Avto
147 ogledov

Vinjetna vojna za predor Markovec

Markovec
1/15
Anže Petkovšek
Današnja predstavitev predora Markovec poteka v luči zahtev Izole in Kopra, naj vlada vendarle preneha razmišljati strogo birokratsko in naj v dobro domačinov, turizma in vse države odpravi vinjeto za uporabo tega odseka hitre ceste. Opozorila, da jo k temu zavezujejo tudi mednarodni dokumenti.

5. junija bo premier Miro Cerar tudi uradno odprl hitro cesto med Koprom in Izolo, že danes pa je potekal dan odprtih vrat, na katerem so predstavniki Darsa javnosti predstavili najnovejšo pridobitev na slovenskem omrežju avtocest in hitrih cest, predor Markovec. A do otvoritve bo treba streti še zelo trd oreh - vinjete.

Črka zakona pred interesi lokalnih prebivalcev

Čeprav bi se morali pridobitve, ki je dokončana po dolgih letih načrtovanj in velikih težav, veseliti, pa so v lokalni skupnosti razočaranai nad birokratskim odnosom države, potem ko so se na Dars in ministrstvu za infrastrukturo, ki ga vodi minister Peter Gašperšič, odločili, da je potrebno za vožnjo skozi predor in po celotni trasi uporabljati vinjeto, saj da zakon ne predvideva izjem glede cest, ki sodijo v pristojnost Darsa. Zaradi tega pa je glede na zahteve zakona potrebno zagotoviti oziroma ohraniti ustrezno vzporedno neplačljivo cesto.

S tem je padla v vodo že leta prisotna ideja, da bi trenutno obalno cesto, ki med Koprom in Izolo poteka tik ob morju, ukinili, ta del obale pa v celoti namenili rekreacijsko-turističnim dejavnostim.

Prometni strokovnjak in nekdanji prometni minister Marko Pavliha je nad odnosom države razočaran, saj spominja, da je bila leta 2003 celotna trasa hitre ceste med Koprom in Lucijo načrtovana prav z namenom razbremenitve obalne ceste in to daleč pred uvedbo "začasnih" vinjet. "Odločitev Darsa in ministrstva je preprečila dolga leta prisotno namero, da se cesta med Koprom in Izolo končno spremeni v človeku prijazno okolje. Gre za štiri kilometre in lahko si le mislimo, kaj to naravno okolje lahko prinese Sloveniji in njenemu turizmu," pravi Pavliha. 

Pri tem pa opozarja tudi na mednarodne zaveze Slovenije: "Ne gre le za neko istrsko kaprico, temveč mednarodno regulativo. Lizbonska pogodba tako od evropskih držav terja, da morajo stremeti k izboljševanju, ne le ohranjanju okolja za svoje državljane, sredozemski protokol o celostni ureditvi obale pa zahteva, da je pas 100 metrov od obale nepozidan z glavnimi prometnicami. Poleg tega je tu še kup pravnih in etičnih argumentov, zakaj bi morali zakonodajo v tem primeru prilagoditi ljudem."

Pogovori še brez dogovora

Občinski predstavniki Izole in Kopra so sicer pred dnevi na sestanku s premierjem Cerarjem, na katerem je bil navzoč tudi resorni minister Gašperšič, vnovič zahtevali prost režim skozi Markovec, a do dogovora še ni prišlo. Strani sta se razšla z obljubo Cerarja, da bo vlada vnovič pretehtala argumente za eno ali drugo ureditev.

Eden od močnih argumentov obalnih predstavnikov je glede diskriminatornega odnosa do avtomobilistov, saj tovornjakom na novem odseku tako kot tudi hitre ceste in avtoceste vse do cestninske postaje Kozina ni potrebno plačati niti centa, prav tako pa je tudi minister Gašperšič v preteklosti že ocenil, da bi bil izpad dohodka od prodaje vinjet za Dars v primeru, da bi predor Markovec izvzeli iz vinjetnega režima, zanemarljiv.

V Izoli bo v ponedeljek 25. maja potekala tudi okrogla miza glede problematike.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 9
  • pikijakob 13:38 26.maj 2015.

    dajmo jokat ker bi rabi bili primorci spet izjeme pri nečem. poleti nimajo mopedisti čelad ker jim je prevroče in bi jim pokvarilo frizuro, pozimi ne rabijo zimskih gum če se vozijo samo po primorskem itd...

  • KOJAK 21:28 22.maj 2015.

    Jaz ne vem kje je težava malo bolje urediti cesto mimo bolnice za vse tiste, ki vinjete nimajo!Žal je vinjeta tam upravičeno, če velja po vsej Sloveniji, da za avtocesto ali hitro cesto potrebuješ vinjeto mi ni jasno zakaj ...prikaži več bi bil ta odsek izjema.

  • KOJAK 21:26 22.maj 2015.

    Ne verjemem da bi mivka tam vzdržala, je preveč odprto!