Avto
15 ogledov

Volkswagen: Winterkorn zaradi dizlov odstopil!

Martin Winterkorn Profimedias
Martin Winterkorn je zaradi škandala s prirejanjem porabe in izpustov odstopil z mesta generalnega direktorja največjega svetovnega proizvajalca vozil Volkswagen. Medtem tudi v Nemčiji prve tožbe, težave koncerna pa lahko slabo vplivajo tudi na slovenske dobavitelje. Postaja jasno, da morda niso prizadeti le dvolitrski dizli, temveč tudi ...

Martin Winterkorn je odstopil. Odločitev dosedanjega 68-letnega generalnega direktorja koncerna Volkswagen, ki zaposluje kar 600.000 ljudi, je postala znana po srečanje petčlanskega izvršnega sveta koncerna Volkswagen, na katerem je sodeloval tudi Winterkorn. 

"Šokiran sem nad dogodki zadnjih dni. Še posebej sem prizadet, da se je nekaj tako obsežnega lahko zgodilo v Skupini Volkswagen. Kot generalni direktor prevzemam odgovornost za nepravilnosti ... in sem zato zaprosil nadzorni svet, da prekinem svojo funkcijo pri Skupini Volkswagen. To počnem v interesu družbe, čeprav sam o nepravilnostih nisem bil seznanjen. Volkswagen potrebuje svež začetek, tudi glede vodenja," je med drugim v odstopnem pismu zapisal Winterkorn, ki se je zdel še pred nekaj dnevi eden najbolj nedotakljivih mož v avto industriji, še posebej potem, ko je maja kot zmagovalec izšel iz spora z znamenitim Ferdinandom Piëchom.

Pripravljeni so priti zadevi do dna

Škandal Dieselgate je torej odnesel prvo in najpomembnejšo glavo, s tem pa lastniki tega podjetja v družinski lasti dajejo jasen signal, da so se afere, ko je na podlagi razkritja v ZDA Volkswagen priznal, da ima kar 11 milijonov vozil različnih znamk koncerna po vsem svetu vgrajenih posebno programsko opremo za zavajanje glede emisij izpušnih plinov, lotili nadvse resno.

Afera je sicer močno zamajala ugled največjega avtomobilskega koncerna na svetu, kar posebej izpostavlja tudi pet članov izvršnega sveta v skupni izjavi za javnost. Kot so zapisali, cenijo dosežke Winterkorna in tudi njegovo odločitev, da odstopi, prav tako so vzeli na znanje ugotovitev, da ni bil neposredno seznanjen z manipulacijami pri emisijah.

Že v petek naj bi na že pred časom napovedani seji nadzornega sveta, na katerem bi sicer morali prvotno le še formalno potrditi podaljšanje pogodbe za Winterkornov novi mandat na čelu VW-ja, govorili o imenih, ki bi lahko nasledila Winterkorna. V preteklih dneh se je največkrat omenjal sedanji šef znamke Porsche Matthias Müller.

Nadzorni svet je tudi sprejel odločitev, da sami vložijo vse potrebne prijave za začetek sodne preiskave glede malverzacij v podjetju in ob tem nudijo vso podporo tožilcem. Oblikovali bodo tudi posebni svet, ki bo vodil vse potrebne akcije za popravilo škode in povrnitev izgubljenega ugleda pri kupcih.  

 PREBERITE ŠE:

Kaj naj stori lastnik TDI motorja?

Ker uradno še ni znano, kateri modeli in na katerih trgih so prizadeti, lahko vsi lastniki VW-modelov s TDI motorjem zgolj čakajo na potek preiskave. Pri nemškem združenju Adac svojim članom svetujejo, naj bodo pozorni na uradna obvestila in naj se v primeru, če se izkaže, da je med prizadetimi lahko tudi njihovo vozilo, obrnejo na lokalnega uradnega serviserja.

