Na
Japonskem so se dirkači v zgodovini formule ena podili na progi v
Suzuki in na progi pod slovito goro
Fuji. Mnogokrat so se na dirkah dogajale spektakularne nesreče in spektakularni
razpleti. Dirka je tradicionalno na vrsti ob koncu sezone in morda gre prav v tem iskati razloge,
zakaj so dirke v deželi vzhajajočega sonca tako napete. Dirka na Japonskem je kar v 11 primerih
odločala o naslovu, petkrat pa je bila na sporedu kot zadnja dirka sezone. Zaradi tega gre
pričakovati, da bo tudi naslednji vikend dirka pod goro Fuji zaradi tesnega boja med Britancem
Lewisom Hamiltonom (McLaren Mercedes) in Brazilcem
Felipejem Masso (Ferrari) za naslov svetovnega prvaka zagotovo napeta do konca. Tudi zato smo se
odločili pokukati v zgodovino VN na Japonskem in poiskati nekaj najbolj razburljivih dirk.
Fuji
Lastnik proge pod goro Fuji - dirke formule 1 so bile tu na sporedu trikrat - je japonski
avtomobilski gigant
Toyota. Proga, ki je prve dirke gostila že leta 1963, je že v svoji premierni
izvedbi leta 1976 postregla s spektakularnim razpletom. Na sporedu je bila kot zadnja v sezoni, v
boju za naslov prvaka pa sta ostala samo še Avstrijec
Niki Lauda in Britanec
James Hunt. Njuno bitko je odločilo deževno vreme, v katerem je Avstrijec že v
drugem krogu zapeljal v bokse in končal dirko, Britanec pa je dirko odpeljal do konca, in končal na
drugem mestu ter osvojil naslov prvaka.
Kratek odlomek dirke za VN Japonske leta 1976:
Naslednje leto se je zgodila ena najhujših nesreč v formuli ena. Dirkači so na Japonsko spet
prišli ob koncu sezone, vsi udeleženci pa so si jo zapomnili po hudi nesreči
Gillesa Villeneuva, ki je terjala dve smrtni žrtvi med gledalci. Mednarodna
avtomobilistična zveza (FIA) je dirko Japonski odvzela. Japonci so nato potrebovali deset let, da so se s
progo v Suzuki vrnili na koledar dirk. Dirkališče pod goro Fuji je dirko za VN Japonske ponovno
gostilo šele leta 2007.
Trenutki po spektakularni nesreči Gillesa Villeneuva:
In tudi ko se je leta 2007 dirka po treh desetletjih vrnila pod goro Fuji, smo bili priča
zanimivi dirki, ki jo je zanamovalo močno deževje. Očitno lahko tudi letos pričakujemo
spektakularno dirko. V dežju se je najbolje znašel Lewis Hamilton, ki je kljub mladosti odpelejal v
slogu starih mačkov in dosegel svojo četrto zmago v karieri. Na drugem mestu je končal
Heikki Kovalainen (Renault).
Kratek odlomek dirke za VN Japonske leta 2007:
Suzuka
Tudi drugo dirkališče na Japonskem, ki je gostilo dirko za formulo 1, ima v lasti
avtomobilski gigant, a v nasprotju s Fujiem je tu lastnik
Honda. Ker so v Suzuki odpeljali veliko več dirk kot v Fujiju, je bilo tu tudi
veliko več spektakularnih razpletov. Najbolj znani dirki sta bili v sezonah 1989 in 1990, ko je
naslov prvaka obakrat odločilo trčenje med Francozom
Alainom Prostom in Brazilcem
Ayrtonom Senno. Leta 1989 je dirko sicer dobil Italijan
Allesandro Nannini, potem ko je v medsebojnem trčenju moštvenih kolegov pri
takratnem moštvu
McLaren-Honda Prost odstopil. Senno, ki je dirko sicer nadaljeval in končal na
prvem mestu, so komisarji po dirki diskvalificirali zaradi nepravilne vožnje skozi šikano, naslov
pa je tistega leta osvojil Francoz.
Trčenje Alaina Prosta in Ayrtona Senne:
Tudi leto kasneje sta Prost, ki se je pred sezono preselil k Ferrariju, in Senna o naslovu
prvaka odločila med seboj. Dirko sta tako kot leto poprej začela iz prve štartne vrste, dirko pa
končala po trčenju v prvem zavoju. Naslova se je tisto leto veselil Brazilec. Na dirki je sicer
slavil še en Brazilec
Nelson Piquet.
Novo trčenje Aliana Prosta in Ayrtona Senne:
Dirka leta 2000 bo za večno ostala v spominu navijačem poskočnega konjička iz
Maranella in sedemkratnega svetovnega prvaka
Michaela Schumacherja. Nemec, ki se je tistega leta boril za naslov prvaka s
Fincem
Miko Häkkinenom, si je namreč z zmago v Suzuki zagotovil dovolj veliko prednost,
da je že dirko pred koncem sezone osvojil naslov svetovnega prvaka. To je bil njegov tretji naslov
svetovnega prvaka, prvi s Ferrarijem in prvi za Ferrari po letu 1979, ko je naslov za rdeče osvojil
Južnoafričan
Jody Schekter. Zmago si je Schumacher zagotovil z odlično strategijo, saj je moral
tik pred koncem dirke še enkrat v bokse. Postanek v boksih je opravil v ekspresnih šestih sekundah
in tako zadržal prednost pred Fincem, ki ga do konca dirke ni več spustil pred seboj.
Kratek odlomek boja Michaela Schumacherja in Mikke
Häkkinena v Suzuki:
6
ogledov
Nesreče in kaos
Dirka za VN Japonske je že od leta 1976, odkar je na koledarju formule 1, sinonim za napete in spektakularne dirke. Dirke v deželi vzhajajočega sonca so po večini ponudile spektakel.