Avto
158 ogledov

Ne pijancev, bojte se tistih, ki pišejo SMS!

Telefoniranje Profimedias
Vozniki, ki med vožnjo uporabljajo telefon, postajajo v zavesti vse več ljudi nevarnejši od alkoholiziranih voznikov. Slovenska policija oziroma pristojne službe za varnost v prometu še ne sledi smernicam Združenih narodov glede prepoznavanja vzrokov za nesreče.

Prejšnji teden se je na dolenjski avtocesti zgodila prometna nesreča. Policisti so takrat zapisali: "Po prvih ugotovitvah je voznica osebnega vozila iz neznanega razloga zapeljala desno na bankino in nato sunkovito odvila levo, pri čemer se je vozilo zavrtelo."

Epilog nesreče: ogromno gmotne škode na treh vozilih in infrastrukturi, dva ranjena v bolnišnici, neizmerljiva gospodarska škoda zaradi dveurne zapore avtoceste. 

Za dikcijo "iz neznanega razloga zavil ..." se velikokrat skriva motnja pozornosti pri voznikih. In za to motnjo je v ogromnem odstotku odgovorna uporaba mobilnih naprav za telefoniranje ali celo pisanje SMS in e-sporočil med vožnjo.

Tudi prehranjevanje med vožnjo, navigacijske in audio naprave so dejavniki, zaradi katerih vozniki lahko na slepo vozijo tudi po več sekund naenkrat. Raziskave so jasno pokazale. Med pisanjem sporočil voznik odvrne pogled s ceste tudi po pet sekund, v tem času pa prevozi razdaljo nogometnega igrišča! Še posebej mlajši vozniki so bolj nagnjeni k pisanju SMS med vožnjo.

Pri petini nesreč posredi moderni (ne)pristop k vožnji 

V nekaterih državah moderne tipe distrakcije obravnavajo zelo resno kot temeljne vzroke za pojav nessreče. V ZDA so denimo znani podatki, da so v 2011 skoraj petini (17 odstotkov) vseh nesreč pripisali vzrok v distrakciji. Po drugi strani različne raziskave iz vsega sveta dokazujejo, da večina voznikov in voznic uporablja telefon med vožnjo in to na klasičen način "slušalka ob ušesu." 

ZN zahteva podrobne analize, Slovenija "ne obdeluje tako"

K podrobni analizi vzrokov za nesreče in ukrepov na podlagi ugotovitev so že leta 2011 v posebnem poročilu pozvali tudi Združeni narodi: "Potrebno je sistematično zbiranje podatkov korelacije med uporabo telefonov in podatki o nesrečah. To bo omogočilo, da bodo preventivni ukrepi natančno usmerjeni. Prav tako so potrebne dodatne raziskave, kako posamezna zvrst uporabe telefona - pogovor, pošiljanje in sprejemanje sporočil - vpliva na voznikovo početje in povečanje nevarnosti za nesrečo."

Teh analiz v Sloveniji policija ne izvaja. "Podatkov ne obdelujemo tako, da bi lahko povedali, koliko prometnih nesreč se je zgodilo zaradi telefoniranja. Prometne nesreče se lahko in se dejansko pripetijo tudi zaradi tega, vendar s podatki o sekundarnem vzroku nastanka prometne nesreče, zaradi uporabe mobilnih telefonov med vožnjo, ne razpolagamo," so za Žurnal24 odgovorili na policiji. To sicer ne pomeni, da faktorja uporabe telefona ob nesreči ne upoštevajo, če ga slučajno ugotovijo s pomočjo obvestil, pa tudi "preiskovalnih dejanj."

So se zmanjšale kršitve ali nadzor?

V letu 2013 so policisti v le 18 nesrečah ugotovili, da je eden od voznikov tik pred nesrečo uporabljal telefon. Pri nas velja sicer dokaj stroga zakonodaja, saj je kazen za uporabo mobilnika med vožnjo 120 evrov, na kolesu pa 40 evrov. Vendar je število odkritih kršiteljev glede na splošno razširjenost relativno nizko. Letos do konca oktobra 18.400, lani v istem obdobju okoli 20.300 primerov. 

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 17
  • Fucky 21:31 17.november 2015.

    Policija bi BISTVENO lažje lovila TELEFONISTE kot pa pijane in prehitre. Pijanca mora ustaviti mu dati pihati in šele po 5 minutah imaš rezultat. Ekstremno prehitrih je tudi za vzorec. Mislim pa da so jih v glavnem že polovili. Telefoniste ...prikaži več pa vidiš že od daleč, predvsem pa jih je čedalje več. V eni uri bi patrulja v civilu brez problema polovila vsaj 30 telefonistov. Naredi pa se ne NIČ

  • McClain 18:14 17.november 2015.

    po tistem ko sem zadnjic skoraj nabasal poštarja med pisanjem sms sporočila (pri hudi rutini in prevoženih preko milijona kilometrov sem mogoce spričo te rutine pogledal naprej zadnjo desetinko sekunde), se mu šel nazaj opravičit, on se je pomaknil skrajno ...prikaži več desno, že malo v travo, hitrost pa majhna in obvladljiva-pa vendar: zagotovo sem sklenil da v avtu ne bom več ne bral ne pisal ničesar. POkličem še že, a od takrat le preko zvokovnega upravljanja in lahko z gotovostjo rečem, da je zadeva 95% bolj varna. IN prav blagodejno se je ustavit na nekem varnem kraju in spisati sporočilo ali mail, če je nujno. Poizkusite, ne boste verjeli koliko bolje je, kot to početi med vožnjo. Prav zares!!!

  • Vunny 11:20 17.november 2015.

    Če bi se policaji vozili po cestah v "privat" avtomobilih, ter imeli kamero spredaj in to prižgano, bi lahko na 50km relacijah proti in od Ljubljane, dnevno poslikali na desetine uporabnikov telefonov med vožnjo. Podobno kot s provido bi lahko ...prikaži več izstavljali UPRAVIČENO kazni uporabnikom, dokler le teh ne bi zdesetkali. Ste sploh (uporabniki telefonov med vožnjo) opazovali drugega uporabnika kako vijuga medtem, ko telefonira? Bodite malo bolj pozorni. Hkrati, da vijugajo tudi delajo zastoje, kolone etc. Zaradi mene lahko vozijo tudi izven cestišča, le naj ne ogrožajo drugih. Ceno za škodo, ki jo povzročajo z nesrečami, bi pa pokasiral iz njihovih ŽR, pa naj se pritožujejo kolikor hočejo. Lahko tudi tu gor, se bo vsaj videlo kdo so ...