Očrnjen slogan "made in Germany"

Afera je močno zatresla ugled celotne nemške industrije, ne le proizvajalcev avtomobilov. "Made in Germany odraža izvrstne proizvode," je poudaril prvi mož industrijskega združenja BDI Ulrich Grillo. "Stojim za nemško industrijo in za dobrim delom, opravljenim milijonkrat vsak dan," je dodal.

"Zloraba posebne programske opreme motorja - to enostavno ne gre," pa je dejal predsednik združenja nemških avtomobilskih proizvajalcev VDA Matthias Wissmann.

Vseeno je prepričan, da dizel ostaja nepogrešljiv v nemški in svetovni avtomobilski industriji in da nikakor ne gre posploševati zadeve v smeri, da goljufajo tudi ostali proizvajalci in dobavitelji.

Bulčeva obljublja, da bodo evropski državljani dobili čisto sliko

"V tem trenutku je komisija v neposrednem stiku z ameriškimi, kalifornijskimi agencijami in zbiramo podatke. Vsekakor je prezgodaj, da bi se v tem trenutku odzvali, smo pa ves čas v aktivni vlogi in v neposredni povezavi tako z nemškimi administrativnimi organi kot z organi ZDA," je povedala komisarka za transport Violeta Bulc v svojem prvem uradnem odzivu na afero.

Hkrati je poudarila, da imajo prebivalci Evrope "polno zagotovilo, da se bo ta izziv razčistil do konca."

Težave VW-ja so lahko tudi težave Slovencev

Direktor Slovenskega avtomobilskega grozda Dušan Bušen opozarja, da je prodaja slovenskih avtomobilskih dobaviteljev nemški skupini Volkswagen lani dosegla 700 milijonov evrov, kar je skoraj petina vse prodaje avtomobilski industriji. Kakšne razsežnosti bo dobila afera in kakšne posledice bi lahko utrpeli slovenski dobavitelji, pa je še težko napovedati, je povedal. Bušen ne izključuje možnosti, da je škandal v ZDA izbruhnil zaradi spopada med naftnimi lobiji.

TDI motor | Avtor: Profimedias Profimedias
V Nemčiji so se pričeli prvi pravni postopki proti Volkswagnu, tako je državno tožilstvo sprožilo predhodno kazensko preiskavo, pri čemer so v ospredju dejanja odgovornih oseb v podjetju. Tožbe naj bi ločeno vložilo tudi več državljanov, prepričanih, da je VW goljufal glede oglaševane porabe in izpustov. 

Tudi 1,6 TDI je vprašljiv, 3,0 TDI pa gre pod drobnogled

Trenutno še ni uradnega podatka, kateri modeli Volkswagna, Audija, Škode in Seata so prizadeti. Pri VW so priznali le, da gre le za motor tipa EA 189, ki pa ga pri različnih znamkah poznajo tako v 1,6- kot 2.0-litrski različici z razponom moči od 81 do 135 kW.

Gre za daleč najbolj popularen koncernski motor, pri znamki Volkswagen ga denimo ne vgrajujejo le v malega upa, pola in v največja phaetona in touareqa. Pri Audiju so ga vgrajevali v modele A1, A3, A4 in tudi A6, ter v terenske modele Q.

Pri Škodi tega motorja niso vgrajevali le v fabio in citigo, pri Seatu ga imajo vsi modeli nad ibizo. Povprečna poraba modelov s tem vgrajenim motorjem je po navedbah VW-ja komaj 4,1 litra. Šlo naj bi za avtomobile, izdelane po letu 2008, a ki še niso ustrezali najnovejšemu standardu euro 6, poroča Tages Speigel. 

Ameriška okoljevarstvena agencija Epa pa je napovedala, da bo vzela pod drobnogled tudi večji šestvaljni 3,0-litrski V6 motor, ki ga VW uporablja za večje modele.

Po tretjinskem padcu delnice za zdaj otipale dno

Delnice VW-ja so se med današnjim trgovanjem vendarle stabilizirali pri ceni okoli 109 evrov, potem ko so v treh trgovalnih dneh izgubile kar tretjino svoje vrednosti. Povedano drugače, skupaj je VW po treh dneh vreden kar 23 milijard evrov manj.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.