Slovenija
16 ogledov

Zasebnost: Google po poti Facebooka?

Google vsepovsod EPA
Spletni velikan Google je napovedal spremembe pogojev uporabe, predvsem na področju zasebnosti. Uporabniki ne bodo imeli veliko izbire. Mnogi si niso predstavljali, da bodo njihovi podatki dostopni toliko stranem in se obdelovali brez njihove vednosti.

Google bo kmalu vedel še več o vsakemu izmed uporabnikov: kdo je posameznik in kaj ta počne na spletu, piše Washington Post.

Spletni velikan Google je napovedal, da namerava slediti aktivnostim svojih uporabnikov na skoraj vseh svojih straneh oziroma portalih, med njimi so YouTube, Gmail in osnovni iskalnik, ki je najbolj uporabljan med vsemi.

Že doslej je Google zbiral precej informacij. Zdaj pa se bo prvič zgodilo, da bodo navzkrižno obdelovali in primerjali podatke ter tako ustvarili popolnejšo sliko lastnosti posameznega uporabnika. Ti pa ne bodo več imeli možnosti, da bi se izvzeli iz tega procesa.

Zgolj "dobronamerno" zbiranje "v korist uporabnika"?

Z novim načinom obdelave podatkov in torej še večjim zbiranjem posameznikovih informacij nameravajo začeti prvega marca. Strokovnjaki sicer po navedbah Washington Posta menijo, da bo Googlova nova politika delovanje podjetja podvrgla večjemu nadzoru oblasti in tudi vprašanjem o prednostih položaja spletnega velikana pred konkurenco.

Premik v Googlovem načinu zbiranja in obdelave podatkov bo podjetju omogočil, da bo lahko uporabniku bolj prilagodilo prikazovanje oglasov na svojih spletiščih. Podjetje je prepričano, da bodo uporabniki od sprememb imeli koristi, saj bodo rezultati njegovih iskanj prilagojeni njegovim siceršnjim zanimanjem.

Kje so meje posega v zasebnost?

Zagovorniki pravic uporabnikov in zaskrbljeni nad preširokim pretokom osebnih informacij opozarjajo, da je mnogo ljudi, ki uporabljajo Googlove storitve, šokiranih ob spoznanju, da se bodo njihovi podatki zbirali in predelovali na nov način. Ko so pristopili h kateremu izmed spletišč podjetja, namreč niso pričakovali, da bodo svoja zanimanja delili s toliko različnimi spletnimi stranmi, niti tega niso želeli. Če bi bili s tem seznanjeni, v več primerih v storitvah ne bi želeli sodelovati in uporabljati Googlovih spletišč.

"Napoved nove politike zasebnosti pri Googlu vzbuja pomisleke in je nekoliko strašljiva," meni vodilni podjetja Common Sense Media James Steyer. Kot piše Washington Post, je Steyer prepričan, da bi morali imeti uporabniki izbiro, ali dovoliti uporabo svojih podatkov ali ne, ne glede na to, da naj bi Google te zbiral zgolj za namene izboljšanja uporabniške izkušnje.

Kritike se pričakuje ne le s strani uporabnikov in kritičnih opazovalcev, pač pa tudi s strani ameriških oblasti in Evropske unije.

Komentarjev 1