Avto > Testi
424 ogledov

Traveller je Peugeotov adut pri lovu na velike družine

traveller
1/31
Anže Petkovšek
Veliki enoprostorci nadomeščajo klasične enoprostorce, ki jih je na trgu vse manj. Izpodrivajo jih suvi, ki ponujajo tudi sedem sedežev. A takrat zmanjka prostor za prtljago. Klasična kombinirana vozila tudi poznamo, a so manj udobna kot enoprostorci. Nič čudnega, da so trendovski veliki enoprostorci z do devetimi sedeži, različnih dolžin, ki ponujajo večino sistemov klasičnih karavanov in suvov. Nekaj več ponuja tudi Peugeot traveller, ki smo ga imeli na testu.

Družine s tremi majhnimi otroki, tudi ločenci z otroki, ki spoznajo drugega ločenca, ki ima prav tako otroke, danes na trgu novih vozil nimajo prav veliko ponudbe. Družine z več kot tremi otroki še manj. Včasih so posegali po kombijih, ki so se danes predrugačili v t. i. velike enoprostorce.

Te pri koncernu PSA in Toyoti, kjer so predstavili trojček sorodnih modelov, ki se razlikujejo le po obliki, izdelujejo na prilagodljivi arhitekturi EMP2. Na modularni platformi PSA izdeluje modele, kot sta citroën C4 picasso in peugeot 3008. To pomeni boljše vozne lastnosti, ki so jih v kombinaciji z najrazličnejšimi možnimi sistemi za varnost in udobje, približali osebnim vozilom, a ne še ujeli. Enaki so celo motorji in menjalniki. Enako velja za stroške vzdrževanja in lastništva. Pri peugeotu travellerju, ki smo ga testirali, velja pri nas enaka vinjeta kot za osebna vozila. Celo poraba goriva za skoraj dve toni obremenitve ni pretirana. 8,8 litra na avtocesti, skupna poraba je bila nekaj nad osmimi litri. Dvolitrski 110 kilovatni turbodizel v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom zmore tudi povsem solidne vozne lastnosti.

Podvozje prilagojeno večji obremenitvi

Traveller ponuja od pet do devet sedežnih mest in 1500 litrov prostornine prtljažnika oziroma 4900 litrov po zaslugi odstranljivih sedežev. V našem primeru smo imeli v vozilu pet sedežev, v prtljažniku pa bi s seboj na morje vozili praktično vse, kar si lahko zamislimo, le čolna s trdim dnom ne. 

traveller | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Večji obremenitvi so prilagodili zadnjo premo s poševnim trikotnim vodilom, ki dopušča 1400 kilogramov dovoljene obremenitve. Blaženje trikotnih vodil ublaži udarce. Vzmeti s spremenljivo togostjo in variabilni amortizerji s samodejno nastavitvijo glede na obremenitev zagotavljajo udobje pri praznem in natovorjenem vozilu. Med dolgo vožnjo po avtocesti je potovanje udobno, tudi zaradi omenjenega vzmetenja. Nič ni napornega poskakovanja vozila, tudi, če ni natovorjen, več kot pri klasičnih enoprostorcih je le nagibanja v ovinkih. Zaradi pogona na prednji kolesi je tudi zadek v hladnejših mesecih, ko je na cesti manj oprijema, precej miren. 

Sedi se pregledno, a manj udobno kot v osebnih avtomobilih

Največja razlika v primerjavi s karavani in tudi suvi je v višini sedenja, ki je še občutno višje kot pri terenskih vozilih. Zaradi tega tudi bolj pregledno naprej. Kljub električno nastavljivim sedežem je zaradi visokega sedenja težje najti najbolj primeren položaj za sedenje, sploh, če ste višje rasti. Voznikov sedež je tudi masiral, a gre res za osnovno funkcijo masaže, ki pa na daljših poteh vseeno pomaga lajšati težave v križu.

traveller | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Pri srednje veliki različici nekaj prilagoditve zahteva tudi dolžina avtomobila. Testni avtomobil je v dolžino meril 4,95 metra, lahko pa si izberete tudi krajšo 4,6 metrsko različico, kar je unikat v tem segmentu vozil, če ne upoštevamo še Citroënovega in Toyotinega klona (spacetourer in proace). Prednost je tudi širina, saj je bistveno širši kot karavani in suvi in ponuja tri ločene sedeže na katere lahko namestimo tri otroške sedeže. Stekla so velika, otroci imajo nemoten pogled na okolico, omisliti si je mogoče celo ogromno panoramsko okno. Pika na i so avtomatizirana električna drsna stranska vrata, ki jih lahko odpremo bodisi s potegom za kljuko, „brco“ ali s pritiskom na gumb avtomobilskega ključa, znotraj pa s pritiskom na stikalo.

