Ker je vlada prejšnji mesec z novo uredbo znova za en mesec zamaknila odločitev o sprostitvi cen dizla in 95-oktanskega goriva, bo vlada o liberalizaciji cen goriv oziroma o liberalizaciji cen na avtocestnem križu znova odločala na današnji seji. Neuradno naj bi med ministrstvom za gospodarstvo in ministrstvom za finance, ki sta merili moči, do dogovora o sprostitvi cen na avtocestnem križu le prišlo.
Na sejo vlade bo minister Dušan Mramor, ki je v preteklosti nasprotoval popolni liberalizaciji ter tudi liberalizaciji cen dizla in 95-oktanskega bencina na avtocestnem križu, prišel s predlogom, da naj v zameno za sprostitev cen distributerji naftnih derivatov del prihodka od morebitnega povečanja marž usmerijo nazaj v "javnokoristen namen".
Analiza ministrstva je namreč pokazala, da naj bi s ukinitvijo nadzora nad cenami največ pridobili trgovci oziroma bolje rečeno največja trgovca - Petrol in OMV -, ki skupaj obvladujeta kar 87 odstotkov trga. Zaradi povišanih marž in posledično manjše prodaje, naj bi se javnofinančni prihodki znižali za 39,5 milijona evrov letno, višje marže pa bi distributerjem letno povišale prihodke za 41,4 milijona evrov.
Na ministrstvu za finance so nam sicer pojasnili, da v skladu z njihovim predlogom sredstva, ki bi jih morali vračati naftni distributerji, ne bi bila namenska, na primer popravilo cest ali varnost v prometu, ampak bi se razdelila v skladu z razrezom proračuna.
Tako je popolnoma zamrl predlog bencinskega centa, ki ga je že za letošnje leto napovedoval infrastrukturni minister Peter Gašperšič. Na njegovem ministrstvu sicer odgovarjajo, da ideja, s katero bi prišli do boljših cest "ni umrla, ampak zaenkrat stoji".
Več mesecev dogovarjanj in pogovarjanj
Minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek se je že v začetku leta zavezel za popolno sprostitev cen. Po nekaj odlašanja in usklajevanja je vlada na koncu februarja sprostila cene kurilnega olja in bencinov višjih oktanskih vrednosti, kar pa je Počivalšek označil le kot prvi korak do popolne sprostitve cen pogonskih goriv.
Na ministrstvu za finance so nam včeraj zatrdili, da so vztrajali pri podaljševanju trenutnega stanja prav zaradi priprave tega predloga z "javnokoristnim namenom". Končni predlog uredbe je sicer pripravilo ministrstvo za gospodarstvo, ki ga vodi Zdravko Počivalšek, kjer pa so se pred sejo zavili v molk. "O odločitvi vlade bo podano sporočilo za javnost kot je to običajno," so nam skopo sporočili iz gospodarskega ministrstva, kjer sicer navijajo za popolno liberalizacijo. Uredba naj bi bila sicer usklajena.
Kaj bi sprostitev cen prinesla?
Kljub izrazitemu duopolu, ki bo verjetno pomenil usklajeno nižanje, še bolj pa višanje cen, minister Počivalšek kot varovalko izpostavlja tudi majhnost Slovenije. Zagotavlja namreč, da prekomernega dviga cen "zaradi majhnosti in izrazite tranzitne narave Slovenije ne gre pričakovati".
A obstaja možnost, da bi prosto dnevno spreminjanje cen na koncu najdražje plačali prav potrošniki. Tudi na Hrvaškem, kjer so cene sprostili leta 2014, se je namreč izkazalo, da prosta izbira potrošnikov, ki jo zagovarjajo distributerji, ne pomeni vedno tudi najenostavnejše in najcenejše izbire.
-
Preberite še: Sprostitev cen bencina: "Tvegana poteza, ki jo lahko na koncu drago plačamo potrošniki"
Kot je pred časom za Žurnal24 pojasnil urednik specializirane hrvaške avtomobilistične revije Auto Klub Branimir Hitrec se cene na različnih bencinskih postajah razlikujejo za okoli štiri cente. Hrvaško ministrstvo za gospodarstvo je vzpostavilo spletni portal, kjer lahko uporabniki preverijo cene naftnih derivatov na bencinskih postajališčih po državi. A Hitrec je navedel, da spletni portal ni pregleden in je zato slabo uporaben in obiskan, voznikom pa se ne ljubi in ne izplača iskati bencinske postaje, kjer bi za liter pogonskega goriva odšteli cent ali dva manj.
res je vsaj 10 milionov davkov samo od goriv in naftnih derivarov vsak dan ali pa morda samo v pol dneva. Khe je ta denar ???!!!!
to je dvajset letna desna, fašistična politika katero je začel univerzalni in popolni fašist Janša, ustvaril reforme, ena od teh je lastninjenje. Več kakor pol Slovenije je prodal tujcem, tujci so samo še to malo kar je ostalo izčrpali zasužnjili… ...prikaži veči delavce,in ti temu praviš leva polotoka.Če bi se izvajala leva politika, bi Vaš furer že zdavnaj bil streljan, Slovenija se ne bi razprodajala, privatizirala , ter sužnjila delavcev ter ustvarjala revščino kot je za žasa našega Jože ni bilo. Je pa res, da je bil Kameleon Jacl in še veliko takih največjih komunistov- notranjih sovražnikov kateri so z gospodarskimi diverzijami uničuili Slovenijo ter zasužnjili narod ter sužnje malo da ne prevzeli kot njihovo lastnino. To je edina resnica o tej aktualni vladi katera nas vodi 25 let !
"Mramor za sprostitev cen goriv, če bi distributerji del marž dali državi "To že smrdi po korupciji. Če pa dajo del marže meni bom pa tankal v Sloveniji...