Šport > Moto športi
6 ogledov

Nesreče in kaos

Lewis Hamilton je lani dobil deževni kaos pod goro Fuji. Žurnal24 main
Dirka za VN Japonske je že od leta 1976, odkar je na koledarju formule 1, sinonim za napete in spektakularne dirke. Dirke v deželi vzhajajočega sonca so po večini ponudile spektakel.

Na Japonskem so se dirkači v zgodovini formule ena podili na progi v Suzuki in na progi pod slovito goro Fuji. Mnogokrat so se na dirkah dogajale spektakularne nesreče in spektakularni razpleti. Dirka je tradicionalno na vrsti ob koncu sezone in morda gre prav v tem iskati razloge, zakaj so dirke v deželi vzhajajočega sonca tako napete. Dirka na Japonskem je kar v 11 primerih odločala o naslovu, petkrat pa je bila na sporedu kot zadnja dirka sezone. Zaradi tega gre pričakovati, da bo tudi naslednji vikend dirka pod goro Fuji zaradi tesnega boja med Britancem Lewisom Hamiltonom (McLaren Mercedes) in Brazilcem Felipejem Masso (Ferrari) za naslov svetovnega prvaka zagotovo napeta do konca. Tudi zato smo se odločili pokukati v zgodovino VN na Japonskem in poiskati nekaj najbolj razburljivih dirk.

Fuji
Lastnik proge pod goro Fuji - dirke formule 1 so bile tu na sporedu trikrat - je japonski avtomobilski gigant Toyota. Proga, ki je prve dirke gostila že leta 1963, je že v svoji premierni izvedbi leta 1976 postregla s spektakularnim razpletom. Na sporedu je bila kot zadnja v sezoni, v boju za naslov prvaka pa sta ostala samo še Avstrijec Niki Lauda in Britanec James Hunt. Njuno bitko je odločilo deževno vreme, v katerem je Avstrijec že v drugem krogu zapeljal v bokse in končal dirko, Britanec pa je dirko odpeljal do konca, in končal na drugem mestu ter osvojil naslov prvaka.

Kratek odlomek dirke za VN Japonske leta 1976:



Naslednje leto se je zgodila ena najhujših nesreč v formuli ena. Dirkači so na Japonsko spet prišli ob koncu sezone, vsi udeleženci pa so si jo zapomnili po hudi nesreči Gillesa Villeneuva, ki je terjala dve smrtni žrtvi med gledalci. Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA) je dirko Japonski odvzela. Japonci so nato potrebovali deset let, da so se s progo v Suzuki vrnili na koledar dirk. Dirkališče pod goro Fuji je dirko za VN Japonske ponovno gostilo šele leta 2007.

Trenutki po spektakularni nesreči Gillesa Villeneuva:



In tudi ko se je leta 2007 dirka po treh desetletjih vrnila pod goro Fuji, smo bili priča zanimivi dirki, ki jo je zanamovalo močno deževje. Očitno lahko tudi letos pričakujemo spektakularno dirko. V dežju se je najbolje znašel Lewis Hamilton, ki je kljub mladosti odpelejal v slogu starih mačkov in dosegel svojo četrto zmago v karieri. Na drugem mestu je končal Heikki Kovalainen (Renault).

Kratek odlomek dirke za VN Japonske leta 2007:




Suzuka
Tudi drugo dirkališče na Japonskem, ki je gostilo dirko za formulo 1, ima v lasti avtomobilski gigant, a v nasprotju s Fujiem je tu lastnik Honda. Ker so v Suzuki odpeljali veliko več dirk kot v Fujiju, je bilo tu tudi veliko več spektakularnih razpletov. Najbolj znani dirki sta bili v sezonah 1989 in 1990, ko je naslov prvaka obakrat odločilo trčenje med Francozom Alainom Prostom in Brazilcem Ayrtonom Senno. Leta 1989 je dirko sicer dobil Italijan Allesandro Nannini, potem ko je v medsebojnem trčenju moštvenih kolegov pri takratnem moštvu McLaren-Honda Prost odstopil. Senno, ki je dirko sicer nadaljeval in končal na prvem mestu, so komisarji po dirki diskvalificirali zaradi nepravilne vožnje skozi šikano, naslov pa je tistega leta osvojil Francoz.

Trčenje Alaina Prosta in Ayrtona Senne:



Tudi leto kasneje sta Prost, ki se je pred sezono preselil k Ferrariju, in Senna o naslovu prvaka odločila med seboj. Dirko sta tako kot leto poprej začela iz prve štartne vrste, dirko pa končala po trčenju v prvem zavoju. Naslova se je tisto leto veselil Brazilec. Na dirki je sicer slavil še en Brazilec Nelson Piquet.

Novo trčenje Aliana Prosta in Ayrtona Senne:




Dirka leta 2000 bo za večno ostala v spominu navijačem poskočnega konjička iz Maranella in sedemkratnega svetovnega prvaka Michaela Schumacherja. Nemec, ki se je tistega leta boril za naslov prvaka s Fincem Miko Häkkinenom, si je namreč z zmago v Suzuki zagotovil dovolj veliko prednost, da je že dirko pred koncem sezone osvojil naslov svetovnega prvaka. To je bil njegov tretji naslov svetovnega prvaka, prvi s Ferrarijem in prvi za Ferrari po letu 1979, ko je naslov za rdeče osvojil Južnoafričan Jody Schekter. Zmago si je Schumacher zagotovil z odlično strategijo, saj je moral tik pred koncem dirke še enkrat v bokse. Postanek v boksih je opravil v ekspresnih šestih sekundah in tako zadržal prednost pred Fincem, ki ga do konca dirke ni več spustil pred seboj.

Kratek odlomek boja Michaela Schumacherja in Mikke Häkkinena v Suzuki:

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.