Avto
375 ogledov

Zaradi prometnih zamaškov avtomatski menjalniki vse bolj priljubljeni

Peugeot 308 SW Saša Despot
Ne le v ZDA in na Kitajskem, tudi v Evropi samodenji menjalniki postajajo standard. V premium razredu so postali stalnica, zdaj se selijo tudi v volumenske modele. Direktor oddelka za pogonski agregat in podvozje pri PSA Christian Chapelle je v intervjuju za zurnal4.si odgovoril tudi vsem tistim, ki se bojijo avtomatskega menjalnika zaradi morebitnih stroškov popravila.

Ali kupci tudi v nižjih avtomobilskih razredih spreminjajo navade pri izbiri menjalnika? Se prodaja avtomatskih menjalnikov z njihovim tehnološkim napredkom povečuje?
Zagotovo. Večja mesta po svetu se soočajo z vedno večjimi prometnimi zamaški. Avtomatski menjalniki pri vožnji v gneči predstavljajo neprimerljivo udobje v primerjavi z ročnimi menjalniki. Zadnje generacijo samodejnih menjalnikov smo naredili tudi ekonomsko gledano neverjeten preskok, poraba goriva z njimi je rekordno nizka v razredu.

Z novimi tehnologijami na področju varnosti in udobja proizvajalci kot so Peugeot tekmujejo tudi s premium znamkami avtomobilov. Kako pomembni so samodejni menjalniki v boju za kupce avtomobilov z znamkami kot so BMW, Audi in drugimi premium proizvajalci?

Christian Chapelle | Avtor: Peugeot Peugeot
Samodejni menjalniki so vse pomembnejši iz različnih razlogov. Prvi je, da so globalno gledano veliki trgi, kot so ZDA, Kitajska, Japonska, v glavnem naklonjeni samodejnim menjalnikom. In to trenutni trend, to velja že dolga leta. V zadnjem času tudi v Evropi zaznavamo rast prodaje vozil s samodejnimi menjalniki. Drugi razlog je, da si kaj drugega kot samodejni menjalnik v premium vozilu danes komaj lahko še predstavljamo. Celo pri premium športnih avtomobilih so trend postali samodejni menjalniki. Zaradi naštetega smo se v skupini PSA odločili, da bomo nove menjalnike, kot je samodejni šeststopenjski menjalnik, ponudili po vsem svetu v vseh avtomobilskih segmentih.

Pri Peugeotu ste predstavili klasični šeststopenjski samodejni menjalnik. Boste predstavili osemstopenjski samodejni menjalnik? Morda že v novi generaciji modela 3008? Kakšne spremembe si lahko obetamo v primerjavi s šeststopenjskim menjalnikom?
Naš novi menjalnik bo osemstopenjski. Je že v razvoju. Predstavili ga bomo z novo generacijo motorjev že naslednje leto ali pa najkasneje leta 2018. Novi peugeot 3008 bo, ko bo na voljo za serijsko vgradnjo, tako kot tudi drugi naši modeli opremljen s tem menjalnikom.

Francoski proizvajalci vozil v preteklosti niste bili znani kot vodilni na področju avtomatskih menjalnikov. Kaj je bil največji izziv pri razvoju šeststopenjskega samodejnega menjalnika (EAT6)?
Res je kar ste omenili za preteklost, pa čeprav smo skupaj z Renaultom razvili samodejni menjalnik že pred 20 leti.  Zdaj sodelujemo z zares dobrim dobaviteljem, podjetjem AISIN AW, ki je največji proizvajalec avtomatskih menjalnikov na svetu. Z njimi nam je uspelo splesti odlično zavezništvo. Postavili smo jim izziv, da mora menjalnik prispevati k enokomičnosti, nižjim izpustom CO2, hkrati pa mora biti odziven in konkurenčen dvosklopčnim menjalnikom. Mislim, da jim je uspelo zelo dobro. Hkrati smo morali razviti nov način prilagoditve celotnega pogonskega sklopa, ki omogoča gladko prestavljanje in uglajeno delovanje.

