• Pet 11 do 21 °C
  • Sob 9 do 20 °C
  • Ned 9 do 20 °C
več na vreme.net

Test: clio grandtour

0 komentarjev

Karavanski clio je lahko precej cenejša alternativa križancem

Clio, vladar slovenskih cest zadnjih let, je prenovljen. Preveril sem, kako se spremembe čutijo v praksi.

Andrej Leban / Ljubljana

Da bi bil zaradi prenove kakšen obstoječi lastnik clia primoran pohiteti k menjavi, ni govora, saj so novosti predvsem površinske narave. Ampak tudi te pridejo zelo prav. Všeč mi je, da je v skladu z duhom časa nos clia bolj skladen in manj izzivajoč, pri čemer igrajo pomembno vlogo spremenjena svetila in bolj pretanjen dnevni LED podpis, ki je pri višjih opremah del glavnih svetil.

Renault je v promocijskem besedilu o prenovi več odstavkov namenil razglabljanju o boljših materialih in prefinjenih detajlih. Resnici na ljubo v realnosti teh sprememb nisem prav posebej začutil. Gotovo je v redu, da so nekoliko posodobili volan in ga rešili grde svetleče plastike ter tudi sicer skušali nekoliko popraviti vtis pri materijalih.

A črne trde plastike je na armaturi še vedno veliko, tudi glede ergonomije stikal so sklenili, da je trenutna dovolj dobra, čeprav je potrebno kakšno funkcijo iskati na manj logičnih mestih. Denimo stikalo za tempomat, ki je tradicionalno umeščeno med oba sedeža. Ste že kdaj poprosili sopotnika, naj vam vključi tempomat?

Spremembe so, spet pa jih ni preveč. Robotiziran menjalnik je pozitivno presenečenje.  
Desno stran števcev še vedno zavzema velikanska igla merilnika za gorivo. Prav neverjeten izgovor bi si morala izmisliti, če bi voznik oziroma voznica ostala na cesti brez pogonskega soka.

Posodobljeni sedeži so prav spodobni, prostora za potnike je primerno dovolj, še vedno pa je premalo prostornih odlagališč, denimo za debelejšo plastenko. V mrzlih dneh letošnje zime sem pričakoval hitrejše ogrevanja potniške kabine.

Mali karavan vedno prav pride

Testni clio je bil najprostornejša različica grandtour, ki pride prav aktivnim posameznikom in manjšim družinam. Morda karavani v B segmentu resda izumirajo, a osebno bi se mi zdel zelo dobra izbira za marsikoga, ki potrebuje nekoliko več prostora, denimo za prevoz živali ali opreme za prosti čas. Še posebej, ker je dodatek k ceni ne pretiranih 700 evrov.

Clio grand tour ne zmore vsega tistega, kar znajo C karavani ali enoprostorci, nima denimo zlaganja zadnje klopi v ravno dno ali pomičnih naslonjal ter je bolj šibek pri raznih finesah, kot je višina nakladalnega dna, a osnovni namen je dobro izpolnjen, 443 litrov osnovnega prtljažnika pa zadovolji širok nabor potreb.

Pri karavanu še toliko bolj pride prav kamera za vzvratno vožnjo, saj je zgolj z ogledali avto zelo nepregleden.

Dober menjalnik, poskočen motor

Najbolj mi je pri cliu prirasel k srcu motorček. 1,2-litrski bencinar je v navezi z robotiziranim menjalnikom točno tisto, kar potrebuje zmerno zahteven voznik ali voznica - hitro in rad se zavrti ter dobro potegne izpred semaforja. Po zaslugi avtomatiziranega menjalnika je vožnja lahkotna, hitrost in logičnost prestavljanja sta ena boljših pri tovrstnih menjalnikih. Še posebej starejši vozniki in tisti z veliko mestne vožnje bi ga znali ceniti. Tudi dovolj zmerna poraba odtehta odločitev za bencin in ne dizel.

Na cesti je podvozje dinamično naravnano, ni pa na ravni najboljših zaradi pretirane hrupnosti. Volan je preveč servoojačan.  

Prenovljeni clio me je razočaral glede napredne varnostne asistence. Če so znali pri Fordu že pred štirimi leti takrat prenovljeno fiesto opremiti s sistemom za zaviranje v sili, da ne govorim o VW polu in drugih konkurentih, potem mi ni jasno, zakaj v primeru clia kupcu ni mogoče ponuditi več aktivne varnosti, četudi za doplačilo.

Clio začetno ceno drži pri 11.390 evrih, karavanski grandtour je še sedemsto evrov dražji, kar glede na precej povečano uporabnost in še vedno skladno oblikovano celoto ni velik pribitek, še vedno pa skoraj dva tisočaka manj kot podobno opremljen križanec captur.

Testni clio je imel najvišjo opremo intens z robotiziranim menjalnikom, zato je bila njegova cena 17.090 evrov. Tudi s tem zneskom še vedno predstavlja kar dobro alternativo B-križancem, na njegovi strani je tudi nadpovprečna zanesljivost, ki jo glede na Dekrine podatke izkazuje aktualna generacija clia.

Podatki o vozilu (renault clio grandtour 1.2 TCe intens)

Motor: 1.197 ccm, 88 kW (120 KM), 205 Nm pri 2.000 vrt./min
Zmogljivosti: 192 km/h, 9,2 sek 0-100 km/h
Poraba: 7,5 l/100 km, 120 g CO2/km
Prtljažnik: 443 litrov
Cena: 17.090 evrov

Vsebine, ki bi vas morda zanimale

Komentarjev (0)

Za oddajo komentarja morate biti prijavljeni!

Morda vas še zanima