Avto > Testi
822 ogledov

Škoda octavia combi RS: Na steroidih, a še vedno karavan

Škoda octavia combi RS
1/28
Saša Despot
Škoda combi RS je seveda narejena za velike fante, a še vedno v precejšnji meri zadovolji njihovo mladostniško navihanost. Z njo lahko počnete vse, ali pa jo samo vozite.

Škoda karavan sport? Škoda karavan sport, s pogonom 4x4? Škoda karavan sport 4x4, na nizko profilnih gumah? Povsem (ne)logična vprašanja, ko zagledaš novo škodo octavijo combi RS.

Danes avtomobilski trg deluje po kupcu prilagojenih zakonitostih, ki nimajo veze s tradicionalnim segmentiranjem ponudbe. Fantje srednjih let si želijo več prostora in udobja, a hkrati ne želijo, da zaradi tega trpita izgled in zmogljivost vozila. Karavani so mnogim lepši kot limuzine, a delujejo preveč »družinsko«. In ta segment bolj športnega prevažanja družine, ki zadovoljuje tudi fantovsko navihanost, napadajo številni proizvajalci. Zdaj tudi Škoda.

Škoda octavia combi RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Dejstvo je, da se zunanji videz škode octavie RS ne more primerjati s klasičnim modelom, tudi 19 palčna platišča naredijo svoje. Kaj boš z njimi počel na pogonu 4x4, pa je drugo vprašanje. Takšna škoda brez dvoma ni za kolovozne poti, pri vožnji po cesti pa prej ali slej opaziš, da je avtomobil zaradi štirikolesnega pogona podkrmarjen. Iz ovinka torej beži sprednji del.

Nova »Julka« je zanimala prav vse

Vožnja je sicer udobna in nemško trda, nasploh bi človek octaviji težko karkoli oporekal, razen  malenkosti. Ključ za odpiranje ima tudi klasičen ključ, ki pa ga ne moreš nikamor vtakniti. Kontrola glasnosti radia ali telefona je vrtljiv krogec, ki je nameščen poleg gumbov za menjanje postaj. Če pritisneš kamorkoli ob krogec, kjer so znaki za zmanjšanje in povečanje glasnosti, pa prestaviš postajo. To se mi je zgodilo kar nekajkrat.

Lahko pa rečem, da je RS dvignila ravno toliko prahu kot recimo BMW najvišjega cenovnega razreda. Vsak, ki je parkiral zraven, ali sem ga kjerkoli srečal, je želel sesti za volan. Škoda je torej res slovenski ljudski avto in brez dvoma se bo našel trg tudi za model RS, čeprav seže (testni model) čez 32 tisočakov, z vso doplačljivo opremo in sistemi pa preko 40 tisočakov.

Škoda octavia combi RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Prostora v avtomobilu je dovolj za udobno vožnjo, DSG menjalnik je pregovorno odličen, sistem za opozarjanje pred menjavo voznega pasu je eden boljših na trgu. Tudi sicer je imel testni model kup dodatnih sistemov za večjo varnost. Od aktivnega tempomata, prepoznavanja prometnih znakov, do sistema za prepoznavanje utrujenosti voznika. Z 135 kilovati dovolj poskočen, a gre pač za karavana, zato ne pričakujte čudežev. Tudi pri končni hitrosti ne.

Poraba na testu 7,6 litra na 100 kilometrov.

Podatki o vozilu: (Škoda octavia combi RS 2.0 TDI 4x4 DSG)
Prostornina motorja: 1968 ccm
Moč motorja: 135 kW (184 KM) pri 3.500 vrt./min
Navor: 380 Nm pri 1.750 vrt./min
Zmogljivosti: 230 km/h, 8,2 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 7,6 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.685 x 1.814 x 1.452 medosna razdalja 2.680
Prostornina prtljažnika (v litrih): 610 - 1740
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 126 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 15.605 (osnovna škoda octavia combi) / 32.434 (testni)/ 41.456 (testni z dodatki)

Plusi: Vozne lastnosti, družinska uporabnost, motor, videz v primerjavi s klasičnim modelom;

Minusi: Cena, ključ, upravljanje z avtoradijem;

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.