne da. Pri nas so si naselja zelo različna, vselej omejitev hitrosti na 30 km/h ni primerna. Morali bi natančno kategorizirati ceste. Tam kjer je težko doseči dovolj visoko stopnjo varnosti za kolesarje, na primer ceste brez pločnikov ali stara mestna jedra, je zmanjšana hitrost potrebna, v novih naseljih, kjer je moderna infrastruktura, pa ne."

Anketa | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Se pa Brglez strinja, da bi morali imeti ljudje, ki se vsakodnevno srečujejo s težavami v prometu, več besede pri odločanju. Zato se strinja z načinom elektronskega zbiranja podpisov, ki bi bili neke vrste obveza, da bi politiki presojali o zakonih. "Državljanske pobude so dobre. Promet na različne načine zadeva vse ljudi. Ne samo zaradi varnosti in okolja, ampak tudi zato, ker se vsak dan z njim srečujemo in nam omejujejo življenje," pravi strokovnjak za promet in dodaja: "Danes to urejajo ljudje, ki so tam po službeni dolžnosti, mi pa ceste uporabljamo, narejene so za nas. In če nam niso po volji, potem se je treba javiti in reči, da ni prav. Zato podpiram, da se ljudje organizirajo. Elektronsko soodločanje je aktivna demokracija, to je dodana vrednost sodobne družbe, da se na ta način bolj vključimo v odločanje. A s tem, da podamo svoje, preverljive podatke, da glas res šteje. To, da je glas oddan preko interneta, ne sme biti razlog, da nekdo ne ve, kaj je podpisal. Še posebej bi bilo tako odločanje dobro za prometne stvari. Politika bi se morala na to odzvati."

Komentarjev 3
  • Jože Šemrov 08:11 17.februar 2013.

    Tole pa je strokovno razmišljanje verjetno na znanstveni osnovi.Strokovnjakom za promet predlagam naj ramislijo še o omejetvi na avto cestah na 60 in hitrih cestah na 50km/h

  • iravadi 06:42 17.februar 2013.

    To je pač vso znanje, ki ga narod hlapcev premore: zmanjšati, znižati, zategniti pas...

  • nacetace 08:09 16.februar 2013.

    Še eno masovno poneumljanje prebivalcev. Zakaj: ni nihče predlagal boljše komunikacije ljudi v naselju, kam je šel denar od davkov pri registraciji vozil, kdo ima pravico ohranjati nadgradnjo jurisdikcije države preko prometa na cesti, ali bo sindrom - ko opazimo ...prikaži več asfaltno površino v naravi pomenil - glavo dol pa lepo 30/uro, etc.Malo pogleda naprej nam ne bi škodilo: koliko smo bolj ekonomsko produktivni, če se vsak s svojo kišto pelje v šolo in v službo, kaj s tem naredimo, zakaj je povečan promet, pri enakem število prebivalcev in zmanjšani ekonomski moči?? dajmo odgovore na to !!!!!