Slovenija
63 ogledov

Ni denarja, ni novih prog

Mestni promet v Mariboru Nino Verdnik
Avtobusi. Projekt posodobitve linij zamrznjen. Obetajo so novi avtobusi.

Glede na krizo in pomanjkanje sredstev za zdaj ne bomo vzpostavljali novih avtobusnih linij ter parkirišč parkiraj in se odpelji. Projekt smo zamrznili za nedoločen čas,” je za Žurnal24 pojasnil Ivan Hajnšek, prvi mož Marproma, ki v Mariboru izvaja službo javnega mestnega avtobusnega prometa.

Letos okoli štiri milijone

Spomnimo, sprva je bilo obljubljeno, da bodo Mariborčani dobili nove linije in sodobneje oblikovan potniški promet že v začetku lanskega leta. Sprva je bil projekt prestavljen na letos, ob zasnovi proračuna za leto 2013, ki je še v pripravi, pa je že jasno, da tudi letos s to investicijo ne bo nič. “Raje se bomo osredotočili na to, da pridobimo nov vozni park in da bodo avtobusi kar se da točni,” je dodal Hajnšek.

Neuradno je slišati, da naj bi bilo za Marprom za letos v proračunu predvidenih nekaj več kot štiri milijone evrov. O tega naj bi bilo 2,6 milijona evrov namenjenih za subvencijo avtobusnega prometa, okoli 550 tisočakov naj bi znašal tretji obrok kazni, ki so ga še dolžni prejšnjemu prevozniku Veolii, 1,1 milijona pa naj bi bilo namenskih sredstev za nakup sedmih novih avtobusov ter posodobitev nekaterih postaj z elektronskimi prikazovalniki prihoda avtobusov na postaje. “Plan v proračunu je eno, drugo je realnost, če bomo ta denar res dobili,” je komentiral Hajnšek. Sicer pa v Marpromu letos načrtujejo pridobitev dodatnih 13 novih najetih avtobusov, ki bi zmanjšali stroške visoke porabe goriva in številnih popravil na starih avtobusih.

Zamude predvsem zjutraj

Bralka iz Maribora nam je potožila, da je v tem tednu že dvakrat zamudila v službo, ker je avtobus zamujal več kot 20 minut. “Na koncu sem morala poklicati taksi,” se je jezila. Direktor je pojasnil, da se zavedajo, da prihaja do zamud, predvsem zaradi nekaterih dotrajanih avtobusov. “V mrazu zjutraj marsikateri avtobus ne vžge. Vozni park moramo nujno posodobiti.”

Komentarjev 3
  • slow_slow 08:26 17.januar 2013.

    Ne vem ali veš ampak Certus je bil kupljen od Veolie in lepo so začeli vse posadabljat, dokler župan mesta ni zavohal denarja in ustanovil Marprom, ki pa je enostavno iz odpada vzel avtobuse in jih začel uporabljati za mestni ...prikaži več promet, vzeli so voznike, ki so ostali zaradi prekinitve Mestne občine Maribor z Veolio jim dali mizerne plače in pričakovali da bodo vsi tiho in da bo denar enostavno padal v denarnice srečnežev lovk "Mariborske hobotnice". Vsaj delno je šlo na bolje ko je imela Veoila mestni prevoz, tudi odnos šoferjev je bil boljši.

  • Igor Đukanović 07:53 17.januar 2013.

    Kam je pa izginil zaključni (bolj zanimiv) del mojega komentarja? :-)

  • Igor Đukanović 07:51 17.januar 2013.

    Ko preberem ime Marprom, se mi pri priči dvigne pritisk in pade mrak na oči. V mariborskem Certusu (staro ime za mestnega prevoznika) veliko zaposlenih ima skrajnje slab odnos do strank. Naj naštejem nekaj primerov. Na mestni liniji 1 - ...prikaži več1 - Tezno imamo voznika, ki redno ob najmanjšem povodu brez razloga nadira starejše in hendikepirane potnike. Ko sem ga opozoril na neustreznost njegovega obnašanja, mi je obljubil, da ne bom prvi potnik, ki se ga je fizično lotil. Ko sem na blagajni reklamiral delno razmagneteno vozovnico, me je blagajničar nahrulil, da sem jo sam pokvaril, ker jo nosim v denarnici skupaj z bančno kartico in ne v etuiju. Potrebuješ en dan, da ti kapne, da se delajo norca iz tebe. A naslednji dan me druga blagajničarka zavrne, da oni nimajo pritožne knjige in da za njih ni pristojna nobena inšpekcija. Na vztrajanje, da se hočem potem pogovoriti s šefico, mi da 059 številko... Po takem odnosu takoimenovanih malih ljudi, me ne preseneča, da pri velikih zgodbah ni nič