Šport > Zimski športi
30 ogledov

Zlata doba v času suhih krav

tina maze EPA
Rekordno. Kljub izjemnim uspehom v tej zimi nekateri pokrovitelji zaradi krize nakazujejo manj denarja. Vzamejo in vrnejo. Športniki se zavedajo, da so paraziti družbe, a denar vračajo z uspehi, pravi trener biatloncev.

Smučarji, predvsem Tina Maze, skakalci in biatlonci so v treh četrtinah te sezone osvojili dobrih 500 točk več kot v prejšnji, 13-krat so zmagali (v prejšnji sezoni štirikrat) in 32-krat stopili na stopničke (v prejšnji sezoni 19-krat). Kljub tem uspehom v blagajni Smučarske zveze Slovenije (SZS) v naslednji, olimpijski sezoni ne bo več denarja, napoveduje njen predsednik Primož Ulaga: “Ne verjamem, da bo, ker na drese tekmovalcev ne smemo dodati novih pokroviteljev. Mednarodna smučarska zveza tega ne dovoli. Zdaj bomo s podporniki poskusili zbrati sto, dvesto tisoč evrov več.”

V isti sapi pravi, da je finančna kriza tako huda, da pokrovitelji prispevajo tudi tretjino manj od dogovorjenega: “S pokrovitelji pokrijemo 65 odstotkov proračuna zveze, kar pomeni, da so pokroviteljske pogodbe vredne nekaj milijonov. In če samo vsak drugi reče, da bo znižal sredstva za 30 odstotkov, ker toliko ne more več dajati, si izračunajte, koliko je to.

Infografika  | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Denar vračajo z rezultati

Da je kriza in da je denarja manj, se zaveda tudi glavni trener biatloncev Uroš Velepec: “Povsem jasno je, da če je v državi kriza, tudi športnik ne more zahtevati nemogočega. Na koncu koncev smo malce paraziti družbe.” Dodaja, da ta vložek nekako vračajo z dobrimi rezultati, ki se jih ljudje veselijo, in tako povečujejo nacionalni ponos, “a na drugi strani državo nekaj stanemo”. Pravi, da se finančnih razmer zavedajo tudi tekmovalci, ki so skromni: “Včasih smo v takšnih hotelih, da bi vas zadela kap, sami si kuhamo ...”

Infografika  | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Večina bo še sponzorjev

Med pokrovitelji je tudi veliko državnih podjetij; vsa skrivajo, koliko na leto namenijo za pokroviteljstvo, večina pa sponzoriranje napoveduje tudi v prihodnje. V alpskih disciplinah je veljalo, da zlati pokrovitelji dajo 200 tisoč evrov na sezono, generalni pa pol milijona. V NLB, ki je pokroviteljica SZS 15 let, pravijo, da so obseg sponzorstev zadnja leta močno zmanjšali, vendar smučarje podpirajo tudi v časih večjih izzivov. V Mercatorju pa pravijo, da se za podporo smučarske reprezentance niso odločili naključno, ampak zato, ker je smučanje eden od vodilnih slovenskih športov.

V Gorenju, ki je 20 let generalni pokrovitelj nordijske reprezentance, dodajajo, da z oglaševanjem krepijo ugled podjetja: “Smučarski skoki in tek na smučeh, ki je sestavni del nordijskih disciplin, sta priljubljena športa v Nemčiji, Avstriji, Skandinaviji, na Češkem, Poljskem, v Rusiji ... Torej v državah, ki so izjemno pomembne tudi za našo prodajo.” V podjetju Amicus, ki je pokrovitelj alpincev in je v stoodstotni zasebni lasti, pa pravijo, da niso pokrovitelji zaradi izkupička, ampak ker se zavedajo, da je treba vlagati v prostor, v katerem delujejo. “Pomembno je sodelovanje med vsemi pokrovitelji in tu bi SZS lahko naredila še več, načelno pa smo zadovoljni. Menimo, da bomo ostali zlati sponzor alpskega dela SZS,” pojasnjuje Matjaž Rozman iz Amicusa.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.