Slovenija > Komentarji in kolumne
1963 ogledov

Iz enega konca Slovenije na drugega: Misija nemogoče

Navijam za javni prevoz in se mi zdijo potovanja iz enega konca Slovenije ali pa Evrope na drugi konec z zgolj enim potnikom vozilom v avtu čista nesmotrnost.

Konec tedna, ko sem se morala predčasno vrniti iz okolice Ljutomera nazaj v Ljubljano, se mi je tako zdelo povsem logično, da bom uporabila javni prevoz.

Barbara Eržen | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Eee, pa smo tam.

Edini avtobus na relaciji Ljutomer – Nova Gorica, ki ima postanek tudi v Ljubljani, odrine 5.45 in prispe do Ljubljane ob pol enajstih. Skorajda pet ur vožnje!? No, še huje bi bilo, če bi potovala do konca relacije v Novi Gorici. Osem ur!

Po začetni zgroženosti se spomnim še na vlak. Slovenske železnice so mi ponudile štiri izbire, in sicer 6.02, 7.22, 13.40 in 19.15. Z najhitrejšo možnostjo dveh ur in šestnajst minut in najdaljšo z dvema prestopoma, ki traja štiri ure in pol. No, naj omenim še, da ima Ljutomer dve postaji, in da vam spletna stran Slovenskih železnic ne bo ponudila vseh opcij, če boste vpisali le Ljutomer, glavna postaja je Ljutomer mesto. Seveda, povsem logično!? Verjetno tudi vsem turistom, ki bi si želeli obiskati ta konec Slovenije. Zgolj mimogrede naj navržem še, da je bil to konec tedna, ko je v Ljutomeru gostoval priljubljeni filmski festival Grossmann, ki ga obišče tudi kar nekaj tujcev.

Prevoz, ki ga z avtomobilom običajno opraviš v dveh urah, vam železnice ponudijo za 14 do 20 evrov. Gre seveda za drugi razred. A vozovnice kakopak ne morete kupiti na spletu. Slovenske železnice so po več letih obljub to možnost sicer napovedale za letošnje leto. "Po pogovorih z izvajalci menimo, da jim bo uspelo sistem vzpostaviti do konca letošnjega leta, ali pa vsaj do konca januarja,“ je za Dnevnik pred dnevi povedal Miha Butara, pomočnik direktorja Slovenskih železnic, po tem ko so s konzorcijem družb podpisali 3,56 milijona evrov vredno pogodbo.

No, če ostanem pri nedeljski misiji uporabe javnega prevoza … Če pristanem na vlak, mi ostane še vedno vprašanje, kako naj se z javnim prevozom pripeljem v Ljutomer iz šest kilometrov oddaljenega kraja. No, tukaj pa je odgovor zelo preprost: Ne morem, ker ob nedeljah česa takega ni. No, tudi ob delovnikih avtobus vozi le enkrat dnevno.

Ne čudim se, da število potnikov prepeljanih z vlaki po letu 2010 stagnira. Podobno stagnacijo je bilo v zadnjih letih mogoče zaznati tudi pri cestnih prevozih potnikov. Sodeč po državni statistiki po zadnji objavljeni leta 2015 se je z vlaki v notranjem prevozu peljalo 13,8 milijona potnikov, z avtobusi v cestnem medkrajevnem javnem linijskem prevozu pa nekaj več kot 27,7 milijona potnikov.

Dragi javni prevoz, s tem mislim država in podjetja namenjena javnemu transportu potnikov, spodletelo vam je. Tudi ko želiš uporabiti javni prevoz po Sloveniji in si odločen, da ga boš, je to misija nemogoče. Hvala bogu za spletne strani in aplikacije, ki omogočajo deljenje prevozov. Tokrat so me rešile.

barbara.erzen@zurnal24.si

Komentarjev 6
  • brencl 20:33 06.oktober 2017.

    Saj bo bolje - na ŽG razmišljajo, da bi nakup nadstropnikov zamenjali z nakupom spalnikov!

  • Avatar Leon
    Leon 12:41 03.september 2017.

    Pohvale Barbari za prispevek !

  • maresem 12:57 15.avgust 2017.

    Misija nemogoče je tvoj bluz, ki ga pišeš. Ni vse v javnem prevozu iz enega konca SLO na drugega. ja, kaj pa ko se pripeljem tja? A tam p anajamem taxi, da me fura na okoli in plačam skupno vsoto ...prikaži več 10x več,kot če koristim svoj avto?! Dokler vse pošteno plačam se ne vtikaj v moj avto in število potnikov v njem - pika!