Avto
6 ogledov

Videli bomo skozi tovornjake

Tovornjak Shutterstock
Si pogosto zaželite, da bi med vožnjo za tovornjakom ali kakšnim drugim velikim vozilom lahko videli, kaj je pred njim? Pred kratkim so predstavili tehnologijo, ki to omogoča.

Portugalski strokovnjaki z univerze v Portu so razvili sistem See-Through. Kot že ime pove, sistem omogoča "vid" skozi vozila pred seboj. V resnici gre za princip sodelovanja obeh vozil. Voznik zadaj na HUD  zaslonu pred seboj vidi sliko s perspektive voznika pred seboj. To omogoča kamera, ki jo ima prednje vozilo na svojem vetrobranskem steklu, sliko pa nato pošilja še v vozila za seboj.

Programska oprema v sledilnem vozilu samodejno prepozna, ali ima vozilo pred njim takšno zmožnost in se nato "priklopi" na prenos slike. 

Prehitevanje bo lažje, a ...

Tehnologija zveni zelo obetavno, saj bodo vozila, ki bodo komunicirala med seboj, po napovedih v nekaj letih stvarnost. Tako bi se voznik zadaj lažje in predvsem varneje odločil, kdaj prehiteti počasno vozilo pred seboj.

Vseeno pa ima v tej fazi razvoja See-Through sistem še veliko pomanjkljivost v obliki zamika slike za 200 milisekund. To pomeni, da voznik zadaj vidi stanje na cesti pred tovornjakom s konkretno zakasnitvijo, a pri hitrosti 90 km/h to pomeni, da bi bil denimo avtomobil z nasprotne smeri v resnici že deset metrov bližje kot kaže slika.

Po poročanju spletne strani Newsscientist.com prav zato avstrijski profesor z dunajske Univerze za tehnologijo Hannes Kaufmann opozarja na previdnost pri uvajanju takšnih tehnologij: "Gotovo je dobra ideja, da s takšnimi tehnologijami vozniki lahko lažje ocenijo situacijo, a kaj če gre kaj narobe in denimo prenos podatkov 'zamrzne'?"

Komentarjev 2
  • Oxxo 12:34 27.oktober 2013.

    Saj je lepo napisano 200 milisekund... to je v običajnem življenju nič, na cesti pri visokih hitrostih pa lahko pomeni življenje ali smrt.

  • Igor Đukanović 10:24 27.oktober 2013.

    Ne razumem najbolje za kakšno tehnologijo gre. Kako zakasnitev? Ali potuje slika preko satelita, ali kaj? (Glede možnosti okvar mi je veliko bolj razumljivo. Le te sistematično podcenjujemo.)