Zdravje > Otrok

Zato je umazanija dobra

Umazan otrok Profimedias
Stik z umazanijo v zgodnjih letih krepi imunski sistem.

Če menite, da je sterilna čistoča pomembna za zdravje vaših otrok, se očitno motite. Vsaj tako menijo nekateri strokovnjaki, ki pravijo, da s takšnim obvarovanjem otrok, naredite več škode kot koristi. John Gilbert and Rob Knight, znanstvenika s področja mikrobiologije, sta celo napisala knjigo z naslovom "Umazanija je dobra."

Znanstvenika zagovarjata hipotezo, da je izpostavljenost mikrobom in mikroorganizmom v otroštvu dejansko zdrava, saj tako lažje razvijemo naš imunski sistem

Umazan otrok | Avtor: Profimedias Profimedias
Kot pojasnjuje soavtorica knjige in avtorica znanstvenih člankov v častniku New York Times, Sandra Blakeslee, je pri otrocih, ki se igrajo v blatu in družijo z živalmi, manjša verjetnost, da bodo zboleli za astmo, diabetesom ali senenim nahodom. Brez zgodnje izpostavljenosti umazaniji in mikrobom, se namreč organizem ne more naučiti nadzora nad vsakodnevnimi vsiljivci, kot sta na primer hišni in cvetni prah.

Pretiravali s čistočo

Kot navaja avtor knjige, so ljudje v zadnjih 150 letih, od odkritja, da mikrobi povzočajo bolezni, naredili prav vse za zaščito telesa pred vsemi vrstami gliv, virusov in bakterij. Zaradi pretirane higienska prakse, kot sta prekuhavanje vode in pasterizacija mleka, da o modernih sredstvih za razkuževanje sploh ne govorimo, največje posledice nosijo prav otroci.

Amiši ne poznajo astme

Dokaz za to je tudi študija objavljena v znanstveni publikaciji  "The New England Journal of Medicine". V njej so primerjali imunski sistem otrok amišev, ki odraščajo na majhnih enodružinskih farmah in njim genetsko podobnim hutreritom, ki v nasprotju z amiši, živijo na velikih, industrializiranih kmetijah. Ugotovili so, da je med amiši, ki sicer živijo v prašnem okolju z veliko mikrobi, precej manj astme.

Telo se ne more boriti proti resnejšim nevarnostim

Včasih smo živeli v okolju z veliko prahu, današnje hiše pa so čistejše, vendar grajene v okolju s kemikalijami in delci v zraku, navajajo strokovnjaki. Če otrok ne spustimo ven, na zrak, se njihov imunski sistem, ki praktično nikoli ne pride v stik z umazanijo, ne more razviti oziroma okrepiti, kar pomeni, da se ne more boriti proti resnejšim nevarnostim.

Dr. Gilbert ob tem navaja, da zgodnja izpostavljenost mikrobom poleg imunskega sistema, vpliva tudi na otrokov endokrini sistem in na njegov nevrološki razvoj.

Otroci in hišni ljubljenčki

otrok in pes | Avtor: Profimedias Profimedias
Podobna, najnovejša študija kanadskih raziskovalcev je pokazala, da so ljudje, ki so odraščali s hišnimi ljubljenčki, v poznejši starosti imeli manj težav debelostjo, zaradi zgodnejše izpostavljenosti bakterijam, pa so imeli tudi manj težav zaradi alergij.

dezurni@zurnal24.si

• Snežinko 09:08 21.april 2017.

Bravo!Ugotovili so, kar "normalni ljudje" vemo že ves čas, čeprav nas vseskozi nategujejo s s laganjem. Otrok se MORA igrati zunaj v pesku, umazaniji itd... ne pa v sterilnem okolju. Ni čudno, da potem ob prvem stiku z realnim ...prikaži več svetom faše ni da ni kaj vse: od alergij do vseh mogočih virusov in bolezni...

• k0libri 22:49 20.april 2017.

Druga polovica je umazanija, kar je teško dopovedati google mamicam, ki delajo invalide iz otrokov.

• Tupamaros 10:00 20.april 2017.

No sedaj vemo, če je čistoča pol zdravja, kaj je druga polovica.