“Vladi bomo predlagali nadaljevanje programa odprodaje falcona 2000EX, kar pomeni novo cenitev in vključitev v program odprodaje državnega premoženja,” je za Žurnal24 povedala ministrica za obrambo Ljubica Jelušič.
Stroški. Tako če bo vlada letalo še poskušala prodati kot če se bo odločila, da ga bo začela uporabljati v lastne namene, mora letalo ostati plovno.
To pomeni, da mora na vsakih 60 dni opraviti dveurni tehnični let. Tovrstno vzdrževanje bo letos stalo 240 tisoč evrov, so izračunali na ministrstvu za obrambo.
Na prvi razpis, v katerem je vlada letalo prodajala za 16,3 milijona evrov, se ni odzval noben ponudnik.
“Mislim, da kupci so, vendar je bila cena, ki je bila postavljena, nerazumno visoka – pa ne zaradi cenitve, bolj zaradi tečajnih razlik. Cenitev je bila opravljena v dolarjih in tečajne razlike so povzročile, da je imel falcon neko nerazumno visoko ceno,” je dejala Jelušičeva.
Cena daleč previsoka
Po mnenju strokovnjakov je vnovična cenitev nesmiselna, saj realno ceno letala oblikujeta ponudba in povpraševanje na svetovnem trgu.
Deset let stari falcon je tako po mnenju strokovnjakov visoko precenjen; njegova realna cena naj bi bila med 10 in 12 milijoni evrov.
Potrebovalo bi pilota
“Lastna uporaba se je kazala kot najmanj gospodarna, zato smo to možnost pustili čisto za konec,” je pojasnila Jelušičeva.
“Potrebni bi bili investicija v pripravo posadke in politična pripravljenost, da lahko prevoz s falconom prinaša višje stroške, kot jih prinašajo prevozi pri drugih zasebnih podjetjih in letenje z normalnimi ponudniki letalskih storitev,” je dodala ministrica.