Brez težav v parkirno hišo

4,95 metra dolžine pomeni, da sem ga še vedno brez težav parkiral tudi na 12 kvadratov veliko parkirno mesto v garaži pod blokom, pri tem me ni ovirala niti višina (1,9 metra). Enako nisem imel težav v nobenem trgovskem centru niti v parkirnih hišah po Ljubljani. Je pa zato več znanja treba pokazati pri samem parkiranju. V pomoč sicer so parkirna tipala. Avto je namreč znatno večji kot klasična osebna vozila, zato je treba iskati primerno večja parkirna mesta, a s 35 centimetrov krajšo različico tudi ta težava odpade. Premer obračalnega kroga je od 11,30 metra do 12,40 metra, kar ni veliko več kot pri karavanih.

traveller | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Slabost vozila so težka in ogromna prtljažna vrata, kar pomeni, da vozila ne moremo parkirati tik ob zidu, saj v tem primeru vrat ne moremo odpreti. Lahko pa zato ločeno odpremo steklo v prtljažnih vratih in sežemo do predmetov na trdi polici, ki lahko služi kot odlagališče. Čeprav je odlagalnih pa smo pri testnem avtomobilu pogrešali konzolo med prednjima sedežema. Tako smo morali plastenke ali lončke s kavo odlagati v odprtine na armaturni plošči ali v vratna odlagališča.
Potovalna kabina je zgrajena in opremljena primerljivo z drugimi osebnimi vozili Peugeot, če izključimo novo generacijo peugeota 3008, kateremu bo sledil večji sedežnik 5008, ki predstavlja najnovejšo generacijo vozil z levčkom na motorni maski. Tam je armaturna plošča prevlečena z na otip prijetnejšimi materiali, tudi mehkejšimi. V travellerju je plastike veliko, a je ta dobro sestavljena, ne škripa med vožnjo.

Opreme veliko, cena ni nizka

Dva ločena sedeža spredaj sta bila oblečena v usnje, vzdolžno pomična klop v drugi vrsti ponuja prilagajanje naklona hrbtnega dela, a so se na daljši poti večji potniki nekoliko pritoževali nad kratkim sedalnim delom. Prav tako bi lahko nekoliko predrugačili poklopljive mizice v hrbtnih naslonjalih prednjih sedežev, ki so postavljene prenizko. Tudi žepi v vratih so postavljeni tako nizko, da se otroci ne morejo seči do pijače ali igrač spravljeni v predalu. Je pa zato v drugi vrsti celo 220 V priključek, kar pomeni, da imamo na zadnji klopi tudi mobilno pisarno, na katerem lahko polnimo prenosni računalnik ali kakšne druge naprave.

traveller | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Testni avtomobil je bil opremljen z bogatim paketom opreme allure, ki prinaša dvopodročno samodejno klimatsko napravo in še dodatni prezračevalni sistem za več udobja, barvni head-up projekcijski zaslon, parkirna tipala na zadku, ksenonske žaromete, vstopanje v kabino brez ključa, zagon motorja z gumbom. Dodatno je imel tesni avtomobil 3D navigacijo, nadzor mrtvega kota ... Testni model brez dodatne opreme stane 38.700 evrov, kar je v rangu prestižnejših konkurentov, tudi mercedesa V, z dodatki pa cena poskoči na več kot 41 tisočakov. 

Podatki o vozilu: Peugeot traveller L2 blueHDi 150 BVM6 (allure)
Motor: 1.997 cm3, turbo dizelski, 110 kW (150 KM) pri 4.000 vrt.
Navor: 370 Nm pri 2.000 vrt./min.Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.956 × 2.010 × 1.895, medosna razdalja 3.275
Prtljažnik (v litrih): 1556-2700
Poraba na testu: 8,1 litra/100 km (mešani cikel), izpust 139 g CO2/km
Zmogljivosti: 170 km/h, 11,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 38.700/ 41.422 evrov (testni/testni z dodatki)

Plusi: Udobje, prostornost, oprema, motor in menjalnik, ločeni sedeži zadaj;

Minusi: Brisalci za steklo, kratek sedalni del sedežev, odročne odlagalne površine;

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.