Slovenija
97 ogledov

Pazite se trikov zavarovalnic

Kritje preneha šele, če v 30 dneh po prejemu opomina ne plačaš premije, zagotavl Žurnal24 main
Grawe. Če zamujaš s plačilom obroka, ti škode ne povrnejo. Druge zavarovalnice bi jo, trdijo.

“Zavarovalnica Grawe nam je zavrnila povrnitev škode zaradi razbitega stekla, ker smo zamujali s plačilom premije. Še sreča, da je šlo samo za steklo. Kaj če bi bil požar ali poplava? – to bi bila katastrofa,” pravi lastnik podjetja Bogsi Franc Petrič. Prepričan je, da je treba na to prakso opozoriti vse zavarovance te zavarovalnice.

Grawe pojasnjuje, da mora biti premija plačana v roku, sicer stranka do izplačila ni upravičena. Če bi bila, “bi bili s tem oškodovani tisti, ki premijo plačujejo redno. To dejanje bi bilo neetično in nepošteno do rednih plačnikov.” Da morajo biti obroki plačani v roku, pa določajo njihovi splošni pogoji.

Zakon je jasen
Postopek
. Da mora zavarovalnica neplačnika na zapadlost premije najprej opozoriti s priporočenim pismom, zavarovalno pogodbo pa lahko razdre šele 30 dni po tem, ko je zamudnik dobil opozorilo in premije ni poravnal, določa 937. člen obligacijskega zakonika. Teh določil “ni mogoče spreminjati, še zlasti ne na škodo zavarovancev”, so opozorili v Zavarovalnici Maribor.

Vsi drugi bi plačali
Praktično vse druge zavarovalnice imajo drugačno prakso. V Adriaticu Slovenici so nam pojasnili, da v zavarovalništvu na splošno velja, da do plačila prve premije ali prvega obroka zavarovalniškega kritja ni. “Če bi imel zavarovanec poravnanih prvih nekaj obrokov in bi le zamujal s plačilom enega izmed naslednjih obrokov, bi škodo poravnali, od nje pa bi seveda odbili neplačano zapadlo premijo,” pojasnjujejo v Tilii.

Enako bi storili tudi v zavarovalnicah Maribor in Generali, “razen če ni bila zavarovalna polica že pred tem zaradi neplačevanja premije po več opominih stornirana in je škoda nastala po stornaciji”. Iz dopisa, ki ga je od Grawe dobil Petrič, pa je razvidno, da je zavarovanje bilo še sklenjeno.

V zavarovalnici Wiener Städtische so podrobneje pojasnili tudi postopek opominjanja in stornacije. Zavarovanca po enem mesecu s priporočenim opominom opozorijo, da mu bo ob neplačilu zapadlih obveznosti v 30 dneh od prejema priporočenega pisma prenehalo kritje. Če v tem času svojih obveznosti ne poravna, mu priporočeno pošljejo drugi opomin z opozorilom, da mu je zavarovalno kritje prenehalo.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.