Avto
36 ogledov

Pozivi h koncu brezglave tekme za tablice

Registrska tablica Žurnal24 main
V Sloveniji dva tedna pred koncem leta divja prava vojna za prestižni naziv najbolj prodajane avtomobilske znamke, pri nabiranju odstotkov se ne izbira sredstev. Pozivi k umiritvi strasti, tudi zaradi posledic, če bo država zavohala svežo kri.

Najprej majhen popravek - tekma je za največ registriranih vozil po posameznih znamkah, ne za največkrat prodana. Ocene, koliko je dnevnih registracij, pri čemer so takšna vozila namenjena zgolj prodajni statistiki, nato pa že naslednji dan na tovornjakih romajo v tujino, se zelo razlikujejo, gotovo pa se delež giblje nekje med 25 pa v posameznih mesecih celo do 50 odstotkov. 

Sekcija za motorna vozila pri Gospodarski zbornici v svoji statistiki ne ločuje med dejansko in navidezno prodajo, zato uradnih podatkov ni, so zgolj ocene, ki jih za lastne potrebe izdelujejo uvozniki sami.

"Praksa, ki jemlje le denar in čas"

Porsche Slovenija, ki je uvoznik znamk Volkswagen, Audi, Škoda, Seat in Porsche, tako ocenjuje, da bo realna prodaja novih vozil kupcem letos znašala le okoli 37.000 vozil, čeprav bo prvih registracij po njihovih izračunih okoli 51.000. Generalni direktor Porsche Slovenija Heinz Slesak pravi, da so v podjetju v enodnevne registracije primorani zaradi sicer nepravične popačenosti trga in vrstnega reda najbolj prodajanih znamk, a hkrati poziva, naj se zamegljevanje dejanskega trga novih vozil med uvozniki preneha. "Ta praksa jemlje zgolj denar in čas, na koncu pa moramo filozofirati o bruto in neto trgu. Sedaj so na potezi tisti, ki so s to prakso pričeli," je bil neposreden Slesak. 

Znano je namreč, da se znamka Volkswagen letos prvič bori za mesto najbolj prodajane (registrirane) znamke v Sloveniji, potem ko je ta titula doslej tradicionalno spadala v roke Renaulta. Ali bo slednji zaostanek do konca leta uspel zmanjšati in celo povesti, bo jasno čez dva tedna. Po številkah "neto" trga, ki jih je predstavil Porsche Slovenija, pa bi znamka brez upoštevanja enodnevnih registracij letos morala osvojiti prvo mesto najbolj prodajanih.

V Renault Slovenija na poziv o prenehanju prakse kratkotrajnih registracij vsaj posredno žogico preusmerjajo na Sekcijo in njen način, kako že dolga leta nekritično zbira in obdeluje podatke: "Enodnevne registracije so realnost slovenskega avtomobilskega trga in ne predstavljajo ničesar nezakonitega. Za prikaz realne slike o avtomobilskem trgu v Sloveniji pa je potrebno prilagoditi statistiko na način, da bo le-ta prikazovala realno stanje na našem trgu brez enodnevnih registracij."

Opozorilo: "Državi bo težko govoriti o krizi"

"Če je za ostale znamke v njihovem poslovnem modelu izvoz novih vozil način, da poslujejo z dobičkom, pa naj to počnejo," pravi direktor Toyota Slovenija Gašper Picelj. "Ne more pa biti v redu, da se pri nas ta vozila najprej registrirajo in s tem vplivajo na nek virtualni tržni delež. Tako neka znamka s pomočjo takšnih registracij zasleduje cilj, da postane najbolj prodajana japonska znamka pri nas, druga znamka, da svoj delež nujno poveča za toliko in toliko odstotkov ... A posledice se že kažejo, nekatere salone z vozili pokonci drži le še izvoz avtomobilov, medtem ko servisi in poprodajne storitve umirajo," meni Picelj in opozarja na strel v koleno, ki grozi celotni branži zaradi potvorjenih številk novih registracij. "Zelo slabo bo, ko bo država prišla do ugotovitve, da celotna panoga prodaje avtomobilov na podlagi teh podatkov cveti in da kriza očitno ni tako huda. Takrat lahko pričakujemo nove davčne ukrepe, ki nas bodo dodatno udarili."

Komentarjev 1
  • spenjac 13:53 17.december 2014.

    ok, sami ste začeli z vojno fiktivnega tržnega deleža, sedaj pa javno druge pozivate naj nehajo? v čem je sploh fora? a vi mislite, da ljudje kupijo avto, zato ker je po statistiki najbolj prodajan? raje, kot da si dvigujete ...prikaži več domneven ugled s fiktivnimi številkami, se potrudite z znižanjem cen in boljšo storitvijo.