6 milijonov quattrov na cesti

Foto: Audi
Foto: Audi
Audi je izdelal že šest milijonov primerkov svojega štirikolesnega pogona. Tovrstna vozila vse bolj priljubljena.
Oglej si celoten članek

Quattro pogon je na trgu že več kot 30 let. Komaj lani so proizvedli svoj petmilijonti quattro, leto dni za tem pa je iz tovarne v Ingolstadtu prišel že primerek s številko 6 milijonov. Vgrajen je v model SQ5 3.0 TDI, ki bo dostavljen neki družini v ZDA, so sporočili pri premium znamki.

Danes Audi ponuja svoj štirikolesni pogon že v 170 različnih izpeljankah svojih modelov najrazličnejših motorjev in tipov menjalnikov. 

Kako se je razvijal oprijem

Evolucija quattro pogona je skozi leta prinesla vse naprednejšo tehniko, Audiju pa so v svet štirikolesnega pogona kmalu sledili tudi drugi konkurentje, kot sta BMW in Mercedes-Benz. Debata o tem, kdo izmed trojice ponuja najboljši štirikolesni pogon, je seveda brezplodna, saj vsak ponuja neke posebne karakteristike. 

Pogon quattro je v svoji prvi generaciji zahteval še udeležbo voznika, saj je slednji prek stikal aktiviral osrednjo zaporo diferenciala. Druga generacija je že uporabila sistem razporejanja Torsen, ki je avtomatsko prenašala moč motorja na kolesni par z najboljšim oprijemom v razmerju do 75 odstotkov. Pogoj je bil seveda vzdolžno vgrajen motor. 

Četrta generacija je prvič prinesla asimetrično standardno razporeditev prenosa moči (40:60) in ob pomoči ESP do 100-odstotni prenos na zgolj en kolesni par, pomoč nudita tudi zapori prednjega in zadnjega diferenciala.

V najnajprednejši šesti generaciji, ki je na trgu od modela RS5 (2010) dalje, je Audi Torsenov sistem zamenjal z lastnim, še preciznejšim. Z novo generacijo audija A4 pa bo prišla tudi sedma generacija.

Za manjše modele z motorji s prečno vgradnjo, kamor spadajo vsi štirivaljniki, pa Audi pod quattro znamko uporablja prenos moči po principu Haldex elektro-hidravlične sklopke, ki zmore na zadnji par koles ob signalu senzorjev prenesti vseh 100 odstotkov moči, sicer pa za razliko od Torsen sistema v normalnih razmerah precej več moči prenaša na prednji par (do 95 odstotkov) in s tem varčuje z gorivom. Je pa v primerjavi s Torsenom manj športen.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.