Peugeot i-cockpit | Avtor: Peugeot Peugeot


Po mojih izkušnjah z avtomatskimi menjalniki se zelo dobro obnesejo pri vozilih z veliko navora. Še posebej velja to za kombinacjo z dizelskimi motorji. S tem merim na ugodno porabo goriva. Kakšen potencial vidite pri avtomatikih v povezavi z bencinskim motorji, še posebej vse bolj priljubljenimi turbo trivaljniki?
Mislim, da smo dokazali, da lahko samodejni menjalnik zelo dobro sodeluje tudi z zmanjšanimi motorji, torej motorjih manjše prostornine. Na primer 1,2-litrski turbo puretech bencinski motor kombiniran s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, je ena najboljših kombinacij trenutno na trgu. Ključno pri vsem je način, kako prilagodiš avtomatski menjalnik in kontrolni sistem z motorjem.

Peugeot in Citroën, ki uporabljata iste motorje, nimata dvosklopčnega samodejnega menjalnika. Če se ne motim ga razvijate?
Razvijamo mali dvosklopčni menjalnik, in sicer skupaj s partnerji DFM in getrag na Kitajskem. V preteklosti smo sprejeli nekaj odločitev, ki so plod ekonomskih razlogov. V prihodnje bomo imeli oboje, torej: Aisin avtomatski menjalnik in mali DCT dvosklopčni menjalnik z DGT (DFM Getrag Transmission).

Pri General Motorsu imajo 10-stopenjski samodejni menjalnik. Kakšno je vaše mnenje o tako velikem številu prestavnih razmerij pri samodejnem menjalniku?
Peugeotova karavana avtomatikov | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Naredili smo zelo veliko število raziskav in prišli do zaključka, da so, za paleto motorjev, ki jo imamo, primerni menjalniki s sedmimi ali največ osmimi prestavami. Več prestav bi pomenilo dodatne stroške, večjo dimenzijo menjalnika in večjo težo, in to brez pravega učinka.

Kako ste testirali vaš šeststopenjski samodejni menjalnik? Je njegova pričakovana življenjska doba enaka kot pri ročnem menjalniku?
Menjalnik, ki ga je razvil Aisin AW, je prestal vse Aisinove teste ja Japonskem in vse Peugeotove ter Citroënove teste. 

Sprašujem zato, ker je ljudi pogosto strah stroškov, ki bi nastali z morebitnim popravilom samodejnega menjalnika.
Napredek na podorčju samodejnih menjalnikov je velik. To so zelo zanesljivi menjalniki. Zagotovo bo samodejnim menjalnik ostal dražji kot ročni, a tudi na tem področju se razlika zmanjšuje. Pri vsem tem pa sta udobje in vozniška izkušnja s samodejnim menjalnikom edinstvena.

Del strategije Peugeota so tudi hibridi in električna vozila. Kako ključen bo zaradi tega razvoj samodejnih menjalnikov? Kateri tip menjalnika bo prevladal v prihodnosti?
Zame je to zelo preprosto. Hibridi in druga baterijska vozila, pa tudi vozila, ki bodo omogočala samodejno vožnjo, bodo kombinirana s samodejnimi menjalniki. Razvoj avtomatskih menjalnikov je ključ za razvoj naslednje generacije baterijskih vozil.

Komentarjev 3
  • evelux 08:24 28.april 2016.

    Ravno to isto mišljenje sem imel sam pred 3 leti ko pa enkrat voziš avtomatika šele takrat vidiš kaj se reče vožnja. Bi rekel ravno obratno kot si napisal vožnja z ročnim menjalnikom je dolgočasna in za tiste ki ne vozijo radi.

  • novispenjac 16:23 25.april 2016.

    Saj tega niso pisali žurnalovci, vidiš da ni pravopisnih napak. To je reklama. Peugeot da avto žurnalu v uporabo, oni objavijo reklamo...

  • vzev 10:53 25.april 2016.

    Pa kaj vi še znate pisati o čem drugem kot o samodejnem menjalniku? Saj to že vsi vemo, da je samodejni menjalnik za tiste, ki ne vozijo radi. Sam nebi kupil samodejnega menjalnika, ker je vožnja z njim dolgočasna, pa ...prikaži več tudi če bo cenejši od ročnega.