Avto
2014 ogledov

Vsi novi motoristi odslej obvezno na tečaj!

Tečaj varne vožnje AMZS
Vsi tisti, ki bodo naredili izpit za motor (kategorija A ali A2), bodo morali odslej obvezno opraviti tudi program dodatnega usposabljanja voznikov začetnikov, četudi so podoben program že opravili za avto (kategorija B).

Poročali smo že o dolgo pričakovani prenovi zakona o voznikih, ki ga je vlada poslala v sprejem v DZ in sicer po rednem postopku. Med drugim spremembe določajo, da stara "roza" vozniška dovoljenja veljajo vse do leta 2023, kar je precej dlje od dosedanjega roka, ki naj bi se iztekel že leta 2018. 

Med pomembnimi novostmi zakona pa je tudi področje varnosti voznikov motornih koles kot ene najbolj izpostavljenih kategorij v prometu. Spomnimo, iz spomladanskega osnutka zakona so predlogi po spremembah na tem področju nerazumljivo izpadli, sedaj pa so vendarle vključene. Stroka je dolga leta opozarjala na pomankljivo praktično znanje motoristov, ki se v času nekajurnih obveznih praktičnih vaj med pripravo na izpitno vožnjo ne morejo soočiti z nevarnimi situacijami, ki jih čakajo v realnosti na cestah. 

Analize so tako dokazale, da motoristi delajo številne napake v prometu, ki nikakor niso povezane zgolj z neprilagojeno hitrostjo. Po opravljenem izpitu ne znajo niti pravilno zavirati v sili (z obema zavorama), niti nadzirati motorja pri vožnji skozi ovinke, težave jim povzroča celo počasna vožnja. 

Posledica so številni mrtvi in hudo poškodani vozniki motornih koles, ki so precenjevali svoje sposobnosti in niso pravi čas prepoznali nevarnosti, tudi v primerih, ko so nesrečo povzročili drugi udeleženci. 

Odslej obvezno vaje na motorju

Pripravi na takšne nevarne situacije v varnem okolju poligonov bo odslej namenjeno usposabljanje za motoriste začetnike. Spremembe zakona tako določajo, da obvezno usposabljanje novopečenih motoristov v varni vožnji čaka vsakogar, ne glede na to, če je usposabljanje že opravil za kategorijo B. To so za zurnal24.si potrdili tudi na ministstvu za infrastrukturo.

Doslej je namreč veljalo, da so kandidati, ki so opravili izpita za obe kategoriji, lahko izbirali, po katerem programu bi se radi še dodatno usposabljali, pri čemer jih je po naših informacijah velika večina izbrala program za B. Programa za A/A2 so se udeleževali torej le tisti, ki pred tem še niso bili na tečaju za avto.

Obrazložitev novosti v zakonu pravi takole: "Določeno je, da morajo vsi vozniki začetniki opraviti program dodatnega usposabljanja voznikov začetnikov, ki je sestavljeno iz dveh sklopov, in sicer vadbe varne vožnje ter skupinskih delavnic o varnosti cestnega prometa in psihosocialnih odnosih med udeleženci cestnega prometa. Programa dodatnega usposabljanja se lahko voznik začetnik udeleži po najmanj šestih mesecih od izdaje vozniškega dovoljenja, namesto po štirih, kot je to zdaj. Izkušnje izvajalcev programa dodatnega usposabljanja voznikov začetnikov kažejo, da je doba štirih mesecev izkušenj premalo oziroma da imajo začetniki z več izkušnjami tudi več koristi od opravljenega programa dodatnega usposabljanja ..." 

"Voznik začetnik, ki bo imel vozniško dovoljenje za kategorijo A2 ali A in B, bo moral opraviti program dodatnega usposabljanja za kategorijo A2 ali A in program dodatnega usposabljanja za kategorijo B."

Nič več čez mejo!

Novosti v zakonu o voznikih je še nekaj. Agencija za varnost v prometu (AVP) je dobila nova pooblastila glede nadzora nad goljufivimi šolami vožnjami in organizacijami, ki opravljajo dodatna usposabljanja, uvaja se centralni register vozniških dovoljenj, ki bo omogočil hitrejše postopke različnih inštitucij, natančneje so opredeljeni nekateri postopki glede odvzema in ponovne pridobitve vozniškega dovoljenja ... 

V predlogu zapisana novost, ki utegne v parlamentarnem procesu in med organizacijami nasploh povzročiti še kar nekaj razburjenja, pa je tudi, da se vsi programi usposabljanja za voznike začetnike, dodatnega usposabljanja za varno vožnjo in usposabljanja izvajalcev dodatnih usposabljanj lahko izvajajo le še v Slovenijii.

Kar nekaj organizacij je namreč v preteklosti programe iz različnih vzrokov, tudi zaradi moderne infrastrukture izvajalo v tujini, največ v Avstriji. To pa je hkrati odpiralo tudi možnosti lažjih malverzacij zaradi omejenih možnosti nadzora slovenskih organov. AVP je že v preteklih dveh letih zelo omejil možnost izvajanja programov v tujini, saj z redkimi izjemami ni več podaljševal potečenih dovoljenj organizacijam, ki so kandidate vozile izven Slovenije.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 18
  • uni65 21:39 30.september 2016.

    Kdo pa te bo kaj naučil v avto šoli , poglej kdo so inštruktorji , mladi šoferji ki so napiflani z teorijo prakse pa itak nobene .Pa niso oni krivi ampak zakon ki jim dovoli opravjati delo INŠTRUKTORJA

  • uni65 21:30 30.september 2016.

    Za vozniško dovolenje se da kar lep kupček denarja,za nabiranje prakse oziroma dodatnega izobraževanja pa naj bi poskrbele in tudi plačale organizacije ki bodo potegnile največ koristi iz dodatnega izobraževaja.Ja za pijančke pa nabit crene

  • Avatar Džoser
    Džoser 11:29 30.september 2016.

    Priporočam,da je usposabljanje motoristov obvezno za vse ne samo za nove motoriste.