Avto
41 ogledov

Zato ima Winterkorn vedno izvijač v žepu

Martin Winterkorn Profimedias
Pred enim tednom ga verjetno ni bilo človeka, ki bi napovedal, da bo Martin Winterkorn danes že nekdanji prvi mož Volkswagna. Ali je mogoče,da človek, ki je bil tako obseden z natančnostjo, da so mu dali vzdevek Gospod Kvaliteta, res ni vedel za malverzacije z izpuhi? No, vsaj za penzijo si je dobro postlal.

68-letni Martin Winterkorn je po silovitem pritisku, ki se je nadenj zvalil po razkritju v ZDA minuli petek, da je VW s posebno rpogramsko opremo v avtih skušal prelisičiti testne cikle glede porabe in izpuhov, včeraj odstopil z mesta generalnega direktorja koncerna Volkswagen.

A ob sestopu tako on kot upravni svet trdita, da Winterkorn ni vedel za goljufije in da odstopa, ker prevzema objektivno odgovornost. Nemški mediji pa razglabljajo, v kolikšni meri gre to verjeti. 

Nikoli mu ni nič ušlo

Kot mlad inženir se je kalil pri Boschu, nato pa je bil pri znamki Audi, pri kateri je bil sprva zadolžen za nadzor kakovosti, v skupaj 21 letih splezal po lestvici vse do vrha. Kakovost je bila sestavni del njegovega DNK, tudi ko je postal šef znamke Volkswagen in končno celotnega koncerna, v katerega je danes združenih 12 različnih znamk.

Winterkorn pribor

S tehnologijo obsedeni Winterkorn je postal znan po tem, da je redno nadziral kakovost ne le vozil koncerna, temveč tudi konkurence. Vedno je imel pri sebi t. i. Winterkorn pribor - vžigalnik, žebelj in več različnih izvijačec. Pred leti je tako pred kamerami okrcal svoje inženirje, ko je na enem od avtosalonov podrobno "vohljal" po notranjosti hyundaija i30 in ugotovil, da so Korejci veliko boljše izvedli nastavljanje volanskega obroča kot so to sami naredili pri golfu.

Da ni vedel? 

Volkswagen je kljub svoji enormni velikosti še vedno zelo piramidalno zgrajen koncern, kjer bistvene odločitve sprejema oziroma jih potrjuje ozek krog ljudi. Winterkorn je bil še posebej znan kot šef, ki želi biti o vsem podrobno informiran.

Martin Winterkorn | Avtor: EPA EPA
Zato se poraja veliko dvoma o tem, da Winterkorn ni bil seznanjen s tem, da kar 11 milijonov vozil z najbolj priljubljenim motorjem koncerna vozi po cestah sveta s posebno programsko kodo, namenjeno zavajanju.

Vsekakor pa se Winterkorn poslavlja v stilu. Po pisanju Wall Street Journala se mu obeta 60 milijonov evrov težka "nagrada", do konca življenja pa bo lahko uporabljal koncernski avtomobil, če se bo le pri 68 letih odločil za upokojitev. Doslej se je v sklad za svojo pokojnino že nateklo 28,6 milijona evrov sredstev. Winterkornova osnovna letna plača je bila sicer 1,5 milijona evrov, v kar pa niso vključeni številni bonusi in nagrade.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • Avatar Miro Per
    Miro Per 21:27 27.september 2015.

    Na detektor laži pa se hitro ugotovi a laže ali ne

  • Papaja Popi 16:20 25.september 2015.

    Če ni vedel za te lumparije je bebec in bi moral že zaradi tega oditi.Če pa je vedel bi pa sploh moral že prej oditi.