Avto
7 ogledov

Poslušala je kritike kupcev

Toyota yaris
1/7
Andrej Leban
Toyota yaris se odslej pri nas prodaja temeljito prenovljena in z drznejšim videzom. Kupce išče tudi z bolj targetiranimi opremskimi paketi, slovenski kupci pa po pričakovanjih tudi v prihodnje precej drugače od Zahodne Evrope.

Okoli 1.000 je novih sestavnih delov pri yarisu po medgeneracijski obnovi. Številka ni majhna, vidna pa je že od daleč. Morda najpomembnejši evropski model znamke je tako pridobil novo obliko prednjega dela z zdaj že značilno "X" silhueto, seveda so drugačna svetila, ki pa spredaj z LED dnevnimi lučmi svetijo šele pri dražjih opremah oziroma za doplačilo. 

Prenova se je več kot le dotaknila tudi notranjosti. Tovarna je namreč tako kot pri zunanjosti preučila pripombe medijev in kupcev ter trdo plastiko v veliki meri nadomestila z mehkejšimi oblogami, nov je volan, osrednja konzola je nekoliko dvignjena, ročica menjalnika ne deluje več kot lata, saj so jo konkretno skrajšali. Odvisno od opreme se razlikujejo tudi barve notranjosti, na sploh je mogoče avtomobil v koraku s splošnim trendom pri avtomobilih ukrojiti precej po svoji podobi.

Izkušnja vožnje se je baje precej izboljšala, saj so dodali konkretno plast izolacije za udušitev zunanjega hrupa. Bolj toga karoserija in drugačni blažilniki naj prispevali k manj vibracijam med vožnjo. Več bo povedal konkreten test avtomobila.

Preizkušena motorizacija

Pri motorjih bistvenih sprememb ni, na razpolago ostajajo štirje, le da so bili še nekoliko dodelani za nižjo porabo. Glavnino slovenskih kupcev naj bi še naprej posegalo po 1,33 bencinskem motorju, manj po litrskem. 1,4-litrskih dizlov v Sloveniji že sedaj prodajo le peščico, na voljo je še hibrid, ki v Evropi dosega kar tretjino vse prodaje, pri nas pa tudi poslej računajo le na okoli osem odstotkov. "Po eni strani opažamo, da slovenski kupci še vedno niso dovolj seznanjeni s hibridno tehnologijo, saj denimo v salonih sprašujejo, kje se pa tak avto polni, po drugi strani tudi ni kakšnih konkretnih spodbud države do uvajanja avtomobilov z nižjimi emisijami, zato je cenovni razkorak med klasičnim bencinarjem še vedno velik," pravijo predstavniki znamke.

Toyota yaris | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Pri hibridu je sicer novost ta, da se vizualno skoraj ne loči več od običajnih izvedenk, izboljšave pogona pa so na testih prinesle znižanje porabe na 3,3 litra/100 km, kar ustreza le še 75 gramom CO2/km. 

Za okoli 12.000 evrov spodoben paket

Osnovna oprema luna (10.600 evrov za 1,0 motor, s 3 vrati je 400 evrov cenejši) prinaša bistvene elemente, kot so klimatska naprava, potovalni računalnik, nekaj elektrike ... Naslednja paketa sta stella in sol, ki naj bi bila v kombinaciji z 1,33 motorjem tudi najbolj prodajana. Prvi prinaša drugo generacijo zmogljivega infotainment sistema Touch&Go, vključno z vzvratno kamero in možnostjo preslikave vsebin pametnega telefona na sedmpalčni zaslon. Sol dodatno pozna lita platišča, boljše žaromete in tempomat. Stella z 1,33 motorjem in petimi vrati stane 11.850 evrov, sol pa 12.150, ti dve ceni sta verjetno tudi najbolj zanimivi za kupce.

Od tu dalje imajo zahtevnejše stranke na voljo še paketa lounge in sport. Prvi (od 12.150 evrov za 1,0 motor) je namenjen tistim, ki bolj cenijo eleganco, pozna pa denimo avtomatsko klimo, LED zadnje luči, sredinski naslon, notranjost je z dodatki bež oblog ... Za bolj aktivno naravnane mlajše ženske in moške pa je tu paket sport (od 13.000 evrov za 1,33 motor), ki daje poudarek na vizualni všečnosti z rdečim športnim oblazinjenjem, je pa potrebno še dodatno plačati za avtomatsko klimo ali LED luči, ki prideta s paketom sport plus. Dizel s petvratno opremo luna stane najmanj 13.250 evrov.

Komentarjev 1
  • speris 15:28 18.september 2014.

    "Kupce išče tudi z bolj targetiranimi opremskimi paketi,"jebote koja zlovenscina