• Sre 16 do 22 °C
  • Čet 12 do 17 °C
  • Pet 13 do 18 °C
več na vreme.net

Namig dneva

0 komentarjev

Za hitro celjenje ran

Pri nekaterih hobijih in v nekaterih poklicih so opekline in ranice neizbežne. Za njihovo hitro celjenje morate poskrbeti tudi s to prehrano.

A. Š. / Ljubljana

Za hitro celjenje ran so nujno potrebne beljakovine. Najdemo jih v živilih živalskega izvora, kot so meso, mlečni izdelki in jajca, veliko jih je v stročnicah in oreščkih. Vegetarijanci nadomestijo veliko beljakovin z izdelki iz soje.

Ne pozabite na vitamine

Za hitro celjenje ran potrebujemo dovolj vitamina A, ki spodbuja mehanizme, ki v koži spodbujajo rast.

Veliko vitamina A vsebujejo telečja jetra, kuhan korenček in špinača. Najdemo ga denimo v paradižniku, v brokoliju in rdeči papriki.

 
Za tvorbo kolagena in za pavilno delovanje imunskega sistema je nepogrešljiv vitamin C. Za tkivo je tudi dober antioksidant.  Ogromno vitamina C najdemo v papriki, predvsem v temno zeleni. Veliko ga zaužijemo s črnim robezom, kivijem, citrusi, brstičnim ohrovtom, špinačo, cvetačo, veliko ga ima denimo peteršilj.

Številne raziskave so sicer že potrdile učinkovitost aloe vere in centelle asiatice. Strokovnjaki s kliničnimi raziskavami že ugotavljajo pozitivne učinke katehinov iz zelenega čaja, kakavovih flavanolov, hidroksitirosola v olivnem olju in kurkume.

Vsebine, ki bi vas morda zanimale

Komentarjev (0)

Za oddajo komentarja morate biti prijavljeni!

Morda vas še zanima