Slovenija
23 ogledov

Za koliko bi prodali svoje osebne podatke?

TSU TSU
Nedavno je družbeno omrežje Tsu, ki svojim uporabniku plačuje za sodelovanje, proslavilo milijontega uporabnika.

Družbeno omrežje Tsu, ki deluje od konca oktobra, se opisuje kot "brezplačno omrežje in plačilna platforma, ki deli tudi do 90 odstotkov prihodkov s svojimi uporabniki“. Tako kot pri ostalih družbenih omrežjih uporabniki svoje statuse, fotografije in videoposnetke delijo s svojimi prijatelji.

Za razliko od večine preostalih družbenih omrežji pa je za registracijo na Tsu potrebno povabilo. Širjenje tako poteka po nekakšnem piramidnem sistemu, ki nato vpliva tudi na deljenje prihodkov med uporabnike.

Neznansko hitro rast uporabnikov je mogoče pripisati prav nekakšnemu piramidalnemu sistemu. Po slabih dveh mesecih je na Tsu sodelovalo že milijon uporabnikov. Za primerjavo Facebook je milijon uporabnikov dosegel šele v petkrat daljšem času – desetih mesecih.

Zaslužek prek prijatelja ...

Družbeno omrežje Tsu, ki je privlačno prav zaradi monetizacije sodelovanja, od vseh prihodkov zadrži deset odstotkov, nato pa posameznik, ki je ustvaril priliv, dobi polovico tega denarja, tretjino pa tisti, ki je poskrbel, da se je omrežju sploh pridružil. Preostanek se deli po enakem ključu naprej. Uporabnik lahko denar porabi oziroma prenakaže šele, ko doseže vsoto stotih dolarjev.

Cena za hiter zaslužek? Vaši podatki

Kot pravi ekonomsko načelo, da ni zastonjskega kosila, tudi plačila brez razloga ni. Jasmina Mešić iz organizacije SI-CERT, kjer vodijo program Varni na internetu, pravi, da primeri "zaslužka na hitro brez dela na spletu" niso nekaj novega, noben primer iz bližnje preteklosti pa se za večino uporabnikov ni nikoli dobro obnesel. "Večina takih shem namreč temelji na zakonsko prepovedani piramidni shemi, sledi le te pa je najti tudi v omrežju Tsu, čeprav to na spletni strani zanikajo."

Mešićeva pojasnjuje, da glede Tsu zaenkrat še nihče izmed uporabnikov ni naslovil nanje vprašanj ali prijavil zlorabe glede Tsu omrežja, a je mogoče najti že kar nekaj odzivov uporabnikov, da je praktično nemogoče karkoli zaslužiti, brez da bi v omrežje vabil druge uporabnike: "Koliko pa so nekomu osebni podatki dragoceni in ali jih je pripravljen prodati za nekaj evrov, pa se mora vprašati vsak zase."

Komentarjev 4
  • Avatar čavez
    čavez 13:53 03.december 2014.

    Za koliko bi prodali svoje osebne podatke? Za avionsko karto iz te Slovenije

  • FaceOnThePlace 10:34 03.december 2014.

    Za vabilo enostavno klikni povezavo: https://www.tsu.co/Kioosk_Bodystore In ste notri ;)

  • belizajcek 09:57 03.december 2014.

    www.tsu.co je pa stran