Avto
43 ogledov

Vivaro vse bolj podoben insignii

Opel vivaro
1/12
Gregor Prebil
Novi oplov lahki dostavnik vivaro bo pri nas naprodaj od 14. novembra dalje. Cene so že znane. Vstopni model bo s popustom v višini 2.700 evrov in brez DDV stal 15.267 evrov.

Moderna dostavna vozila morajo danes zadovoljevati številne standarde. Biti morajo prostorna, uporabna, hkrati pa udobna, dizajnersko dovršena, imeti morajo najnovejše varnostne sisteme in moderne pogonske sklope. Vse to, kar ima poslovno-družinska insignia.

Oplove ambicije segajo visoko

Pred Oplovimi inženirji je bil torej dolg seznam zahtev, ki so jih morali upoštevati pri snovanju nove generacije srednje velikega lahkega dostavnika, ki je pravzaprav dvojček renaultovega trafica.

Opel vivaro | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Opel ni najmočnejši igralec na področju lahkih dostavnih vozil, ima pa na tem področju velike načrte. Do leta 2022 nameravajo v Evropi prodajo povečati za 80 odstotkov. Smele načrte, tudi pri nas, naslednje leto naj bi prodali 400 vivarov, predstavlja rastoči trg. Razred srednje velikih lahkih dostavnih vozil je pri nas v lanskem letu zrasel za realnih 15 odstotkov, kar pomeni, da se po dolgoletni krizi pobirajo tudi majhna podjetja in serviserji, ki bodo glavni kupci novega produkta iz Rüsselsheima.

Prostora za tri euro palete

In kaj prinaša novi vivaro? Je večji, več prostora pa so inženirji zagotovili z domiselnimi rešitvami. Še vedno je namenjen za najrazličnejše potrebe.

Začnimo pri dizajnu, ki je povzel številne Oplove poteze znane iz programa osebnih vozil. Najbolj prepoznaven podpis zagotavljajo žarometi v obliki "sokoljih oči", ki jih je leta 2009 prinesla insignia. Za dodatnih 150 evrov jih je moč nadgraditi z LED tehnologijo. Kupcem je na voljo 11 barv karoserije, bolj številne so žive barve ter dve barvi notranjosti, črna in modra.

V primerjavi s prejšnjo generacijo je nakladalna površina daljša za 100 mm, kar se odraža v 200 litrov večjem nakladalnem prostoru, v katerega lahko naložimo tri euro palete. Prostornina tovornega prostora je od 5,2 do 8,6 kubičnega metra, odvisno ali izberemo krajšo ali daljšo različico furgona.

Ta je serijsko opremljen s predelno steno in oblogami na stranskih delih notranjosti tovornega prostora. Pametna rešitev je pregradna loputa, skozi katero lahko pod sovoznikov sedež porinemo za 41 centimetrov daljše predmete, kot bi prišli v tovorni prostor. Tako lahko prevažamo predmete do dolžine 3,75 metra, oziroma do 4,15 metra v daljši različici (L2). Drsna vrata tovornega prostora na sopotnikovi strani so v celoti kovinska, tako kot dvokrilna vrata zadaj, odpirajoča se pod kotom 180 stopinj.

Opel vivaro | Avtor: Opel Slovenija Opel Slovenija

Brez mobilne pisarne ne gre

Za 116 mm je večja tudi kabina, ki je lahko podaljšek pisarne. Hrbtišče naslonjala je lahko pisarna miza, z vpenjalnikom listin in posebnim prostorom za hrambo prenosnega računalnika. Informacijsko zabavni sistem IntelliLink ima sedempalčni barvni zaslon za upravljanje na dotik. Združuje tudi navigacijski sistem, ki je prvič na voljo v vivaru. Posodobitev zemljevidov navigacijskega sistema je mogoča preko USB ključka. Na voljo je uporaba telefona preko Bluetooth povezave in pretočne avdio vsebine. Višjo raven udobja in preprostost uporabe večajo dodatki, kot je sistem vstopanja in zagona motorja brez ključa - “Keyless Open & Start“, dober "trik" je vzvratno ogledalo v sopotnikovem senčniku, ki izniči mrtvi kot.

Turbo in biturbo motorja

Opel vivaro | Avtor: Opel Slovenija Opel Slovenija
Na izbiro sta dva popolnoma nova dizelska motorja z enim in dvema turbinskima polnilnikoma, vsak z dvema zmogljivostnima ravnema. To sta pogonska agregata 1.6 CDTI, največje moči 66 kW/90 KM in 85 kW/115 KM ter motor 1.6 BiTurbo CDTI s sekvenčnim nadtlačnim zračnim polnjenjem, z dvema hlajenima sistemoma največje moči 88 kW/120 KM, oziroma 103 kW/140 KM.

Pri motorjih z dvojno turbino manjša turbina skrbi za boljše pospeševanje in hitrejše speljevanje, večja pa za udobnejšo vožnjo po avtocesti in pri daljših klančinah. Različica motorja Bi-Turbo največje moči 88 kW po tovarniških podatkih porabi 5,7 litrov plinskega olja na 100 kilometrov, kar je ekvivalent izpusta 149 g CO2 na kilometer.

Vstopni model, to je krajša različic furgona z nižjo streho in najšibkejšim dizelskim agregatom z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, za 17.355 evrov brez popusta in brez DDV serijsko prinaša električni pomik stekel in ogledal, tempomat, USB, radio, klimo. To je cenovno primerljivo s sedanjim modelom. Daljša različica (L2) nakup podraži za 850 evrov, z višjo streho je dražji za 1.050 evrov.

Komentarjev 4
  • nordnung 18:09 07.marec 2018.

    G. Žiberna mislim, da komentirate preveč povpreg. Kje ste našli Dacio v silhueti? Vse preveč se naslanjate na kritike drugih, pristranskih medijev. Najbolje bi bilo, da bi podali svojo lastno oceno ne pa kopi-pejst odgovori. Verjetno bi bilo fino, če ...prikaži več bi se še osvežili znanje o badge engineeringu, kateri je zelo dobro udejanjen v četvorčkih Renault/Opel/Nissan/Fiat. Nekako se ne morem sprijazniti da ste zapriseženi vw-jevec...žal. Pa lep dan

  • JohnSmith30699 07:20 29.oktober 2014.

    jaz resnično ne razumem proizvajalcev teh kombijev!Uporabniki teh vozil želijo odlagališče za vsaj 1 telefon, večina ima po 2 (osebni in sluzbeni), odlagališče za papirje, naloge ipd, za coffee to go in še za veliko vsaj 1L ali ...prikaži več 1,5L flašo vode, razne drobnarije, žvečilce...se pravi odlagalne površine so prvo! (govorim iz vidika voznika ne lastnika oz. šefa)da ne bi o notranjosti ki zgleda kot da je ušla iz rusije sredi 90ih let! trenutno se najbližje idealu približa Ford in pa dražji mercedes z novimi model V

  • Niko Žiberna 18:30 28.oktober 2014.

    Heh, kje ste vi najdli Insignio? Avto je Renault z Oplovo značko (kot prejšnji model), od motorja, podvozja, dizajna, notranjosti in tehničnih inovacij. Je pa oblikovno čisti Dacia Lodgy, kar se očita že Trafficu zadnje mesece, odkar je prišel ven.