Slovenija
14891 ogledov

Znate rešiti test iz matematike za deveti razred

NPZ matematika zurnal24.si
Malo za šalo malo za res smo smo se v uredništvi lotili reševanja nacionalnega preverjanja znanja za deveti razred iz matematike. Preverite, kje smo imeli največ težav.

Reševali smo test, ki so ga devetošolci reševali 5. maja 2015

Dobra novica je, da bi vsi dobili pozitivno oceno, saj je bil najslabši rezultat 25 točk od 50, če je za petico potrebnih 90 odstotkov pravilnih odgovorov, pa tudi petice ne bi bilo nobene, najboljši rezultat je bil 41 točk. Rezultati bi bili sledeči: ena dvojka ter dve trojki in dve štirici. V obrambo našega znanja velja povedati, da za reševanje geometričnih nalog nismo imeli šestila in geotrikotnikov. 

Prva naloga je bila seštevanje, deljenje, upoštevanje vrstnega reda računskih operacij in zaokrožanje na stotice in desetine. Že tu sta vseh šest točk osvojila le dva od petih, ki so rešili test, kar trije pa so imeli težave z zaokrožanjem. Rezultat 10,85, ki so ga dobili, bi morali zaokrožiti na desetine. Dva sta ga napačno zaokrožila na 10,8, namesto na 10,9, eden pa ga je v nasprotju z navodili zaokrožil kar na enajst. Eden je imel težavo tudi s tem, da ima množenje prednost pred odštevanjem. 

Vse točke so vsi sodelavci prejeli pri računanju, kako 55 litrov soka pretočiti v stekleničke po 0,5 litra in 0,3 litra. Tudi enačbe z eno neznanko in ulomki niso bili problematični. 

Čisto vsi so se ujeli na zanko, postavljeno v vprašanju, koliko je -32. Vsi so namreč menili, da je devet, saj minus in minus pri množenju postaneta plus, a to ne drži. Pravilen odgovor je namreč minus devet, saj se očitno kvadrira le trojka, minus pred njo, ker ni v oklepaju, pa ne. Štirje od petih so pravilno ugotovili, da je (-2)3 enako -8, enako uspešni so bili pri izračunu, koliko je 2+ 25. Le eden je menil, da je to 28, vsi ostali pa, da je 40. 

S koreni in potencami v glavnem ni bilo veliko težav, so pa kar trije imeli težavo z izračunom, koliko je 0,44 * 254.

Veliko težav z geometrijo

Pri geometriji je bilo več težav, nekaj najbrž tudi, ker se za reševanje nismo opremili z ravnili in šestili. Krožnico s premerom 0,6 dm so narisali in njeno ploščino pravilno izračunali trije, veliko težav pa je bilo pri nalogi, ko je bilo treba izračunati ploščino izseka te krožnice s središčnim kotom 120 stopinj. Le dva sta vedela, da je to tretjina kroga, le eden pa je ploščino tudi pravilno izračunal. 

Z verjetnostmi ni ni bilo veliko težav, večina je le pozabila, kaj je to mediana. To je vrednost spremenjivke, od katere ima natanko polovica opazovanih enot nižjo vrednost in natanko polovica enot višjo vrednost. 

Izbira cenejše agencije zelo uspešna

Zadnje, najbolj praktične naloge, se dva sploh nista lotila. Štirje prijatelji, ki so nameravali z avtodomom prevoziti 1600 kilometrov, so morali izbrati med dvema ponudbama agencij z različnima cenama dnevnega najema in ceno prevoženega kilometra. Vsi trije, ki so se naloge lotili, so jo v celoti pravilno rešili. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 5
  • jakec1575 14:55 21.avgust 2017.

    saj se hecate?? sodelavci mislim? to so osnove. ni cudno da v sloveniji polovica ljudi ni sposobna abstraktnega razmisljanja. v OŠ jim nepravi ucitelji priskutijo matematiko in potem so z njo vse zivljenje na bojni nogi. Škoda. matematika namrec zelo ...prikaži več podpira abstraktno razmisljanje, fizika tudi, pa tudi seveda druge reci. Mislim, da dober filozof zna tudi dobro matematiko. V OŠ je premalo uporabne matematike s katero si otroci pomagajo pri gradnji drevesne hiske ali podobne reci.

  • Avatar gujdek
    gujdek 17:52 20.avgust 2017.

    Ta test bi najbrž že znal rešiti, a denimo za zadnjo nalogo ni podatkov. Če bi morda kdo rad videl razliko med težavnostjo nalog na gimnazijski matematiki pred 50 leti in sedaj pa si naj pogleda naloge, ki so videti ...prikaži več na tabli pri maturi v filmu VESNA. Hipoma bo postalo marsikaj bolj jasno, zakaj je dandanes v prvem planu žur, pikniki, počitnice itd....

  • Avatar Džoser
    Džoser 17:04 20.avgust 2017.

    ČE JE TO BILO TEŽKO POTEM JE RES DANAŠNJI SISTEM ŠOLSTVA V KURCU!KAJ VAS PA POTEM UČIJO?SAME BARABIJE(KRAJA, LAGANJE,PONEVERJANJE...?)