Slovenija
57 ogledov

Težave tudi pri prenovi južnega dela Slovenske ceste

Slovenska cesta Anže Petkovšek
Vsaj dva meseca, če ne tri, bo še trajala prenova južnega dela Slovenske ceste, kar pomeni, da bo na tem koncu Ljubljane še vedno gneča, avtobusi bodo vozili po obvozu in cesta bo še vedno prevozna le v eno smer.

Ponavlja se torej zgodba prenove osrednjega dela Slovenske ceste, ki je namesto predvidenih treh mesecev trajala skoraj leto. Kot so pojasnili na Mestni občini Ljubljana ( MOL):

"Po gradbeni pogodbi z izvajalcem del je pogodbeni rok 120 dni pričel teči z dnem podpisa pogodbe, to je 18. 8. 2015. Zaradi arheoloških izkopavanj bo potrebno rok za izvedbo podaljšati, saj v času izvajanja teh del ni bilo mogoče izvajati gradbenih del razen kanalizacije mešanega sistema etapno na določenih odsekih. Po terminskem planu, ki ga je pripravil izvajalec, bodo dela končana do 31. 3. 2016. Odprtje bo po končanih delih."

Poleg podaljšanja roka je obnovo tega dela ceste doletel še aneks za dodatna dela, ki bo vse skupaj precej podražil in sicer za 239.955 evrov brez DDV - za skoraj trideset odstotkov od vrednosti določene v pogodbi.

Dva vzroka za podražitev

Prvi so arheološke najdbe ( rimski zbiralnik), ki jih, tako na Molu, ni bilo mogoče predvidet. Ker jih je treba zavarovati, se je spremenila tehnologija izvajanja del; kanalizacijo pod Bukvarno je bilo treba izvesti brez izkopa – s tako imenovanim podvrtavanjem. 

Drugi vzrok je zapora

Kot so pojasnili na Molu, je izvajalec podjetje Vodovod Kanalizacija (VO- KA) v svoji ponudbi prvotno predvideval izvajanje del ob popolni zapori Slovenske ceste, kar pa se je pozneje spremenilo. Na območju je delna zapora, ta pa vpliva na rok dokončanja del in hkrati povečuje stroške izvedbe:

 "Zaradi bližine objektov ob Slovenski cesti in globokih izkopov (približno 6 m) je potrebna zaščita gradbene jame z opaži. Točnih podatkov o arheologiji po Slovenski cesti ni bilo. Na cestno zaporo naročnik neposredno nima vpliva, zato ta dela ni bilo možno predvideti v naprej. Prav tako je bilo slabo stanje temeljev objektov ob Slovenski cesti ugotovljeno šele ob izkopu, navodilo izvedencev (geomehanikov) pa je bilo, da je potrebno izkope izvajati z opaži," dodajajo na Molu. 

Vmes še sprememba projekta

O spremembii projekta, ki po sedaj predvideva tri vozne pasove, smo našem portalu že pisali oktobra. 

Prvotni načrti so predvidevali dvopasovnico, drevored na vzhodni strani, kolesarske poti, peš površine in avtobusna postajališča v nišah. 

Po novem bo Slovenska cesta na svojem južnem delu tripasovnica, površine za pešce in kolesarje pa bodo na na vozišču. Od tega bo en vozni pas v smeri iz centra namenjen izključno za javni prevoz, drevesa (ob Šumiju) bodo po novem v koritih.

Kolesarska steza bo, zelenih površin nekoliko manj

"Zagotavlja se kontinuirana kolesarska steza v obe smeri v širini 1,5 m, ter povečuje peš površine predvsem na vzhodni strani, kjer je v obstoječem stanju hodnik za pešce znašal lokalno 0,5 m. Z predvideno prometno ureditvijo se po vzhodni zagotavljajo ustrezne širine površin za pešce širine vsaj dva metra,"  so na vprašanje, kako se bomo na tem območju gibali pešci in kolesarji, odgovorili na Molu in pojasnili, da tudi ob morebitni dvopasovnici zasaditev drevoreda vzdolž ceste, ko je bilo sprva predvideno, zaradi kanalizacije, ne bi bila mogoča.

Sicer sprva previdena dvopasovnica ne pride v poštev tudi zaradi avtobusnega postajališča pred Dramo, so še pojasnili na Molu. 

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.