Svet
16 ogledov

Za nesrečo kriva napaka pilota

Nesreča letala v Rusiji EPA
Preiskovalci nesreče menijo, da "posadka ni ravnala v skladu s standardi za pristajanje". Letalo je tla zadelo s 450 km/h.

Ruski letalski preiskovalci so danes namignili, da je bila za nedeljsko strmoglavljenje potniškega letala, v katerem je življenje izgubilo vseh 50 ljudi na krovu, po vsej verjetnosti kriva napaka pilota. Letalo družbe Tatarstan Airlines je strmoglavilo med poskusom pristanka na letališču v Kazanu.

Boeing 737 je v nedeljo treščil ob tla in zgorel na letališču, ki je približno 720 kilometrov oddaljeno od Moskve, kjer je letalo vzletelo.

"Glede na predhodne informacije iz črne skrinjice je mogoče sklepati, da je bilo strmoglavljenje posledica nepravilnega ravnanja posadke v nenormalnih situacijah," je za rusko tiskovno agencijo Interfax povedal neimenovan vir blizu preiskave.

Zakaj ni pristal že prvič?

Letalo je strmoglavilo, potem ko se pilot ni odločil za pristanek v prvem poskusu in je iz neznanih razlogov obrnil letalo, ki je nato v drugem poskusu pristanka strmoglavilo. Ruske letalske oblasti, ki preiskujejo nesrečo, domnevajo, da je bila za nesrečo verjetno kriva napaka pilota in ne tehnične težave. Ocenile so, da "posadka ni ravnala v skladu s standardi za pristajanje".

"Ko je doseglo višino 700 metrov, je letalo začelo strmo padati, tla pa je zadelo z visoko hitrostjo nad 450 kilometri na uro," so sporočili iz zvezne letalske komisije in dodali, da ni znakov, da je prišlo do tehničnih napak.

V nesreči je življenje izgubilo vseh 44 potnikov in šest članov posadke. Med žrtvami je bil tudi Irek Minihanov, sin predsednika avtonomne ruske republike Tatarstan Rustama Minihanova. Življenje sta izgubili tudi državljanki Velike Britanije in Ukrajine. Vsi ostali potniki naj bi bili ruski državljani, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Letalo večkrat popravljano

Boeing 737 v lasti Tatarstan Airlines je bil star 23 let in je imel v tem času sedem različnih lastnikov. Letalo je bilo deležno temeljitih popravil po trdem pristanku v Braziliji leta 2001. V incidentu med pristajanjem v mestu Belo Horizonte, ki ni terjal žrtev, se je med drugim zlomil del podvozja, prišlo pa še je do več drugih poškodb.

Komentarjev 1
  • Oxxo 16:34 20.november 2013.

    Ob podobnih nesrečah na zahodu je poročilo izdano veliko kasneje in po temeljitem pregledu strmoglavljenega letala. Rusi pa pogledajo skrinjici in je ugotovitev na dlani...Čudi me, kako je enkrat že tako močno poškodovano letalo še lahko v zraku... <br ...prikaži več />Že pri avtomobilu vemo, da po poškodbi nikoli več ni (in ne more biti) tak, kot je bil pred nesrečo...