Avto
124 ogledov

Leon cupra kot mirna reka ali divji hudournik

Seat leon cupra
1/28
Andrej Leban
Seat leon cupra je povsem upravičeno med najboljšimi športnimi kombilimuzinami ta hip. Njegova največja smola je pravzaprav le to, da je na trgu v zelo kratkem času prišlo nekaj izjemno sposobnih, čeprav še dražjih konkurentov. Vozili smo različico leon cupra 290 z ročnim menjalnikom.

Tako kot je običajni leon kar nekako neupravičeno v senci svojega veliko eminentnejšega sorodnika VW golfa, je tudi cupra vedno bolj kot ne sledila slovitemu GTI-ju. A aktualni leon cupra je GTI-ja preskočil, saj je španski matador pomahal z rdečo bandero celo meganu RS, hondi type-R ali golfu R. In seveda trenutnemu kralju, fordu focusu RS.

Cupra pravzaprav dobro prikriva svojo brutalno plat. Po videzu ni nič kaj športno baročen oziroma kakšna druga znamka podoben športni izgled “prodaja” s kakšnim GT paketom, a pohlevnim dizlom pod pokrovom. A športnih potez leonu ne oporekam, zadržanost je lahko prav lepa čednost. Podroben pogled na cuprina platišča, zavorne diske, izpušne cevi in usmerjevalnike zraka pa itak sami po sebi ločijo zrno od plev. Česa je cupra sposoben, sem preizkusil v varnem okolju Centra varne vožnje AMZS na Vranskem.

Razlog za upravičeno špančevo samozavest je naprej v motorju, ki pri različici 290 razpolaga s kar 213 kilovati moči, kar je deset “konjev” več od prejšnje cupre. Dvolitrski motor se kaj malo obotavlja, ko jih je potrebno zbezati na plano, turbo polnilnik hitro in učinkovito opravlja nalogo.

Več moči se pozna pri še hitrejšem pospeševanju, serijska štoparica med merilniki se ob šprintu do 100 km/h ustavi prej kot v šestih sekundah. V tistih kratkih trenutkih na ravnini poligona me je dodobra stisnilo ob naslonjalo sedeža, motor je grmel, igla vrtljajev se je silovito vzpenjala, mimo turbine je vlekel vihar, volan pa je razmeroma mirno obstal v rokah.

Ročni menjalnik je hiter, sklopka odzivna. Sam bi še raje užival v DSG občutku, a ročni menjalnik je po drugi strani cenejši za dva tisoč evrov, tudi sicer nekaterim omogoča neposrednejšo vez z avtom.

Resda je skorajda najmočnejši med kombilimuzinami s prednjim pogonom (od primerljivih so močnejši le honda type-R, najmočnejša različica golfa GTI clubsport S ali mercedes-benz A45 AMG, a volan dobro kroti nevarnost torque steera. 

Ostrina volana nalezljivo vpliva na samozavest

Sledil je test med stožci na zaprti progi, tudi tega je leon zelo dobro pustil za seboj. Volan je za ovinke dobro nastavljen, avto se v ovinek dobro uleže. Še preden se v ozadju možganov pojavi dvom, da bo nos pričel vleči navzven, se priključi serijska delna zapora diferenciala in avto občutno povleče navznoter v ovinek.

Vijuganje mimo stožcev je postajalo vse dinamičnejše in na vse krajši, enoštevilčni centimetrski bočni razdalji. Zavore? Učinkovite tudi ob dolgotrajnem priganjanju.

Njegova glavna prednost? Vsakdanja vožnja.

Leon je torej lahko brutalen, a zelo natančen. K temu pripomore tudi možnost nastavljanja režimov delovanja blažilnikov, volana, motorja in diferenciala. A lastnost, s katero se mi je cupra še posebej prikupil, je bila njegova vsakdanja uporabnost. Ostaja klasična kombilimuzina z vsem prostorom za potnike in 390-litrskim prtljažnikom vred. 

Podvozje je trdo, a spet ne tako trdo kot pri kakšnem konkurentu, da bi potreboval masažo hrbtišča po koncu vožnje. Testnik je imel celo radarski tempomat, LED polni žarometi pa so samoumevni. Ni torej prav nobene potrebe, da bi bil namenjen le za vikend vožnjo, lahko je prvi in edini avto pri hiši. 

Sprva sem bil sicer razočaran, ker sem pogrešal bolj grmeč zvok. V mirovanju motor prede, ne brbota, med vožnjo v zelenih vrtljajih poudarjeno zveni, ne doni, le v visokih vrtljajih zahrope na polno. A na dolgi rok sem se na to navadil in potihem celo pričel odobravati, saj tudi tako izpričuje svojo vsestranskost. Za uteho sem si občasno pomagal s kakšnim naglim pospeškom, ki mu je sledil rezek pok ali dva iz zadnjih cevi.

Pomanjkljivosti? Če bi že moral govoriti o pravih zamerah, potem bi več pričakoval v notranjosti, predvsem v smislu kakšnega športnega detajla, ki bi prevetril monotono črnino. Tako pa merilniki s številko 300, glavica menjalnika in alkantara sedeži ter usnjen pas na panelih vrat ostajajo bolj ali manj vse, kar ga loči od civilnega leona. 

Konkurenčen tudi v ceni

Končna ocena pravi, da je leon cupra 290 ena najzmogljivejših, a hkrati vsakdanje uporabnih kombilimuzin. Osnovna cena okoli 30.800 evrov se zdi poštena, še posebej ker je to občutno manj od sicer znatno šibkejšega golfa GTI clubsport (195 kW/265 KM). Po drugi strani je brutalni golf R za deset tisočakov dražji, a poleg 4Motion pogona na papirju ne nudi nekih bistvenih prednosti. Tudi focus RS je dražji, honda prav tako.

Pa še ena prednost, ki jo pri tako močnih avtih nismo vajeni - cupra je na voljo tudi kot karavan.

Podatki o vozilu (Seat leon cupra 290)

Motor: 1.984 ccm, 
Najvišja moč in navor: 213 kW (290 KM), 350 Nm od 1.700 vrt./min
Najvišja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 6,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 8,9, l/100 km
Cena: 30.778 € (testni35.029 €)

Plusi: zunanji videz, zmogljivosti motorja in podvozja, napredna asistenca, uporabnost, vrednost za ceno.

Minusi: "preobičajna" notranjost.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.