Avto
17 ogledov

Nemci trdijo: Fiat izklopi po 22 minutah

Fiat 500X Fiat
Predstavniki Fiat Chrysler Automobiles (FCA) se sploh niso prikazali na sestanek z nemškimi oblastmi, na katerem naj bi pojasnili sume, da na nedovoljen način znižujejo emisije. Sedaj koncernu resno grozi popolna prepoved prodaje v Nemčiji. Delnice že navzdol.

Preiskovanje, katere znamke poleg Volkswagna še ne dosegajo emisijskih standardov, je v zadnjih tednih ponudilo več vročih sledi. Časnik Bild am Sonntag je poročal, da je nemški urad za homologacije KBA našel dokaze o tem, da se v nekaterih vozilih koncerna FCA uporablja programska oprema, ki po 22 minutah delovanja motorja izključi obdelavo škodljivih emisij. Zakaj 22 minut? Ker uradni protokoli emisijskih testov potekajo ravno okoli 20 minut, piše Bild. 

Pri FCA so v skopi izjavi za Bild dejali le, da so "vsa vozila v sozvočju z obstoječimi pravili o emisijah." Iz krogov ministrstva za transport pa so že napovedali, da FCA grozi popolna prepove prodaje v Nemčiji, če bo nadaljeval s takšnim "obvozom" pravil. 

Italijanska vlada nastavila hrbet, da bi zaščitila Fiat

Delnice FCA so že padle za skoraj šest odstotkov, vendar so kasneje pridobile nazaj nekaj vrednosti. Če bi prepoved resnično stopila v veljavo, bi bil to hud udarec za FCA, saj je Nemčija za Italijo njegov največji evropski trg. Dognanja Nemcev pa bi gotovo pustile posledice tudi na drugih evropskih trgih. Automotive News poroča, da je bil za minuli četrtek sklican sestanek med KBA in predstavniki FCA, a se ga slednji sploh niso udeležili. 

Za avtomobile FCA certifikat homologacije opravljajo v Italiji in avtomatsko velja za vse članice EU. Italijanski transportni minister se je postavil v bran FCA in Nemce pozval, da če se jim postavlja kakšno vprašanje, naj ga naslovijo na italijanski overovitveni urad, ne pa na FCA neposredno.
Evropska komisija je po izbruhu škandala Dieselgate lansko jesen zaradi VW-je namenske programske kode za prelisičenje uradnih meritev pozvala vse članice, naj preverijo možnost uporabe goljufivih tehnik pri doseganju okoljevarstvenih standardov pri vsej modelih avtomobilov.

Nemški urad KBA naj bi v Bruselj že poslal seznam sumljivih modelov, med njimi tudi znamke Fiat.

dezurni@zurnal24.si

 
Komentarjev 3
  • Pepe007 07:28 26.maj 2016.

    Nemci nas učijo, kako se ščiti svojo industrijo. To je za neodziven slovenski javni sektor nekaj nemogočega.

  • popokatopetl 10:26 25.maj 2016.

    "popolna prepoved prodaje v Nemčiji" Vic stoletja!!! Kaj pa tisti "popravek" za Amaroka, ki je domnevno odstranil goljufivo kodo, realne emisije pa še vedno istih ca 10x nad dovoljenimi limitami??? Dokler emisij ne bodo redno nadzirali v ...prikaži več realnih pogojih pri prodanih avtih, je vse skupej en blef na račun umazanega mestnega zraka.

  • Presvetli 08:01 25.maj 2016.

    Sedaj so nemci vrnili američanom milo za drago! Sedaj se pa morajo nemci pripravit za potop enega od svojih gigantov v naslednjih mesecih!