Slovenija
59 ogledov

Zakaj luči pri belem dnevu

Luči na obvoznici Bralka
Luči na ljubljanski obvoznici prižgane še ob 9. uri. Dars: Menjava sijalk poteka "pod prižganimi lučmi".

Bralec se sprašuje, zakaj je treba, da pri dnevni svetlobi gorijo obcestne svetilke na ljubljanski obvoznici. "Ob 9.11, ko sem posnel fotografijo, so bile še prižgane, čeprav je bilo popolnoma svetlo," pravi in dodaja, da bi lahko v časih, ko se vsak dan govori o varčevanju, nekaj denarja prihranili tudi tako, da bi jih prej ugašali.

Na Družbi za avtoceste RS (Dars), ki upravlja in vzdržuje razsvetljavo na avtocestah in hitrih cestah, pojasnjujejo, da dvakrat na leto poteka servisiranje pod napetostjo oziroma "pod prižganimi lučmi" . "Delo pod napetostjo zahteva posebno zbranost in natančnost električarjev, ki tako skrajšajo potreben čas za izvedbo teh del in posledično tudi obdobje postavitve potrebne prometne zapore med njihovim opravljanjem," pravijo na Darsu.

Pri prižganih lučeh gre hitreje

Električarji spomladi in jeseni preverijo vsako svetilko posebej, zamenjajo pregorele sijalke in preostale morebitne nedelujoče elektronske sklope v svetilki. Svetilke se ob tem prižigajo v »vejah«, torej po nekaj deset naenkrat, saj potrebujejo kar nekaj minut, preden zasvetijo s polno svetilnostjo.

Na Darsu še pojasnjujejo, da bi servisiranje ugasnjenih svetilk in nadzor s prižiganjem po njihovih ocenah dela podaljšalo za približno dva meseca.

Komentarjev 2