1,6-litrski turbo dobro vleče, pije zmerno

Foto: Žurnal24 Opel astra sports tourer Foto: Žurnal24 Opel astra sports tourer Foto: Žurnal24 Opel astra sports tourer Foto: Žurnal24 Opel astra sports tourer Foto: Žurnal24 Opel astra sports tourer Foto: Žurnal24 Opel astra sports tourer Foto: Žurnal24 Opel astra sports tourer Foto: Žurnal24 Opel astra sports tourer Foto: Žurnal24 Opel astra sports tourer Foto: Žurnal24 Opel astra sports tourer Foto: Žurnal24 Opel astra sports tourer Foto: Žurnal24 Opel astra sports tourer Foto: Žurnal24 Opel astra sports tourer Foto: Žurnal24 Opel astra sports tourer Foto: Žurnal24 Opel astra sports tourer
Če ste ljubitelji Opla, ste nestrpno čakali na najnovejšo generacijo turbo motorjev z oznako SIDI. 1,6-litrski agregat, ki je poganjal karavansko testno astro, ima nov blok iz aluminijaste zlitine, navora je še več, motor pospešuje bolje kot prej, poraba bi lahko bila nižja.
Oglej si celoten članek

1,6-litrski turbobencinski motor z neposrednim vbrizgom je bil lani prvič predstavljen v opel cascadi. Kljub na papirju številni "konjenici" se motor težko bori s težo in porabo kabrioleta, ki je bila deset litrov. Je pa bilo kilovatov dovolj za lahkotno križarjenje, ki so mu priredili tudi šeststopenjski ročni menjalnik in udobno podvozje.

V astri bolj domač, a ne povsem

Sodelovanje novega agregata s karavansko astro bo bolj všeč tistim, ki se radi vozijo hitreje. Štirivaljnik s 125 kilovati moči (170 KM) ima opravka z okoli 200 kilogramov lažjim vozilom, kot je cascada, vendar se mora motor boriti z 220 kilogrami več kot konkurenčni 1,4-litrski turbobencinski TSI-agregat v sicer s 103 kilovati znatno šibkejšemu golfu variant.

Kilovatov je dovolj, da lahko veliko maso 4,7 metra dolgega karavana hitro premaknemo z mesta. Maksimalnih 260 Nm navora, ki je lahko začasno tudi 20 Nm višji, je razpoložljivih med 1.600 in 3.200 vrtljaji, kar je ob natančnem ročnem šeststopenjskem menjalniku dovolj za dobro odzivnost avtomobila, ko pohodimo stopalko za plin. Avto dobro pospešuje tako v nizkih kot srednjih vrtljajih. Slabost pri predhodniku z enako delovno prostornino in 132 kilovati moči (180 KM) je bila kljub večji moči prav slabša odzivno v nizkih vrtljajih. Za nameček je novinec veliko bolj prožen, uglajen in predvsem tih.

Drugače je s porabo. Na testu smo izmerili 8,1 litra, kar je vsaj liter več od golfa variant z 1,4-litrskim turbobencinskim motorjem, ni pa veliko. Z umirjeno vožnjo se prebijemo liter nižje, tisti, ki imajo težko nogo, lahko računajo na porabo med 9,5 in 10 litri bencina na 100 prevoženih kilometrov. Kompromisa med dinamičnimi užitki in porabo pač ni. Tisti, ki jih to boli, naj izberejo podobno zmogljivega in 250 evrov dražjega dvolitrskega turbodizla.

Prilagajanje stilu vožnje

Dobra razporeditev mase se kaže v dobrih voznih lastnostih, tudi na račun prilagodljivega podvozja (flexride) s stalnim uravnavanjem blaženja CDC, voznik lahko prilagaja tudi odzivnost motorja, trdoto volana, ko močno pospešuje, se merilniki obarvajo rdeče. Vse to pripomore k vzdušju za volanom.

Nagibanja v ovinkih je malo, telo v sedežu na mestu držijo odlično profilirani sedeži, ki so za nameček ergonomski. Na dolgih poteh in avtocesti neravnine dobro blaži udobni program (comfort). Tako sedeži kot volan so lahko ogrevani (350 evrov).

Prilagodljivi ksenonski žarometi, ki so del paketa s prilagodljivim podvozjem, so med najboljšimi na trgu, vožnja ponoči z njimi je manj utrujajoča in varnejša. Paket stane dva tisočaka, a se vam bo na dolgi rok obrestoval. Od doplačljivih dodatkov ne bi spregledali niti voznikovega paketa 1 (paket preglednost in osvetlitev 1), ki je naložba v varnost in za dosegljivih 720 evrov vključuje prepoznavanje prometnih znakov, opozorilo zapuščanja voznega pasu, opozorilo nevarnosti trčenja spredaj, prikaz razdalje do vozila spredaj in izboljšan informacijski zaslon.

Ali pa paket Funkcionalnost, ki za 860 evrov združuje opozorilo na vozila v mrtvem kotu, napredni pomožni parkirni sistem s senzorji spredaj in zadaj (ParkPilot), pomoč za bočno parkiranje, izboljšan informacijski zaslon ter električno nastavljivi, ogrevani in preklopni zunanji vzvratni ogledali.

Najbogatejša oprema Cosmo ceno dvigne na vsaj 22.020 evrov, a se raje kot za opremo, ki je ne boste pogosto potrebovali, odločite za nižji paket opreme in posezite po dodatkih za varno vožnjo, ki imajo razumno ceno.

Podatki o vozilu: (Opel Astra Sports Tourer 1,6 Turbo SIDI ECOTEC® Start/Stop, cosmo)
Motor: turbobencinski, 1.598 ccm
Največja moč: 125 kW (170 KM) pri 4.250 vrtljajih
Največji navor: 280 Nm pri 1.650 vrtljajih
Zmogljivost: 220 km/h, pospešek 8,7 sekunde
Poraba na testu: 8,1 litra/100 km, 144 g CO2
Dimenzije v mm (D x Š x V): 4.698 x 1.814 x 1.535, medosna razdalja: 2.685
Cena: od 17.030 (vstopni model astre sports tourer), 21.870 evrov (testni, cosmo), 27.550 evrov (testni z dodatki)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.