Zdravje
3379 ogledov

Štirje zdravniki od petih pacientom omejujejo dostop do ambulante

ZD Ljubljana, čakalnica, ambulanta za neopredeljene ZD Ljubljana ZD Ljubljana, čakalnica, ambulanta za neopredeljene
Zdravstveni inšpektorat pri 49 izvajalcih zdravstvene dejavnosti ugotovil, da kar 78 odstotkov svojim pacientom ne omogoča naročanja skladno z zakonom ter jim tako omejuje pravice do dostopa do zdravstvenih storitev.

Zagovorniku načela enakosti so konec lanskega leta prebivalci poročali o težavah pri naročanju na preglede v ambulante družinske medicine. Obveščali so, da so se ob uvajanju elektronskega naročanja okrnile druge zakonsko predpisane možnosti komuniciranja z osebnim zdravnikom. Slabše digitalno pismeni, predvsem starejši, osebe, ki nimajo dostopa do interneta oziroma mobilnih aplikacij, in akutno bolni, so opozorili, da do zdravnika po telefonu in osebno zelo težko pridejo.  

"Težave pri dostopu do zdravstvene oskrbe imajo predvsem starejši, ljudje z invalidnostmi, tisti, ki težje govorijo slovensko, in tisti z resnimi zdravstvenimi stanji, saj ne morejo, ne znajo ali ne zmorejo uporabljati novih komunikacijskih tehnologij."

Omejen dostop do zdravnika

Zagovornik načela enakosti je zato leta 2022 opravil obsežno raziskavo s klici v ambulante družinske medicine. Ugotovil je, da veliko število ambulant ne zagotavlja vseh zakonsko predpisanih možnosti naročanja – to je osebno v ambulanti, po telefonu, po pošti ali elektronsko. 

"Tako na primer možnosti naročanja po telefonu v nekaterih ambulantah niso bile zagotovljene ves ordinacijski čas, ampak le nekaj ur dnevno. Informacije o načinih naročanja na avtomatskih telefonskih odzivnikih niso bile popolne oziroma so bile podane prehitro, da bi si jih bilo mogoče zabeležiti ali zapomniti. Nekatere ambulante niso bile opremljene z avtomatskimi telefonskimi odzivniki oziroma so bile informacije na teh odzivnikih zastarele ali pomanjkljive. Nekatere tudi niso zagotavljale naročanja po pošti in osebno z obiskom ambulante. Tudi obvestila na spletnih straneh ambulant so bila pogosto pomanjkljiva," piše v sporočilu za javnost. 

78 odstotkov ambulant pacientom omejevalo dostop do zdravnika

Zagovornik enakosti je tem je obvestil tudi Zdravstveni inšpektorat in ga pozval k ukrepanju. Ta je v nadzoru, ki ga je marca letos izvedel pri 49 izvajalcih zdravstvene dejavnosti, ugotovil, da kar 78 odstotkov izvajalcev svojim pacientom ne omogoča naročanja skladno z zakonom ter jim tako omejuje pravice do dostopa do zdravstvenih storitev. "Ugotovitve Zdravstvenega inšpektorata potrjujejo, da ima veliko ljudi, tudi ranljivih, velike težave pri dostopu do osebnega zdravnika. Nedopustno je, da ljudje, ki so bolni, velikokrat ne morejo priti neposredno do zdravnika. Od Ministrstva za zdravje pričakujem, da bo na tem področju bolj pozorno in bo zagotavljalo, da bodo vsi izvajalci spoštovali zakonska določila in omogočali pacientom neoviran dostop do zdravstvenih storitev. Zagovornik bo dogajanje na tem področju pozorno spremljal še naprej, " je sporočil Miha Lobnik, zagovornik načela enakosti.

dezurni@styria-media.si

 

Komentarjev 17
  • Plavi-mil 08:31 29.avgust 2023.

    Mene samo nekaj zanima? kako je mogoče, da ljudje ne morejo priti do zdravnika, ker , ko prideš v čakalnico je VSE PRAZNO, PRAZNO.

  • 216c26c54b211c9cd98531b9779a844f845aa0eb 07:41 29.avgust 2023.

    Jaz sem zelo digitalno pismen, pa sem na mobifonu pol ure iskal jebeni portal za prijavo na pregled v ZDL. Imam pa zato tam enkratnega dohtarja, ki je zlata vreden. In ki seveda ni nič kriv, da so admini spletnih ...prikaži več strani v ZDL zadevo zakomplicirali do nezavesti in naredili totalno nepregledno.

  • tomaz6 07:27 29.avgust 2023.

    Kje je vejica v naslovu?