Šport > Košarka
23 ogledov

Kitajci zaščitili Linovo znamko – za 500 €!

Jeremy Lin Reuters
Mladi košarkar tajvanskih korenin Jeremy Lin je senzacija letošnje lige NBA, kjer je iz anonimnosti pri New York Knicks postal idol navijačev. Zdaj se je razvedelo, da je neki izdelovalec žog na Kitajskem že pred letom in pol zaščitil znamko z njegovim imenom za pičlih 519 evrov! Sledi pravna bitka z njegovim uradnim opremljevalcem Nikejem.

To ni prva težava s patentiranjem na Kitajskem, saj sta pred časom zaradi "kraje imen" kitajske proizvajalce tožila že Michael Jordan in podjetje Apple. Zdaj se je v težavah znašel še košarkar Jeremy Lin, ki pri New York Knicks navdušuje v letošnji sezoni lige NBA. Neki proizvajalec športne opreme z vzhodne Kitajske je namreč že leto in pol pred njegovo eksplozijo čez lužo uvidel njegov potencial in ime takratnega študenta univerze Harvard zaščitil za 530 evrov.

Registracija patentov je na Kitajskem namreč zelo poceni in enostavna, zakoni pa ščitijo tiste, ki ga registrirajo prvi, kasnejše razprtije pa je zaradi zapletenega pravnega sistema težko rešiti, pravijo strokovnjaki. Triindvajsetletni Lin, sin tajvanskih priseljencev, je v New Yorku eksplodiral v letošnji sezoni, ko je izkoristil poškodbo Carmela Anthonyja in ob odsotnosti Amareja Stoudemireja Knicks popeljal do nekaj velikih zmag.

Podjetje Wuxi Risheng Sports Utility Co, ki proizvede približno milijon košarkarskih, odbojkarskih in nogometnih žog na leto, je tako že leta 2010 registriralo njegovo ime kot zaščitno znamko. Na spletni strani patentnega urada je zapisano, da je podjetje zaščitilo izpeljanko Linovega imena Lin Shuhao (v kitajskih pismenkah) Jeremy S.H.L. (začetnice Linovega kitajskega imena).

Podjetje je plačalo zgolj 4.460 juanov ali nekaj več kot 500 evrov in tako ustvarilo glavobol njegovemu opremljevalcu Nikeju, s katerimi je leta 2010 podpisal triletno pogodbo. Lina bi lahko bitka za lastno ime še drago stala, sploh ker njegova letna plača (600.000 evrov) ni ravno med najvišjimi, glede na to, da naj bi bil po ocenah Forbes SportsMoney trenutno kot igralec vreden kar 11 milijonov evrov.

Nike je pred kratkim začel prodajati športne copate z imenom Jeremyja Lina, prav tako pa je Foot Lockerju že naprodaj tudi linija oblačil Linsanity, ki služi na račun evforije za mladim Američanom. Tudi Lin se je pri ameriškem patentnem uradu že prijavil za patentiranje besede Linsanity, ki se uporablja za opis njegovega meteorskega vzpona.

"Sem navijačica Harvarda ... Zelo mi je všeč," je o Linu povedala Rishengova zastopnica Yu Minjie. "Dal mi je veliko navdiha. Več velikih podjetij me je poiskalo, da bi z mano sodelovalo ali kupilo patent. Pripravljena sem ga prodati, ampak za zdaj še ni idealne ponudbe." Pri Rishengu bodo prodajo košarkarskih žog z imenom Lin Shuhao Jeremy S.H.L. začeli marca.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.