Svet
27 ogledov

Papež: Nihče ne more biti obsojen večno!

Papež Frančišek EPA
Katoliška cerkev se ne more odreči dogmam, bi pa morala biti bolj razumevajoča in usmiljena do "nepopolnih katoličanov", kot so ločenci, ki živijo drugače, kot zapovedujejo cerkveni nauki, je v danes objavljenem dokumentu o zakonski zvezi in družini zapisal papež Frančišek.

V posinodalni apostolski spodbudi Amoris Laetitia (Radost ljubezni) - O ljubezni v družini je papež tudi poudaril, da je treba spoštovati istospolno usmerjene, a ponovil stališče Cerkve, da ni nobene podlage za izenačitev porok istospolno in heterospolno usmerjenih.

Dolgo pričakovani dokument obsega 261 strani, Frančišek pa v njem citira Martina Luthra Kinga, argentinskega pesnika Jorgeja Luisa Borgesa in tudi kultni danski film Babettina gostija in s tem argumentira potrebo po tem, da je Cerkev polna ljubezni in usmiljenja.

"Nihče ne more biti obsojen večno!"

Pred objavo dokumenta so številni najbolj nestrpno pričakovali papeževo mnenje o obhajilu za vnovič poročene ločence. V skladu s sedanjo cerkveno doktrino znova poročeni ločenci ne morejo prejemati obhajila, ker njihov prvi zakon za Cerkev še velja.

"Nihče ne more biti obsojen večno, ker to ni logika Evangelija. Ne govorim le o ločenih in znova civilno poročenih temveč o vseh, ne glede na to, v kakšni situaciji so se znašli," je sporočil papež.

Ob tem se je zavzel za to, da bi znova poročene ločence bolje in na različne načine polno vključili v krščanske skupnosti, pri tem pa se izogibali škandalom. Po papeževih besedah se ne bi smeli počutiti "kot izobčenci iz Cerkve".

Glede istospolnih status quo

Glede stališča Cerkve do istospolno usmerjenih pa se je papež odločil obdržati status quo, kar je po poročanju tujih tiskovnih agencij udarec liberalni struji, ki je upala, da bo Rimskokatoliška cerkev ubrala bolj odprt pristop do homoseksualcev.

Kot je poudaril papež, so škofi na sinodah leta 2014 in lani ugotovili, da "ni absolutno nobene podlage za stališče, da so skupnosti istospolno usmerjenih na kakršen koli način podobne Božjemu načrtu za zakon in družino".

Čeprav papeževa apostolska spodbuda izraža nasprotovanje "kakršnim koli znakom nepravične diskriminacije" zaradi spolne usmerjenosti, pa v njej tudi ni pozitivnih ocen zvez istospolno usmerjenih.

Diskriminaciji homoseksualcev se mora Cerkev izogibati

Papež je v dokumentu tudi kritičen do zunanjega pritiska na Cerkev in poudarja, da je nesprejemljivo, da "mednarodne organizacije finančno pomoč revnim državam povezujejo s sprejetjem zakonov, ki dovoljujejo poroke med osebami istega spola".

Je pa izrazil sočutje s svojci istospolno usmerjenih, češ da so "v položaju, ki za starše ali otroke ni preprost", ter izpostavil, da bi se morala Cerkev izogibati "kakršnim koli znakom nepravične diskriminacije" homoseksualcev.

Heterospolne pare, ki živijo v izvenzakonski skupnosti, pa je po Frančiškovih besedah "treba sprejeti ter potrpežljivo in diskretno voditi". Kot je zapisal, lahko odločitvi za skupno življenje brez poroke botrujejo zunanji dejavniki, kot so finančne težave ali kultura.

To so navodila za vzgojo otrok

Dotaknil se je tudi vzgoje otrok. Kot je poudaril, bi jih morali naučiti reči prosim, hvala in oprosti, jih kaznovati za neprimerno vedenje, jih odvaditi tega, da morajo vse dobiti takoj in jim preprečiti gledanje oddaj, ki spodkopavajo družinske vrednote.

"Potrebujemo zdrav odmerek samokritičnosti," je izpostavil Frančišek in priznal, da je Cerkev doslej zagovarjala "preveč abstrakten in skoraj umeten teološki ideal zakonske skupnosti", ki jo je predstavljala bolj kot "breme za vse življenje"

Začelo se je z anketo laikov, škofje se o reformah niso dogovorili.

S posinodalno apostolsko spodbudo papež zaključuje proces, ki se je začel pred več kot dvema letoma z anketiranjem laikov o temah, povezanih z zakonsko skupnostjo in družino. Prvič v zgodovini katoliške cerkve sta se nato s temi vprašanji ukvarjali še dve zaporedni sinodi - jeseni 2014 in lani.

Škofje z vsega sveta so na zadnjih sinodah o družini veliko razpravljali o najbolj spornih vprašanjih, kot sta obhajilo za vnovič poročene ločence ali sprejemanje homoseksualcev, a niso dosegli dogovora o reformah.

Dokument papeža Frančiška je izšel 35 let po zadnjih zaključkih sinode na temo zakona in družine. Leta 1981 je papež Janez Pavel II. svoje zaključke objavil pod naslovom Familiaris Consortio - O nalogah krščanske družine v svetu.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 3