Slovenija
110 ogledov

Pet ljudi rešili gotove smrti

Benjamin Ličer
1/2
Suzana Kos
Benjamin Ličer vodi portoroški letalski klub. Je je tudi akrobatski pilot in že 33 let deluje v sistemu civilne zaščite.

Pilot Benjamin Ličer je v zraku že 42 let in je dobitnik plakete, visokega priznanja civilne zaščite. "Kar 33 let delujem v njenem sistemu v okviru Obalnega letalskega centra Portorož, ki ga vodim. V zraku se mi je zgodilo marsikaj, petkrat mi je že na primer odpovedal motor letala, enkrat je celo eksplodiral in zagorel, a vselej mi je uspelo pristati srečno in brez žrtev, resda tudi na livadi, njivi ter celo v vinogradu in ne vedno na letališki stezi," pravi. V ekipi ima 20 pilotov, ki so na poziv civilne zaščite sposobni vzleteti v vsakem trenutku.

Nadzorujejo kopno in morje

"Opravili smo več kot dva tisoč ur letenja, odkrili smo več kot 350 požarov v naravi, sodelovali pri iskanju utopljencev; poleg kopnega namreč nadzorujemo tudi morje. Odkrili smo več kot 150 onesnaženj morja, pristojne obveščamo tudi o premikanju alg, ko cvetijo. Pet ljudi smo rešili gotove smrti, od tega tri srfarje, ki zaradi nenadne burje niso mogli več do obale ter dva brodolomca, ki jima je neurje poškodovalo barko,“ našteva Ličer.

Prvo leto iz lastnega žepa

Portoroški letalski klub je eden od sedmih v Sloveniji, ki opravlja nadzor v okviru sistema civilne zaščite iz zraka (poleg so še klubi iz Postojne, Ajdovščine, Bovca, Divače, Zagorja ob Savi in koroški aeroklub), je bil pa tudi prvi, ki se je s tem začel sistematsko ukvarjati leta 1979. "Prvo leto nas niso vključili v sistem, bilo je nekaj pomislekov o sodelovanju, zato smo eno leto nadzor kopnega in morja iz zraka opravljali kar na lastne stroške. Nato pa je tedanji pristojni sekretariat vendarle sklenil pogodbo z nami, nadzor smo od takrat opravljali še za Hrvate vse tja do Mirne. Pet let pred osamosvojitvijo so v sistem civilne zaščite vključili še letalska kluba iz Postojne in Ajdovščine, po osamosvojitvi pa še štiri druge," se spominja Ličer, ki je sicer tudi znani akrobatski pilot, med drugim je večkrat letel pod Solkanskim mostom.

Letalo za gašenje

"Slovenija potrebuje letalo za gašenje, pripravili smo projekt, dosedanji obrambni minister Hojs ga je podprl, zdaj bomo pa videli, kaj bo oziroma ali bo nova vlada našla sredstva. Nekje sem prebral mnenje, da nakup takšnega letala ni potreben, ker si ga lahko v primeru potrebe sposodimo. A težava je v tem, da običajno v času požarov ne gori samo pri nas ... Tako je bilo lani ob velikem požaru pri Črnotičah, ko so bila vsa hrvaška letala zasedena z gašenjem požarov pri njih. Letalo, ki ga predlagamo, pa ne bi bilo takšno, da bi lahko za gašenje zajemalo le morsko vodo, pač pa bi ga lahko polnili tudi na letališčih,“ opozarja.

Zajeli tudi potapljača

Na vprašanje, ali se je res zgodilo, da so Hrvatje pri zajemanju morske vode nekoč zajeli potapljača, njegovo truplo pa nato našli odvrženo na pogorišču, pa pravi: "Tako se je res govorilo in to je mogoče. Pilot namreč, ko se spušča proti gladini morja, gleda predvsem na to, ali je kje kakšen čoln, da ga ne bi zadel, potapljača oziroma plavalca pa, še zlasti če je morje valovito, ne more opaziti."

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.