Avto
670 ogledov

T6 kombi ima serijsko vgrajeno zaupanje

VW transporter T6
1/16
Andrej Leban
Volkswagen transporter v šesti generaciji in 65 let kasneje svoj osnovni posel še vedno opravlja izvrstno.

T6 je eden tistih vozil, ki imajo najširšo paleto različnih uporabnosti - z njim se lahko tovori cement ali v luksuznih različicah spremljevalno osebje predsednika Putina, nekje vmes pa denimo razširjena družina ali kopica potnikov z veliko opreme za športne dejavnosti. Primeren je za dolge proge in po zaslugi štirikolesnega pogona za prebijanje po slabo prevoznih predelih sveta, zelo cenjen je tudi med kamperisti. Kot vsak sodobni kombi tudi zanj velja, da je izjemno praktičen, ko gre za prostor, in udoben, ko ga poženemo po cesti.

Odvisno od osnovnega namena se spreminjajo tudi imena, ki spremljajo T6 - multivan, caravelle, california in transporter (slednji kot potniški in furgon). Mene je zanimalo predvsem, zakaj se T6 hvali z nazivom mednarodni dostavnik leta 2016, tako na evropskem kot slovenskem nivoju.

To mi je poskušal dokazati kombi  transporter, torej najbolj “delavska” različica modela. Testni avto je imel vgrajen 110-kilovatni dizel, posebnosti pa sta bili dolga medosna razdalja, s katero je avto krepko presegel pet metrov skupne dolžine, in štirikolesni pogon. Namesto sopotnikovega sedeža je bila umeščena klop z dvema sediščema, tako da je bilo v avtu prostora za devet potnikov, še vedno pa je za tretjo vrsto ostala ogromna praznina, namenjena prtljagi. 

Znova poudarjam, da je šlo za najbolj robato standardno izvedenko potniškega T6 tipa “prevoz delovnega moštva z opremo vred na teren”.

To prinese v zakup, da sta sovoznikova sedeža nepremična, drsna stranska vrata so bila s standardni opremi le na eni strani in brez brez možnosti odpiranja stekla, izvedba notranje izdelave pa precej robata, kar se je na primer videlo tako v grobih (trdih) zaščitnih panelih, ki so le mestoma prekrivali kovino, kot v malih zatičih za fiksacijo stekel, za katere je bolje, da jih ne opazi kakšna zbirateljska otroška ročica, saj zlahka smuknejo iz ležišča. V redu, delovno pač! 

Osnovna oprema za nepismene?

Vseeno sem malce več pričakoval glede skrbi za voznika. Ne rečem, delovni prostor je pregleden in povsem spodoben, volan v usnjeni izvedbi ugaja, kvaliteta materialov obljublja dolgoživost, ročica menjalnika je izvrstno locirana in tekoča, ročna klimatska naprava, ki omogoča ločeno nastavljanje temperature in moči ventilatorja za zadnji del, zares hitra …

Zmotile pa so me malenkosti, ki jih standardna oprema (ne) pozna: ali je vsaj osnovni potovalni računalnik, ki bi mi znal meriti porabo, leta 2016 res še prevelik luksuz? Kam naj varno odložim nek dokument v A4 mapi? Kje je kakšen trik, kot ga denimo pozna renault traffic, da se vmesni sedež lahko prelevi v pisalno mizo …?

Ko je prišel čas za vožnjo, mi je T6 zaprl usta

110 kilovatni dizel je zimzelena izbira, saj poleg zajetne moči nudi zelo vrtljiv navor, ki je docela na razpolago takoj, ko igla merilnika preseže 1.500 vrtljajev. Je zmerno tih in ekonomičen, o čemer priča (ročno) izmerjena poraba 9,2 litra na 100 km. 

Potem so tu še tovorne zmogljivosti. Obe vrsti zadnjih dveh sedežev je moč odstranjevati, kar je sicer sila težaven postopek, pri katerem se zlahka poškoduje podlaga ali nategne kakšna kita, a v zameno to zelo razširi uporabnost transporterja. Prostora je lahko skupaj vse do 6,7 kubičnih metrov, že brez tretje vrste sedežev pa se lahko tam zadaj spi, naloži več koles ali kajakov, in kar je še podobne opreme.

Testnik je imel največjo dovoljeno maso povečano na kar 3,2 tone, kar je že skoraj v domeni izpita C kategorije, je pa to na cesti opazno po nekoliko trdi vožnji prek lukenj. Da zadrege ne bi smelo biti ne na mokri ne na slabše utrjeni podlagi, je odgovoren 4motion pogon, ki je še vedno velika redkost med kombiji tega velikostnega razreda in zato lahko dodaten plus za tistega, ki zahteva nadpovprečno sposobnega transportnika.

Prek treh metrov dolga medosna razdalja seveda pomeni dodaten izziv za manevriranje, tudi obračalni krog je za dva metra večji od standardne različice (13,2 metra). Vsaj parkirni senzorji, če ne že kar kamera, pa sta na spisku obvezne dodatne opreme. Če je med ovinki in vogali podaljšani T6 okoren, prek neravnin pa se rad strese, se dobro znajde na avtocesti, kjer mirno pušča za seboj kilometer za kilometrom.

Premiere gospodarskih vozil so veliko redkejše kot pa osebnih, zato je možnost za naziv najboljšega v nekem letu veliko večja. A transporter si je naslov brez dvoma zaslužil. Glede na primerljive različice konkurence je cena za zelo golega transporterja višja, a v zameno transporter oddaja od sebe nek težko opisljiv občutek takojšnjega zaupanja, da bo čez 20 let še vedno vozil po cesti in opravljal svoje naloge, pa če bodo še tako zahtevne. Pri transportnih vozilih pa to na dolgi rok za lastnike največ šteje.

Podatki o vozilu (VW transporter kombi 2,0 TDI 4motion dolga medosna razdalja)

Motor: 1.968 cc, 110 kW (150 KM), 340 Nm od 1.500 vrt./min.
Zmogljivosti: 179 km/h, 12,2 sek 0-100 km/h
Poraba: 9,2 l/100 km, 169 g CO2/km
Zunanje mere v mm: 5.304 x 1.904 x 1.970
Najvišja dovoljena masa: do 3.200 kilogramov
Nosilnost: do 1.300 kg
Prostornina prtljažnika: 6,7 m3
Cena: od 35.705 €

Plusi: vožnja, pogon, uporabnost, občutek dolgotrajnosti

Minusi: stiskaštvo tudi pri najbolj osnovnih pripomočkih

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.