Avto
174 ogledov

Največ jih je pri nas "prodal" VW, največkrat registriran clio

Renault clio R.S. trophy Gregor Prebil
Avtomobilski trgovci in tudi država so lahko pod črto zadovoljni z lanskim letom, saj je število prvič registriranih vozil v letu 2015 poraslo za deset odstotkov v primerjavi z letom prej. Dvoboj VW - Renault se je končal z rezultatom 1:1. Poznavalec - realno prodali vsaj tretjino manj vozil, naš vozni park se bo le še staral.

Čistvo sveži podatki Sekcije za motorna vozila pri Gospodarski zbornici kažejo, da sta bili v celotnem lanskem letu v Sloveniji prvič registrirani 66.902 vozili, od tega 59.450 osebnih vozil, ostalo odpade na lahka gospodarska vozila. 

Leta 2014, ko je bilo vsaj statistično že zaznati pobiranje trga, ki ga je močno prizadela gospodarska kriza, je bilo prodanih oziroma vsaj registriranih 53.296 avtov, skupaj pa 60.274 vozil. Pod črto je torej trg v letu dni narasel za deset odstotkov. 

Poznavalci trga sicer opozarjajo, da so ti statistični podatki lahko zelo zavajajoči, saj še vedno ni konec s prakso množičnih "enodnevnih" registracij, ko trgovci za potrebe statistike registrirajo vozila, a jih nato prodajo na trge drugih držav EU, saj ta vozila po pravilih še vedno veljajo za nova. Trgovci imajo od tega dvojno korist - služijo s prodajo na "dodatnih" trgih ter hkrati za potrebe boljših pogajalskih izhodišč s proizvajalci vozil prikazujejo boljše prodajne rezulate. Nekateri v ta boj vključujejo tudi prestiž za prva mesta v posameznih kategorijah. Koristi ima tudi država od pobranih taks, pa seveda proizvajalec registrskih tablic. 

Ocene, kako pogosta je ta praksa, so različna, nekateri govorijo celo o mesečnih odklonih v višini 40 odstotkov. Gašper Picelj, direktor družbe Toyota Slovenija, pravi, da je po njihovih ocenah dejanska prodaja v Sloveniji na celoletni ravni zadnja leta za okoli 35 odstotkov nižja od statističnih registracij. To pomeni, da so Slovenci lani v resnici kupili manj kot 40 tisoč vozil. "Dejstvo je, da so realne številke še precej za najboljšimi leti, ko smo Slovenci kupili tudi po 60 tisoč novih avtov na leto. Slovenski vozni park se zato še vedno ne pomlajuje, ampak se bo še naprej staral."

Da bi se trend staranja avtomobilov ustavil, bi moral biti realni trg novih avtov velik vsaj okoli 50 tisoč dejansko prodanih vozil. Picelj je vseeno zmerno optimističen glede prodaje v letu 2016 in napoveduje približno enako rast kot lani.

Statistično najboljša Volkswagen in clio

V tej luči je potrebno opazovati tudi dvoboj Renaulta in Volkswagna za prvo mesto v državi. Volkwagen je tako znova "premagal" Renault, saj je lani registriral kar 9.159 avtov, s čimer ima kar 15-odstotni delež. Renault je medtem registriral 8.403 avte, to zadostuje za dobrih 14 odstotkov pogače. Sledijo znamke Škoda, Opel, Ford, Peugeot, Nissan, Dacia, Citroën, prvo deseterico pa zaključuje Hyundai. 

Renaultu v uteho ostaja, da si je največ novih tablic nadel model renault clio, kar v 4.368 primerih. VW golf je bil registriran 2.830-krat, malce zadaj je VW polo, sledijo škoda octavia, škoda fabia, nissan juke, VW passat, dacia duster, renault megane in renault capture. Da statistika ne ustreza dejanskim razmeram na cesti, je jasno že na prvi pogled.

Pri premium znamkah je statistično zmago vknjižil BMW s 1.678 registriranimi avti, kar je 130 več od Audija. Mercedes-Benz je na tretjem mestu s 1.024 registriranimi avti, a je med trojico zabeležil najvišjo rast. 

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 1
  • Ludvik Miholic 18:32 07.januar 2016.

    NAJSLABSO VOZILO JE ZAME KLIO LETNIK 2015 IN KOT DOBRI VOZNIKI SLOVENCI GA KUPUJEJO ZAME JE NAJSLBSI AVTO KATEREGA SEM V ZIVLJENJU VOZIL