• Pet 11 do 21 °C
  • Sob 9 do 20 °C
  • Ned 9 do 20 °C
več na vreme.net

Mobilnost

10 komentarjev

Slovenske železnice pripravljajo „last-mile“ ponudbo

Slovenske železnice v sodelovanju s poslovnimi partnerji iščejo možnosti za širitev ponudbe na prevoze z lastnimi taksiji in »car sharing«. »Last mile« projekt za potnike na vlakih pomeni car sharing, e-taksi prevoze, prevoze do Brnika, e-kolesa.

Gregor Prebil / Ljubljana

 

Storitev car sharing bi temeljila na najemu električnih avtomobilov in bi bila v prvi vrsti namenjena uporabnikom storitev SŽ, ki bi po prihodu na namembno postajo za nadaljevanje poti po mestu lahko uporabili električni avto. (Foto: Slovenske železnice)

Na Slovenskih železnicah so se prijavili na razpis za postavitev električnih polnilnic na območju Železniške postaje Ljubljana skupaj s Petrolom in MOL. "Storitev car sharing bi temeljila na najemu električnih avtomobilov in bi bila v prvi vrsti namenjena uporabnikom naših storitev, ki bi po prihodu na namembno postajo za nadaljevanje poti po mestu lahko uporabili električni avto,“ so za zurnal24.si pojasnili na Slovenskih železnicah (SŽ).

V začetni fazi razmišljajo o vpeljavi storitve car sharinga na glavni železniški postaji Ljubljana, ki je po mnenju SŽ z vidika frekvence, števila in strukture potnikov najbolj zanimiva. Glede na odzive uporabnikov na storitev se bo le ta lahko širila tudi na druge železniške postaje. "Če govorimo o obsegu prometa in strukturi uporabnikov kot osnovi za te odločitve, sta tako v prvi vrsti potencial postaji Maribor in Celje,“ odgovarjajo.

Z električnimi po mestu, z ostalimi na daljše razdalje

Projekt je še v fazi priprave, zato bodo o konkretnejših rešitvah govorili po tem, ko bodo izdelali končno analizo. Pomemben predpogoj pa je tudi primerna infrastruktura.

Vrsta vozil je odvisna od vsebine same ponudbe. Na SŽ pravijo, da bi bil car sharing z električnimi vozili bolj omejen na področje urbanega mesta, medtem ko so pri taksi storitvah destinacije bolj oddaljene. "Vsekakor so cilj okolju prijazna vozna sredstva.“

Pri tem se car sharing in taksi ne izključujeta. Tako imajo v načrtih tudi organizacijo storitev za prevoze oseb. Razmišljamo o shuttle prevozih od postaje do, na primer, letališča Jožeta Pučnika, do trgovskega središča BTC itd.

Ne pa tudi na dom, če stanujete v Zalogu, na primer. "Namen tovrstne taksi službe ali shuttle prevozov je omogočanje nadaljevanja poti po prihodu z vlakom. Ne govorimo torej o povsem klasični storitvi taksi službe,“ so nam odgovorili.

Na SŽ razmišljajo o celotni storitvi last mile, ki vključuje najem koles. Res pa je, da je takšna storitev v organizaciji mesta Ljubljane že sedaj na voljo v neposredni bližini železniške postaje Ljubljana, ki jo uporabijo tudi potniki, ki v prestolnico prihajajo z vlakom.  

Postaje bodo opremili z boksi za kolesa

Novost bodo tudi električna kolesa, ki so že dalj časa uveljavljen trend drugje po Evropi. „Na vlaku je omejen prostor za prevoz spremljanih koles, še posebej ob konicah, ko so vlaki povsem zasedeni s potniki, po večini dnevnimi migranti. Za te je dobrodošla rešitev, da lahko pot nadaljujejo s kolesom, ki ga najamejo po prihodu na namembno postajo,“ pojasnjujejo na SŽ, kjer nameravajo opremiti postaje z boksi za kolesa, kjer bodo lahko uporabniki puščali svoje lastno kolo.

Cena dnevne vozovnice za spremljano kolo na vlaku je 3,40 EUR ne glede na razdaljo, kar marsikoga odvrne od misli, da bi s seboj na vlak vzel lastno kolo. „Glede na to, da gre za turistično ponudbo, ocenjujemo, da je cena primerna. Ko govorimo o uporabi kolesa v kombinaciji s prevozom z vlakom ob konicah, je trend v smeri ponudbe najema koles,“ menijo na SZ in dodali, da so v pripravi razpis za nova vozna sredstva poudarek dali tudi prostoru za prevoz koles.

Vsebine, ki bi vas morda zanimale

Komentarjev (10)

Za oddajo komentarja morate biti prijavljeni!

Morda vas še zanima