Avto
14 ogledov

Dan D za Volkswagen

Volkswagen EPA
Volkswagen mora danes uradno predstaviti načrt, kako bo odpravil napako glede spornega zavajanja emisijskih testov pri svojem najbolj popularnem dizelskem motorju. Vpoklic od januarja naprej. Krivdo bo očitno naprtena le peščici inženirjev, čeprav sociolog meni, da je za protizakonito početje vedelo veliko ljudi.

Danes se izteče rok, ki so ga nemški regulatorji dali upravi koncerna Volkswagen, da predstavi ukrepe, s katerimi bo spravil emisije v zakonske meje in odpravil sporno programsko kodo na kar 11 milijona vozil po vsem svetu, od tega več kot osem milijonov v Evropi. 

Novi predsednik uprave koncerna Volkswagen Matthias Müller je za Frankfurter Allgemeine Zeitung povedal, da bodo pričeli z vpoklicem prizadetih avtomobilov z januarjem, "če bo šlo vse po načrtih." Vpoklic naj bi bil zaključen do konca 2016.

80 milijard težka napaka

Po ocenah Reutersa naj bi celotni vpoklic koncern stal zajetnih 80 milijard evrov (znameniti slovenski TEŠ 6 je ocenjen na 1,5 milijarde evrov), zato so v družbi po besedah Müllerja že ustavili vse nenujne investicije, da bi si s tem zagotovili dovoljšna sredstva. Müller je sicer prepričan, da si bo VW opomogel in si znova pridobil zaupanje kupcev. 

Lojalnost družbi pomembnejša od etične drže

Müller je glede tega, kdo je odgovoren za to, da se je sporna programska koda znašla v enem ključnih koncernskih motorjev tipa EA 189, dejal, da je po njegovem v poneverjanje rezultatov uradnih laboratorijskih testov vključenih le nekaj zaposlenih, s čimer je med vrsticami tudi zavrnil možnost, da bi njegov sicer zelo pedantni predhodnik Martin Winterkorn, ki je moral zaradi škandala odstopiti, vedel za početje svojih inženirjev.

Vendar pa je za isti časnik neki sociologtakšno razumevanje škandala in prevračanja krivde na pešcico ljudi ostro zavrnil. Po njegovem ni mogoče, da ne bi za nelegalno početje vedela velika množica ljudi, vključno s takratnim vrhovnim šefom Winterkornom. "Verjetno pa so vsi vrhovni šefi poskrbel, da uradno o tem niso bili obveščeni."

Po mnenju Killa je torej velika lojalnost družbi tista, ki je pri obveščnih prevladala tudi v tem primeru. 

Delavcem se je opravičil

Müller se je sicer v četrtek tudi prvič odkrito obrnil za vse zaposlene v tovarni v Wolfsburgu, kjer je zaposlenih 60.000 ljudi, po vsem svetu pa skupno kar 600.000. V govoru se je opravičil za škandal in delavce opozoril, da so pred koncernom "turbulentni časi".

"Odkrit bom z vami - to se ne bo razpletlo brez bolečin," je dejal, a hkrati obljubil, da škandala ne bodo reševali na plečih delavcev. Vodstvo je že namignilo, da v prihodnje niti za delavce niti za vodilne ne bo bonusov na plače, vsaj zaenkrat pa ne nameravajo odpuščati. 

 

Dizelgate bo imel dolgoročne posledice

Analitiki opozarjajo, da bo imel Dizelgate škandal dolgoročne posledice na evropsko avtomobilsko industrijo, saj se na Stari celini polovica avtov proda z dizelskimi motorji, afera pa bo gotovo omajala zaupanje kupcev. Po drugi strani bo tudi EU bržkone precej zaostrila svoja stališča in zahtevala čimprejšnjo uveljavitev novih standardov za preizkus emisijske ustreznosti, čeprav se evropsko združenje proizvajalcev ACEA temu na vso moč upira in so pred dnevi celo priznali, da bodo imeli velike težave že z izpolnjevanjem prihajajočih zaostritev, napovedanih  za leto 2017.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.