Slovenija
30 ogledov

V bitko proti Telekomu gre 35 državljanov

Telekom Slovenije Saša Despot
Po telefonu in preko elektronske pošte se je za tožbo zoper Telekom zaradi vsiljene naročnine na ISDN zanimalo okoli sto ljudi, koliko se jih je za to dejansko odločilo, ne vemo, pravijo na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS).

Z ljubljanskega okrajnega sodišča so nam sporočili, da je bilo zoper državnega operaterja v zvezi s priključkom ISDN vloženih 35 tožb.

Upravno sodišče je ugotovilo, da so bili potrošniki nesporno oškodovani za znesek 105,2 evra – vanj je vključena priključnina in ostali obvezni stroški ob vzpostavitvi priključka. Izračun ZPS na podlagi razlike v ceni med analognim in priključkom ISDN je pokazal, da je bilo dejanskih odvečnih stroškov v času med 1. decembrom 2002 in 30. septembrom 2005 še za okoli 80 evrov več.

Omogočali hitri internet, a pod pogojem …

Uporabniki, ki so želeli imeti hiter ADSL internetni priključek, so morali na zahtevo Telekoma naročiti tudi priključek ISDN, čeprav ga večina ni potrebovala. Zahtevo so pri našem največjem operaterju utemeljevali s pojasnilom, da gre za tehnične razloge. Izkazalo se je, da je Telekom uporabnike zavajal.

Po nekaterih interpretacijah je zastaralni rok za vložitev tožbe potekel konec aprila.

"Pri zastaranju ne gre za absolutno kategorijo, pač pa se o njem na podlagi predstavljenih okoliščin odloči sodnik, če dobi pritožbo ene od strank. V tem primeru, ko je na koncu postalo jasno, da Telekom Slovenije zavlačuje z vračilom vsaj nespornega dela odškodnine, je pričakovati, da se bodo tudi pri zastaranju skušali sklicevati na najkrajši možen rok – ni pa rečeno, da jim bo to tudi uspelo," poudarja Boštjan Okorn z ZPS.

Telekom jo bo kot kaže odnesel le z nekaj praskami

Na Telekomu so prepričani, da je odločitev upravnega sodišča pravno zmotna, zato so na vrhovno sodišče vložili zahtevo za revizijo postopka. Ker po njihovem mnenju postopek še ni končan, v tej zadevi nočejo sklepati ne izvensodnih ne kakršnih koli drugih dogovorov. 

Državnemu operaterju se bo kot kaže uspelo iz zgodbe o namernem zavajanju potrošnikov izviti z minimalno škodo.

"To je slab signal za podobne procese v prihodnosti, saj je očitno pri nas potrošnike mogoče prinašati naokrog, pa zaradi tega nihče ne odgovarja. Žal se tudi s tem kaže mačehovski odnos države do potrošnikov, na katerega pri ZPS opozarjamo že nekaj let in tega nikakor ne moremo razumeti. Navsezadnje smo na koncu nekje prav vsi potrošniki in zaradi takšnega odnosa smo zaščiteni bistveno manj kot so standardi v razvitih državah," je kritičen Okorn.

david.jug@zurnal24.si

Vsebine s področja dela in prava tudi na forumih med.over.net.

Komentarjev 4
  • bojovi 11:28 02.junij 2015.

    Mi imamo Siol, se pravi Telekom Slovenije in samo da dobim službo, jim pomaham tem oderuhom, izsiljevalcem v slovo in grem kamorkoli samo tukaj ne.

  • Gr8_1 19:02 01.junij 2015.

    Ma ne, državno podjetje je zavajalo in goljufalo državljane?? Ma ne verjamem. In, da so škodovali T-2 ju. Ma kaki..

  • antitrust 17:21 01.junij 2015.

    ,,Praske,, so znane le slovencem. Drugje gre bolj na nož.